Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden syk av mat?


Nikitaf

Recommended Posts

Hunden min har blitt dårlig plutselig . skjønner ikke helt hva det kan være..

Hun begynte å bli dårlig med en gang vi kjøpte butikk for, vi tror kanskje ikke hun tåler det da. for hun har blitt tynn, hun spyr av og til. har en del renne drit.

pelsen er blitt veldig dårlig å ekkel i pelsen .men hun spiser det som bare det.. så ved vi ikke helt hva det kan være. men rett etter hun begynte med det foret ble hun sånn.

Så kanskje vi må prøve et annet å se om det hjelper?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet dere rett over på det nye fôret? Fôrskifte kan være hardt for en hundemage, så godt mulig det er det hun har blitt dårlig av.

Jeg ville kjøpt en pose av det gamle fôret og evnt. blandet inn det nye fôret gradvis dersom du tenker å bytte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du med butikkfôr mener det du kjøper i dagligvarebutikken så ville ikke jeg gitt det til min hund. Selv om den hadde likt det. Sjekk med vet'en om hunden er syk, hvis ikke så bytt til et kvalitetsfôr, evt Vom og Hundemat. Jeg hadde ikke orket å bruke tid på tilvenning av butikkfôr, eller et annet fôr, hvis hunden blir dårlig av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunden min har blitt dårlig plutselig . skjønner ikke helt hva det kan være..

Hun begynte å bli dårlig med en gang vi kjøpte butikk for, vi tror kanskje ikke hun tåler det da. for hun har blitt tynn, hun spyr av og til. har en del renne drit.

pelsen er blitt veldig dårlig å ekkel i pelsen .men hun spiser det som bare det.. så ved vi ikke helt hva det kan være. men rett etter hun begynte med det foret ble hun sånn.

Så kanskje vi må prøve et annet å se om det hjelper?

Hunder klarer ikke å assosiere "rennedrit" og oppkast med dårlig fòr, så at hunden fortsatt spiser fòret er ikke så merkelig :P Hunder har dessuten bare 1.700 smaksløker i forhold til oss mennesker som har 9.000 :P Så hunder liker det meste de får servert, finnes selvsagt unntak.

Men som andre nevner - bytt til et kvalitetsfòr som f.eks RC, Eukanuba, Hill's etc. Jeg jobber i dyrebutikk og får høre MANGE historier om disse butikkfòrene. Ingen er fornøyd med det.

Og brått fòrskifte er heller ikke bra. Det bør være en tilvenningsperiode på en ukes tid når hunden skal over på et nytt fòr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...