Gå til innhold
Hundesonen.no

Hund tråkket på sprøytespiss!

Linda Marie

Recommended Posts

Dette har jeg faktisk tenkt på før, fordi bikkja mi alltid går i de verste grøftekantene og langt inni buskas. Sånnt skulle **** ikke vært lov, det er mitt største mareritt. Ser jeg sprøyter i byen går jeg i en stor bue rundt dem, klarer ikke være i nærheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan vel strengt tatt ikke få HIV siden H står for HUMAN immunodeficiency virus. Du har jo FIV (feline) immunodeficiency virus, men ikke noe hos hund. HIV og FIV er to forskjellige virus som ikke har mye med hverandre å gjøre. Men hunder kan sikkert få noe de og, gudene vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hunder kan vel strengt tatt ikke få HIV siden H står for HUMAN immunodeficiency virus. Du har jo FIV (feline) immunodeficiency virus, men ikke noe hos hund. HIV og FIV er to forskjellige virus som ikke har mye med hverandre å gjøre. Men hunder kan sikkert få noe de og, gudene vet.

:icon_confused: Tenkte ikke så veldig langt før jeg spurte hehehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme skjedde med Sofus for mange år siden (rundt ca. 2 år eller mer kanskje?). Jeg må innrømme at jeg heller ikke tenkte så veldig langt og kontaktet veterinæren. Men ble fort beroliget etter den telefonsamtalen :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
fvn.no kan en lese om en hund som tråkket på en sprøytespiss under den daglige turrunden. Huff!

....og jeg skjønner alvorlig talt ikke at dette er noe å hyle om - sånn med unntak av at det kanskje ikke hadde vært så bra om det var ett barn som tråkket på den......... og ja - kanskje at det er litt ekkelt å ta den ut igjen, den kan brekke osv. - men utover det så er vel ikke akkurat en sprøytespiss noe å skrive om?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det hadde kanskje ikke vært så bra om et barn hadde tråkket på en.

Kanskje.

Det hadde kanskje bare vært greit om vi sluttet å behandle sprøytespisser som "biohazard".

Jeg vet ikke om du jobber i helsesektoren og dermed har fått deg ett veldig avslappet forhold til tilfeldige sprøytespisser rundt om på gata, men i såfall hadde jeg muliggens tatt en liten sjekk på hvilke sykdommer du kan få og hvordan du faktisk ikke snur livet tilbake igjen om DU får sykdommer av disse sprøytene.

Fader ass, hadde Luna tråkket på en sprøyte hadde jeg måttet ta den ut igjen med 5 cm tykke hansker som etterpå ble puttet i en biohazard-søppelboks. Andre menneskersbasselusker og virus, generelt andre menneskers BLOD, holder jeg meg faktisk for god for :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er skremmende at samfunnet faktisk har kommet dit henn at en sprøytespiss ikke er noe å skrive om :icon_confused: Jeg kommer aldri til å bli vant til det, og kommer til å synes det er grusomt om noen av mine hunder tråkker på en. For ikke å snakke om jeg selv kommer borti.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er litt trist hvor redd man har blitt for alt mulig, jeg..

Man får IKKE HIV av å ta på en sprøyte med blod på. Heller ikke ved å snakke med Aids-syke, eller la hunden sin bli bedømt av en HIV-positiv dommer, liksom.

Hepatitt vil nok kunne smitte fra hund til menneske (jeg bare gjetter) men sykdommer kan man da få på så mange måter.

Joda, trist og vondt for en hund å trå på en sprøytespiss, såklart. Men noen stor nyhetssak er det vel ikke akkurat.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ja - det har nok vært lite struktur på tilværelsen på landet.  Han er svært lite interessert i lek. Har prøvd diverse leker, biteleker og dra-leker - men han skjønner ikke poenget. Apportering er også null interessant. Har tydeligvis ikke vært aktivisert med dette tidligere. Oppdaget i går kveld at jeg kan fremprovosere "krypingen" hans også hvis jeg bare står og jogger på stedet innendørs. Så det er noe med hoppingen/løpe-bevegelsen som gjør han redd eller usikker. Har ikke forsøkt med ball - men har noen tennisballer liggende - så skal prøve ut neste gang vi går ut. Hva angår turområder - så varierer jeg turene i helgene - da er det tid å kjøre til ulike steder  - mens i hverdagen blir det nok ofte litt de samme stiene siden jeg bor i skogkanten.   
    • Fordommene mine sier "vokst opp på landet uten mye rammer eller struktur, og heller ikke mye sosialisering og miljøtrening". Det trenger ikke å være riktig, men hvis det er tilfelle kan det ta ganske lang tid å venne seg til et nytt sted, nye folk og nye rutiner. Jeg ville startet med en fysioterapeut for å utelukke muskulære problemer, og så bare gitt det tid. En måned er ikke lenge å omstille seg på for en voksen hund. Prøv heller å aktivisere med lydighetsøvelser, triks, lek og søk. Hva skjer hvis du har ham løs og bare går? Går dere på samme sted, har du evt. mulighet til å prøve ulike områder? Ikke ofte jeg anbefaler ballkasting, men hvordan er han der?  
    • Han er en omplasseringshund som jeg tok over for en måned siden. Har tidligere bodd hos oppdretter på landet - hvor han har løpt i timesvis rundt i fjellene og på heiene. Det er ikke det fysiske det står på. Problemet nå er at jeg ikke får gitt han det han egentlig trenger. Jeg er selv ute og løper mye - og skulle gjerne hatt ham med. Men med en gang jeg begynner å løpe begynner han å "krype" og legger seg nesten umiddelbart ned.  Det er som om han blir redd når min fart blir stor...Eller at frekvensen på skrittene mine blir høyere enn vanlig gange. Har prøvd både med sele og ha han løs.  Ingen forskjell.  Har også prøvd å sette han i hanefot med en annen hund for å skape tryggere ramme og kanskje mer motivasjon - men ingen forskjell. Må være eneste engelske setter i Norge som ikke liker å løpe.... 😆
    • Yoshi fylte 3 år den 31. august og har begynt å bli voksen selv i hode. Siden sist har vi: Deltatt i og vunnet endel blåbær, til og med 2 cuper. Også plassert seg i åpen hopp. Kommet igjennom mer enn en offisiel hopp bane, og faktisk kommet på en 3. plass. Konkurrert hos søta bror, de hadde vist merkelig slalåm så Yoshi skjønte ikke hvordan den skulle passeres 😆 Vært på japaner spesialen og fått exc og ck (mye bedre en den gule i fjor). Begynt surfetrening
    • Er det tatt røntgenbilder? Er dette et nytt problem, har det oppstått plutselig, eller gradvis? Hvor mye tur får han til daglig? Hvor langt/lenge går dere? Går dere på samme sted hver dag, eller ulike steder?  Bruker dere alltid sele?  Det er slett ingen selvfølge at det ikke er noe fysisk galt selv om veterinær ikke finner noe. Jeg ville vurdert å få en hundefysio til å undersøke grundig.  Ellers avhenger det veldig av svarene på spørsmålene over. Det kan ha med ubehagelige opplevelser å gjøre, det kan være utstyret du bruker, det kan være fysisk ubehag eller noe i området han reagerer på. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...