Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden syk av mat?

Nikitaf

Recommended Posts

Hunden min har blitt dårlig plutselig . skjønner ikke helt hva det kan være..

Hun begynte å bli dårlig med en gang vi kjøpte butikk for, vi tror kanskje ikke hun tåler det da. for hun har blitt tynn, hun spyr av og til. har en del renne drit.

pelsen er blitt veldig dårlig å ekkel i pelsen .men hun spiser det som bare det.. så ved vi ikke helt hva det kan være. men rett etter hun begynte med det foret ble hun sånn.

Så kanskje vi må prøve et annet å se om det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet dere rett over på det nye fôret? Fôrskifte kan være hardt for en hundemage, så godt mulig det er det hun har blitt dårlig av.

Jeg ville kjøpt en pose av det gamle fôret og evnt. blandet inn det nye fôret gradvis dersom du tenker å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med butikkfôr mener det du kjøper i dagligvarebutikken så ville ikke jeg gitt det til min hund. Selv om den hadde likt det. Sjekk med vet'en om hunden er syk, hvis ikke så bytt til et kvalitetsfôr, evt Vom og Hundemat. Jeg hadde ikke orket å bruke tid på tilvenning av butikkfôr, eller et annet fôr, hvis hunden blir dårlig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min har blitt dårlig plutselig . skjønner ikke helt hva det kan være..

Hun begynte å bli dårlig med en gang vi kjøpte butikk for, vi tror kanskje ikke hun tåler det da. for hun har blitt tynn, hun spyr av og til. har en del renne drit.

pelsen er blitt veldig dårlig å ekkel i pelsen .men hun spiser det som bare det.. så ved vi ikke helt hva det kan være. men rett etter hun begynte med det foret ble hun sånn.

Så kanskje vi må prøve et annet å se om det hjelper?

Hunder klarer ikke å assosiere "rennedrit" og oppkast med dårlig fòr, så at hunden fortsatt spiser fòret er ikke så merkelig :P Hunder har dessuten bare 1.700 smaksløker i forhold til oss mennesker som har 9.000 :P Så hunder liker det meste de får servert, finnes selvsagt unntak.

Men som andre nevner - bytt til et kvalitetsfòr som f.eks RC, Eukanuba, Hill's etc. Jeg jobber i dyrebutikk og får høre MANGE historier om disse butikkfòrene. Ingen er fornøyd med det.

Og brått fòrskifte er heller ikke bra. Det bør være en tilvenningsperiode på en ukes tid når hunden skal over på et nytt fòr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...