Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow, Stavsøra

starlight

Recommended Posts

Dratini's Blastoise "Stacy" ble BIR. Desverre rakk jeg ikke selve rasebedømmelsen da jeg var på lydighetsstevne med en av våre egne hunder. Men Stacy fikk en kjempefin kritikk og stillte også opp i gruppa, ikke plassert (det er jo vanskelig i trøndelag når det gjelder gruppe 2, er jo så mange raser som deltar der :devil: )

Stacy poserer for "bestemor", stolt med Bir-rosetten sin

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Har misforstått noe da ja! :) Men hvorfor har jeg fått masse sløyfer sammen med kritikken på tidligere valpeshow?

Uansett, nei Aynï vant ikke klassen sin, hun ble nr to i den.

Edit: Så at Fanta til Vanja ble BIS. Forundrer meg ikke! Vanja er utrolig flink å handle, og har flotte hunder! :devil:

Er du sikker på at sløyfa er RØD?

Det deles ut deltagersløyfe til alle valper, som er lilla og rosa stripete. Det hender også at arrangør har en deltagerrosett i samme farger.

Og ble hun nummer to, skulle du jo ha fått en blå sløyfe også - som i andreplass, ikke andrepremie.

Når det er sagt, er det også enkelte ringsekretærer som dessverre ikke fatter valpeshow, fordi det ikke er en del av utdannelsen (for de ringsekretærene som faktisk har utdannelsen) og derfor tror at valpen har fått en førstepremie. Så det hender en får mer enn en skal, men det korrekte er altså at en ikke får kvalitetsbedømmelse, bare plassering.

Uansett, valpeshow er jo sosial trening og utstillingstrening, ikke bare seriøst. Selv om det er gøy å gjøre det bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at sløyfa er RØD?

Det deles ut deltagersløyfe til alle valper, som er lilla og rosa stripete. Det hender også at arrangør har en deltagerrosett i samme farger.

Og ble hun nummer to, skulle du jo ha fått en blå sløyfe også - som i andreplass, ikke andrepremie.

Når det er sagt, er det også enkelte ringsekretærer som dessverre ikke fatter valpeshow, fordi det ikke er en del av utdannelsen (for de ringsekretærene som faktisk har utdannelsen) og derfor tror at valpen har fått en førstepremie. Så det hender en får mer enn en skal, men det korrekte er altså at en ikke får kvalitetsbedømmelse, bare plassering.

Uansett, valpeshow er jo sosial trening og utstillingstrening, ikke bare seriøst. Selv om det er gøy å gjøre det bra...

Nå måtte jeg gå og sjekke.. Joda, de er røde (og rosa, men det visste jeg, bare glemte å si det). Har fått utdelt sløyfer på alle valpeshowene vi har vært på, bortsett fra dette. Jeg har alltid trodd det var en slags uoffisiell kvalitetsbedømmelse på valpeshow, og at rødt/rosa betydde 1.premie, men der har jeg altså tatt feil? Når vi har blitt plassert først, har det vanket enda en rød/rosa, og har vi blitt plassert som nr to, har vi fått blå/rosa. Men hvis det ikke er kvalitetsbedømmelse, hvorfor får man sløyfer da? Jeg skjønner jo logikken i "plasserings-sløyfene" (blå/rosa for nr 2, rød/rosa for nr 1), men hvorfor får man den røde/rosa først? Ser også at noen deler kun ut "plasserings-sløyfer"; ett valpeshow Tulla var på, hvor hun ble 2BTK, fikk hun kun en sløyfe, og den var blå/rosa. Det er jo veldig logisk hvis det ikke er kvalitetsbedømmelse. På valpeshowet hun ble BIR, har hun fått tre røde/rosa sløyfer.. Nå ble jeg, om mulig, enda mer forvirret! :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg gå og sjekke.. Joda, de er røde (og rosa, men det visste jeg, bare glemte å si det). Har fått utdelt sløyfer på alle valpeshowene vi har vært på, bortsett fra dette. Jeg har alltid trodd det var en slags uoffisiell kvalitetsbedømmelse på valpeshow, og at rødt/rosa betydde 1.premie, men der har jeg altså tatt feil? Når vi har blitt plassert først, har det vanket enda en rød/rosa, og har vi blitt plassert som nr to, har vi fått blå/rosa. Men hvis det ikke er kvalitetsbedømmelse, hvorfor får man sløyfer da? Jeg skjønner jo logikken i "plasserings-sløyfene" (blå/rosa for nr 2, rød/rosa for nr 1), men hvorfor får man den røde/rosa først? Ser også at noen deler kun ut "plasserings-sløyfer"; ett valpeshow Tulla var på, hvor hun ble 2BTK, fikk hun kun en sløyfe, og den var blå/rosa. Det er jo veldig logisk hvis det ikke er kvalitetsbedømmelse. På valpeshowet hun ble BIR, har hun fått tre røde/rosa sløyfer.. Nå ble jeg, om mulig, enda mer forvirret! :devil:

1 skt rød/rosa for å bli best i klassen sin, 1 stk rød/rosa for å bli beste tispe og 1 stk rød/rosa for å bli BIR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monab88: Takker og bukker. Du kan tro de var glade :devil: og ikke minst jeg som er oppdretteren. Hunden er veldig lik sin mor på samme alder :o Og er halvsøster av Fenris til Fenrisgutten inne her :o

Dette var hennes andre valpeshow, og hun har fått kjempefine kritikker på begge "stolt bestemor her ja :) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye å bli forvirra av, men som sagt, det er jo bare morro og gøy. Jeg sa det jo ikke som sånn "åh du skal være glad dust, jeg har ei bikkje som ikke ser ut *surmule*" - men som i "ja se på hu her som er mors lille gull og har halen som en gris" - mao som ren ironisering og med en munter tone :icon_confused:

Leah var søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
    • Jeg har jo vært inne på tanken, særlig nå i perioden jeg ikke fikk lekt med han. Men i utgangspunktet bør det være mer enn nok. I tillegg til korte lufteturer er han en time i skogen ila formiddagen, og får en økt eller to med spor/lydighet/felt/rundering ila ettermiddagen/kvelden. Jeg har sluttet med all trening inne fordi det tydelig bygger stress, men han bør ikke være understimulert totalt sett. Mellom øktene får han også mye ro og søvn
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...