Gå til innhold
Hundesonen.no

Outlook Express


shatique

Recommended Posts

Jeg prøver å legge til signaurbanner i outlooken min på en annen email konto jeg akkuratt oprettet. Men det funker ikke,jeg får trykket på browse for å lete meg gjennom for å finne filer,men i alle mappene mine så er det liksom tomme selv om jeg vet jeg har noe i dem.

Jeg har redigert bildet å testet det ut i forskjellig formater.

Men det samme skjer hver gang.

Noen som vet hvordan få lagt til banner i signaturen,

og hvilken filformat eventuelt det burde være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ha noe med hva slags filtyper du kan se når du leter opp?

Og kan det eventuelt ha noe med meldingsformat? feks ren tekst eller html?

Je tror ikke det. Fordi jeg har krysset av at det er tilatt.

Men er jo rart da fordi jeg omgjorde bildet til andre filtyper og det fungerte enda ikke likevel...

Synes det er snodig at det ikkr går iallefall

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg og, men litt vanskelig å si sånn her og nå. Jeg kan (hvis jeg husker det) høre med den andre halvdelen min når jeg kommer hjem, han jobber mer med den typen IT enn hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det syns jeg og, men litt vanskelig å si sånn her og nå. Jeg kan (hvis jeg husker det) høre med den andre halvdelen min når jeg kommer hjem, han jobber mer med den typen IT enn hva jeg gjør.

Det hadde vært utrolig snillt av deg om du gjorde. Tusen takk,setter stor pris på det! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra den andre halvdelen min:

Banner må lages først så klart, og den må være i html eller htm format. og lagre den på en enkel plass, feks mine dokumenter eller skrivebordet.

I mail oppsettet må du sette opp så den legger til signaturer automatisk på alle mail...

Hvis ikke dette hjelper, så si ifra, så skal vi prøve enda litt til. Hvilken outlook versjon er det? feks 2003 eller 2007

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svar fra den andre halvdelen min:

Banner må lages først så klart, og den må være i html eller htm format. og lagre den på en enkel plass, feks mine dokumenter eller skrivebordet.

I mail oppsettet må du sette opp så den legger til signaturer automatisk på alle mail...

Hvis ikke dette hjelper, så si ifra, så skal vi prøve enda litt til. Hvilken outlook versjon er det? feks 2003 eller 2007

Ja jeg har laget en banner som jeg tenkte å bruke. Men de filformatet du nevnte her har jeg ikke muligheten å endre filen til. Sikker på det var den eksakte filen det het? Jeg får opp mange ande muligheter å kalle filene men ikke den slik jeg kan se...

Jeg tror jeg har en eldre versjon av Outlook,usikker på akkuratt hvilken. Men vil nok tro det er 2003.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp jeg er sikker. filtypen kan endres på to måter, enten via lagre som, eller eksporter... og fra disse stedene velge html eller htm.

Ja men jeg får liksom ikke opp noe som heter Hmtl eller htm i filformat som jeg kan skifte det over i og det er en lang liste med forskjellige formater sikkert 30 stkjegan velge mellom.. Endrer filformatet i paint shop pro 9. Har gjordt det før men akkuatt denne filtypen har jeg ikke brukt å endre den til. Om jeg trykker meg inn på expoter så får jeg bare opp : jpg,gif og png. Ikke noe med html eller htm format.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da fant vi kanskje problemet, banneren må lagres som jpg først, kopieres inn i word også lagres som html. *krysse fingre*

Aha.. okei nå fikk jeg det inn i Microsoft word,så når jeg skulle lagre filen kom det opp masse andre rare filenavn jeg ikke har hørt om før. Men fortsatt ikke navn på den filen Hmtl eller htm... Men noe som heter Xml?

--

Edit. testet det ut,men det funket heller ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aha.. okei nå fikk jeg det inn i Microsoft word,så når jeg skulle lagre filen kom det opp masse andre rare filenavn jeg ikke har hørt om før. Men fortsatt ikke navn på den filen Hmtl eller htm... Men noe som heter Xml?

--

Edit. testet det ut,men det funket heller ikke...

Hm, merkelig... Og da har du prøvd både lagre som og eksporter... ?

xml er ikke det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, merkelig... Og da har du prøvd både lagre som og eksporter... ?

xml er ikke det samme.

Jeg har prøvet et par ganger nå litt forskjellig her. Går ikke uansett så får jeg ikke opp det hmtl og htm...

Utrolig rart altså... Kanskje meg som gjør noe feil her eller noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvet et par ganger nå litt forskjellig her. Går ikke uansett så får jeg ikke opp det hmtl og htm...

Utrolig rart altså... Kanskje meg som gjør noe feil her eller noe...

Merkelig... Prøver å komme på gode ideer, men har ingen igjen nå. En mulighet er at du sender meg fila, også kan jeg se om jeg klarer å endre den her hos meg også sende den tilbake? Send meg en PM evt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig... Prøver å komme på gode ideer, men har ingen igjen nå. En mulighet er at du sender meg fila, også kan jeg se om jeg klarer å endre den her hos meg også sende den tilbake? Send meg en PM evt.

Ja jeg synes det er merkelig jeg også... Okei flott,da sender jeg den på PM.

Takk igjen for at du tar deg tid til å hjelpe meg.

Har du sett på brukerveiledninga på microsoft office si side på nettet? Kanskje den kan hjelpe?

http://office.microsoft.com/nb-no/outlook/...1246501044.aspx

Der er også eit lite "kurs":

http://office.microsoft.com/training/train...=CH010046001044

Takker og bukker for link. Skal sette meg ned å få lest litt,kanskje jeg forstår mere da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...