Gå til innhold
Hundesonen.no

Konkurere inndørs, kontra utendørs...


mokken

Recommended Posts

Birken og meg har såvidt kommet igang med konkuranselydigheten. Vi har litt utfordringer ift omgivelsene men men, øvelse gjør mester sies det :rolleyes:

Vi har kun trent (og konkurert 1 gang) utendørs og skal nå stille innendørs til helgen, er det noe spesielt vi bør tenke på?

Har trent agility innendørs i ridehall.

Han har vært i utstillingsringen mange ganger før så da fant jeg ut det var like greit å hoppe i det!

Gode tips mottaes med takk :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke å stille innendørs, når der er eksteriør i samme hall. All støyen blir så komprimert, det er ofte vanskelig å høre hva dommer sier. Og hunden får gjerne problemer med å høre mine kommandoer. Fordelen er at man slipper å gå i regntøy eller tykke vinterjakker. Utendørs, på fine tørre grus/gressbaner er best! Jeg ville i hverfall ikke debutert i en diger utstillingshall, det er stor forskjell på å stille ut og gå LP. Hvis det bare er LP som foregår i hallen, blir der jo adskillig roligere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker innendørs best! Labradoren min har ingen problemer med å konsentrere seg i en støyete hall, men når vi stiller ute (spesielt på gress) er det utroolig mange spennende lukter.

Du får ta Birken opp på Bønes og prøve å gå noen øvelser der, og se hvordan konsentrasjonen er da i forhold til ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenke så mye på forskjellen? Går du å bekymrer deg for det, så blir det rot i hodet :icon_confused: Fokuser heller på å jobbe med Birken nå. Det eneste er underlaget, noen steder er det glatt som fy og det skaper litt problemer for hundene, husk også å heve stemmen litt i hallen på innkallingen, for som de andre sier så er det mer støy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det med stemmebruk har jeg allerede tenkt på, fordelen der oppe er jo at det ofte er litt størrelse på ringen så øvelsene blir litt trekt vekk fra ringbåndet.

På Norhordland hoppet han først hinderet også tok han med seg ringbåndet i samme slengen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...