Gå til innhold
Hundesonen.no

Valpeshow, Stavsøra


starlight

Recommended Posts

Dratini's Blastoise "Stacy" ble BIR. Desverre rakk jeg ikke selve rasebedømmelsen da jeg var på lydighetsstevne med en av våre egne hunder. Men Stacy fikk en kjempefin kritikk og stillte også opp i gruppa, ikke plassert (det er jo vanskelig i trøndelag når det gjelder gruppe 2, er jo så mange raser som deltar der :devil: )

Stacy poserer for "bestemor", stolt med Bir-rosetten sin

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm. Har misforstått noe da ja! :) Men hvorfor har jeg fått masse sløyfer sammen med kritikken på tidligere valpeshow?

Uansett, nei Aynï vant ikke klassen sin, hun ble nr to i den.

Edit: Så at Fanta til Vanja ble BIS. Forundrer meg ikke! Vanja er utrolig flink å handle, og har flotte hunder! :devil:

Er du sikker på at sløyfa er RØD?

Det deles ut deltagersløyfe til alle valper, som er lilla og rosa stripete. Det hender også at arrangør har en deltagerrosett i samme farger.

Og ble hun nummer to, skulle du jo ha fått en blå sløyfe også - som i andreplass, ikke andrepremie.

Når det er sagt, er det også enkelte ringsekretærer som dessverre ikke fatter valpeshow, fordi det ikke er en del av utdannelsen (for de ringsekretærene som faktisk har utdannelsen) og derfor tror at valpen har fått en førstepremie. Så det hender en får mer enn en skal, men det korrekte er altså at en ikke får kvalitetsbedømmelse, bare plassering.

Uansett, valpeshow er jo sosial trening og utstillingstrening, ikke bare seriøst. Selv om det er gøy å gjøre det bra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at sløyfa er RØD?

Det deles ut deltagersløyfe til alle valper, som er lilla og rosa stripete. Det hender også at arrangør har en deltagerrosett i samme farger.

Og ble hun nummer to, skulle du jo ha fått en blå sløyfe også - som i andreplass, ikke andrepremie.

Når det er sagt, er det også enkelte ringsekretærer som dessverre ikke fatter valpeshow, fordi det ikke er en del av utdannelsen (for de ringsekretærene som faktisk har utdannelsen) og derfor tror at valpen har fått en førstepremie. Så det hender en får mer enn en skal, men det korrekte er altså at en ikke får kvalitetsbedømmelse, bare plassering.

Uansett, valpeshow er jo sosial trening og utstillingstrening, ikke bare seriøst. Selv om det er gøy å gjøre det bra...

Nå måtte jeg gå og sjekke.. Joda, de er røde (og rosa, men det visste jeg, bare glemte å si det). Har fått utdelt sløyfer på alle valpeshowene vi har vært på, bortsett fra dette. Jeg har alltid trodd det var en slags uoffisiell kvalitetsbedømmelse på valpeshow, og at rødt/rosa betydde 1.premie, men der har jeg altså tatt feil? Når vi har blitt plassert først, har det vanket enda en rød/rosa, og har vi blitt plassert som nr to, har vi fått blå/rosa. Men hvis det ikke er kvalitetsbedømmelse, hvorfor får man sløyfer da? Jeg skjønner jo logikken i "plasserings-sløyfene" (blå/rosa for nr 2, rød/rosa for nr 1), men hvorfor får man den røde/rosa først? Ser også at noen deler kun ut "plasserings-sløyfer"; ett valpeshow Tulla var på, hvor hun ble 2BTK, fikk hun kun en sløyfe, og den var blå/rosa. Det er jo veldig logisk hvis det ikke er kvalitetsbedømmelse. På valpeshowet hun ble BIR, har hun fått tre røde/rosa sløyfer.. Nå ble jeg, om mulig, enda mer forvirret! :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå måtte jeg gå og sjekke.. Joda, de er røde (og rosa, men det visste jeg, bare glemte å si det). Har fått utdelt sløyfer på alle valpeshowene vi har vært på, bortsett fra dette. Jeg har alltid trodd det var en slags uoffisiell kvalitetsbedømmelse på valpeshow, og at rødt/rosa betydde 1.premie, men der har jeg altså tatt feil? Når vi har blitt plassert først, har det vanket enda en rød/rosa, og har vi blitt plassert som nr to, har vi fått blå/rosa. Men hvis det ikke er kvalitetsbedømmelse, hvorfor får man sløyfer da? Jeg skjønner jo logikken i "plasserings-sløyfene" (blå/rosa for nr 2, rød/rosa for nr 1), men hvorfor får man den røde/rosa først? Ser også at noen deler kun ut "plasserings-sløyfer"; ett valpeshow Tulla var på, hvor hun ble 2BTK, fikk hun kun en sløyfe, og den var blå/rosa. Det er jo veldig logisk hvis det ikke er kvalitetsbedømmelse. På valpeshowet hun ble BIR, har hun fått tre røde/rosa sløyfer.. Nå ble jeg, om mulig, enda mer forvirret! :devil:

1 skt rød/rosa for å bli best i klassen sin, 1 stk rød/rosa for å bli beste tispe og 1 stk rød/rosa for å bli BIR :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Monab88: Takker og bukker. Du kan tro de var glade :devil: og ikke minst jeg som er oppdretteren. Hunden er veldig lik sin mor på samme alder :o Og er halvsøster av Fenris til Fenrisgutten inne her :o

Dette var hennes andre valpeshow, og hun har fått kjempefine kritikker på begge "stolt bestemor her ja :) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her var det mye å bli forvirra av, men som sagt, det er jo bare morro og gøy. Jeg sa det jo ikke som sånn "åh du skal være glad dust, jeg har ei bikkje som ikke ser ut *surmule*" - men som i "ja se på hu her som er mors lille gull og har halen som en gris" - mao som ren ironisering og med en munter tone :icon_confused:

Leah var søt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
    • Takk for tipset, fikk plass så nå får vi testet ut<3
    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...