Gå til innhold
Hundesonen.no

Krave


ElinT

Recommended Posts

Easy blir nødt til å gå med krave en stund, og det er jo greit nok. Problemet er at hun er ekspert på å få den av! Snur jeg ryggen til henne i ett halvt minutt så er kraven av. Jeg har festet kraven med ett halsbånd og det kan jeg ikke stramme mer. Ikke fordi det ikke går ann, men fordi jeg nesten synes hun må få lov til å klare å puste.... Det er med andre ord helt stramt,men likevel klarer hun å få revet den av. Gode tips mottas med stor takk, det er nemlig grenser for hvor spennende det er å sitte og kikke på en hund som synes synd på seg selv... Ikke at jeg skal reise fra henne, men det er greit å kunne gå på do og sånt og kanskje få sove litt til natta uten at hun herper seg.... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om de er veldig mye bedre.

Men har du sett den nye typen kraver?

De som er som en oppblåsbar pølse man fester rundt halsen?

Mulig de er bedre enn lampeskjermen å akseptere for hunden...

Ellers er det Susanne nevner med sele absolutt verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en sele - også fester du kraven med snorer/bånd til den?

Hvis ikke det heller går, så er jo alt. å dekke til såret, da.. Kjeledress, t-skjorte, truse - tja, oppfinnsomhet lenge leve!

Susanne

Sele er jo en genial ide, men det hun ikke skal slikke på er to sår rett over frembenet og da vil selen jeg har legge seg over sårene...

Jeg får kanskje prøve å mekke til noe som går ned mellom forbenene og opp til nakken... hmm...

Sårene skulle heller ikke dekkes til sa dyrlegen, det var visst best at det fikk luft og uansett så drar hun av plaster og teskjorter og sånt ganske fort...

*ser for meg natt med lite søvn*

Den andre typen krage er kanskje vanskeligere å få av ja... lurer på om noen rundt her har det...

Takk for svar :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en sele - også fester du kraven med snorer/bånd til den?

Hvis ikke det heller går, så er jo alt. å dekke til såret, da.. Kjeledress, t-skjorte, truse - tja, oppfinnsomhet lenge leve!

Susanne

:blink: Varmedress, bevernylon osv...

i slike tilfeller som dette, så lurer jeg på om det kan være en ide å vurdere munnkurv?? Sånn kurv altså, ikke snutebånd liksom. Eller vil hunden få slikket uansett?? Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:blink: Varmedress, bevernylon osv...

i slike tilfeller som dette, så lurer jeg på om det kan være en ide å vurdere munnkurv?? Sånn kurv altså, ikke snutebånd liksom. Eller vil hunden få slikket uansett?? Noen som vet?

Tja, jeg tviler på at det ville vært en god ide... Hun ville jo uansett prøvd å komme til sårene og det er neppe sunt å rote rundt i sårene med metall/plastikk heller... Hun ville jo fått munnkurven bort til de åpne sårene liksom.. Men hvis sårene kunne dekkes til så hadde det jo vært greiere.

Men jeg tror vel egentlig de har s lang tunge at de får til å slikke litt likevel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har hun begynt å forstå at jeg mener det når jeg sier nei når hun prøver å ta den av, så hun har gitt litt opp virker det som. Tenkte å ta på henne en teskjorte i natt også sånn for sikkerhets skyld. Så da ser det ut som om det blir søvn i natt likevel, juhuu :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...