Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg 8-9 November.

Izziebelle

Recommended Posts

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Det er hele 1 stk Dvergschnauzer hvit. Først i ringen, kl. 09.00. :-)

Juhu.... :icon_redface: Da er det kanskje gode sjanser for cert og BIR da... :) Hvis dommeren synes hun er bra nok og jeg klarer å stille henne ordentlig :rolleyes::) Men har fått "velvist" på alle valpeshowene hennes, så da går det nok sikkert bra :( Legge oss i hardtrening.... Eller så får jeg kaste bikkja på Lill som skal være med oss :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talli skal på lørdag, start nr1 som alltid :) Og en påmeldt i rasen. Ser at også denne gangen havner Briard, Belger og Aussi i samme ring.

Weeee ! Da får vi campe ringside sammen i Kongsberg også da :icon_redface:. Begynner nesten å bli en vane dette... Unge Willers skal selvsagt stilles :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppmøte tid kl. 11. I fjor var det noe lignende for de finske og da ble klokka faktisk 13 før de gikk i ringen.. men sånt kan man jo ikke regne med at skjer... :rolleyes:

Ring 5 er vel i "isdelen" forresten?? Må huske på å ha på meg godt med tøy :)

Hvis du er innkalt til 11:00, er du forpliktet til å være der til da. Men det er flere raser som innkalles til det tidspunktet, så det vil nødvendigvis bli forsinkelser.

En grei tommelfinger-regel er at en dommer bedømmer 15-20 hunder i timen. Dermed kan du telle hvor mange hunder som skal inn før din hund - er din hund nummer 50 hadde jeg regnet med å være inne i ringen cirka 12:00. Men du er likevel forpliktet til å være der 11:00 - du kan ikke komme i 12-tiden og si du regnet med å være inne da. Det kan være mange som ikke møter, for eksempel, slik at det går fortere. Derfor kaller en inn flere raser til samme tidspunkt, for at det alltid er hunder å bedømme og en får flyt i ringen.

Husk godt skotøy, også, det er fælt å fryse på føttene. Og gjerne noe for hunden å ligge på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kun lagt tepper oppå isen.. Veeldig gulvkaldt.

Brrrrrrr... Og jeg som hadde tenkt meg en pen kortsermet topp og dressbukse... Får nok finne frem goretex skoene mine og noe ulltøy.. Særlig med den formen jeg er i om dagen også.. Hoster omtrent ut lungene mine her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, vi skal også inn på isen ja.... <_<

Sist jeg var der så synes jeg ikke det var kaldt , men da var det agility på isen så jeg var liksom bare inne og løp i noen og tredve sekunder, rekker ikke bli kald da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sånn delvis bestemt med for å droppe hele Kongsberg. Det er et godt stykke å reise helt alene for å bare stille én hund, som attpåtil er champion og eneste påmeldte i rasen... det tror jeg ikke at jeg gidder, rett og slett!

Lykke til til alle dere som skal dit :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ikke helt på topp.. Har bronkitt og greier. Regner med at vi bare drar opp å stiller (skal førstemann inn i ringen kl 09.00) og så reiser vi hjem etter å ha tittet oss litt rundt, selv om hun skulle bli BIR. Hun er ikke fylt 11 mnd enda, og det er særs skjelden at en hvit dverg blir plassert i gruppa, så da orker jeg ikke å pine meg selv til å være der hele dagen.. Lykke til alle andre som skal dit, om vi ikke treffes der oppe :)

Og jeg er forresten den eneste med hvit dverg der, så om dere skulle føle for å hilse på er det bare å dulte borti meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da har vi entret en fryktperiode. Den som skulle starte ved 6 mnds alder startet plutselig i dag, 7 mnd og 8 dager gammel. Henger på greip med stor rase, tregere utvikling.  Han ville PLUTSELIG ikke entre bussen. Han som ELSKER buss! Bussjåførene elsker ham også, for han står som et skolelys og logrer ivrig og glad når de svinger inn på holdeplassen. Han bykser like glad og ivrig ombord. ..et. Bykset. Har bykset. Har elsket buss. Nå ville han IKKE gå ombord, helt plutselig. En hyggelig medpassasjerer tilbød seg å løfte ham ombord, noe Edeward satte STOR pris på, og takket mannen for i flere minutter etterpå. Ikke sett ham så takknemlig siden han oppdaget paraplyens funksjon.  Heldigvis er bygdebussen et samfunn, fullt av hundefolk, og alle de nærmeste trådte hjelpsomt til og var hyggelige og pratet og koste med ham, noe han ble kjempeglad for. Han elsker oppmerksomhet fra fremmede mennesker som elsker hund. It takes a village to raise a puppy. Ingen setback til fair of stairs da vi skulle av igjen, heldigvis. Spent på hva annet som plutselig blir skummelt fremover. Han får ikke relapse på trapper, og det neste skumle bør heller ikke bli heis. Han er for stor og tung til å bæres. I tillegg har han så ekstrem separasjonsangst, han kan ikke være hjemme alene unntatt når han er så utslitt at han MÅ sove.  Dette blir spennende fremover. Håper det går fort over igjen.  Utgangsstilling på tom hånd har forøvrig bedret seg litt. Den er langt fra bra, men det hender han gjør det for å være snill med meg, og legger ingenting imellom når han tydeliggjør at dette er en act of kindness fra ham til meg. Han har forstått at det gjør meg glad, så han belønner meg med utgangsstilling på tom hånd for å vise at han setter pris på adferden min innimellom. Kanskje blir det bronsemerket en dag. Kanskje. 
    • Ja her er det nok å jobbe med, det er helt sikkert 😅Hun er blanding mellom cavalier og puddel (det ligger noen bilder på instagram under lindaoglilje hvis noen vil se, har ikke lyst til å legge ut så mye her ettersom jeg bare har henne på prøve). Jeg kjører en Prius og buret står i baksetet, så tror ikke det er bilen som er problemet. Det er nok heller tidligere erfaring med bilkjøring som gjør dette et stressmoment for henne. Men hun er utrolig lydig da, så hun hopper inn i bilen når hun får beskjed om det. Hun er veldig søt når hun ikke er stressa, men det er jo sånn ca. én time i døgnet 😅 Men hun har bare vært hos meg en uke så hun trenger nok enda litt tid på å lande helt.
    • Morsomt med småplukk å jobben med😅Enig med @simira, ta det helt tilbake til start. Hvilken rase(r) er hun (noen er jo kjent for å ha et litt høyere stressnivå enn andre)? Og hvilken bil har du? Udyret mitt synes bilkjøring er helt ok i min kompakt suv (der tar hun hele bagasjerommet, så ikke plass til bur, men har lastegitter); men hun hater å kjøre bil om vi låner type stor kassebil der hun må være i varerommet. Stressnivået går til himmels. Gjør det hele lystbetont med bildøren åpen og motoren av i begynnelsen, om hun er mottakelig for sitt/bli kommando eller bare be henne hoppe opp i bilen (om hun ikke er så liten at hun må løftes inn da). Babysteps og alt det der, masse lykke til!
    • Oof, det gjorde vondt å lese! Og jeg tror slett ikke hun nødvendigvis er trygg selv om hun er rolig da. Jeg ville faktisk vurdert å prøve å starte på scratch med burleker og positiv assosiasjon til buret som IKKE medfører timesvis med passivisering. Og ut fra det lille jeg vet så langt så er jeg helt sikker på at du klarer å få til dette når hun etterhvert får oppleve mer frihet, aktisering og meningsfylte oppgaver!
    • Hun har sittet 10 timer i bur daglig der hun kom fra, så hun er forsåvidt trygg og rolig i bur, men det er vel mest fordi hun har lært seg å være passiv der. Hun har også ressursforsvar på liggeplass, og tror helst bare hun vil være i fred når hun går inn i buret (ikke at jeg har bur innendørs uansett, men fikk det inntrykket der jeg hentet henne). Hun har litt problemer den frøkna her 🙈 Men hun er bare 3 år og synes det er veldig gøy å trene, så tror absolutt det er håp for henne.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...