Gå til innhold
Hundesonen.no

Kongsberg 8-9 November.

Izziebelle

Recommended Posts

• Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Det er hele 1 stk Dvergschnauzer hvit. Først i ringen, kl. 09.00. :-)

Juhu.... :icon_redface: Da er det kanskje gode sjanser for cert og BIR da... :) Hvis dommeren synes hun er bra nok og jeg klarer å stille henne ordentlig :rolleyes::) Men har fått "velvist" på alle valpeshowene hennes, så da går det nok sikkert bra :( Legge oss i hardtrening.... Eller så får jeg kaste bikkja på Lill som skal være med oss :)

Skrevet

Dette klarer dere supert! Si ifra en dag om du vil ta noe utstillingstrening da, tøtta her trenger å bli vandt til at andre kan ta på henne og hun ikke dør på seg av glede.

Skrevet
Dette klarer dere supert! Si ifra en dag om du vil ta noe utstillingstrening da, tøtta her trenger å bli vandt til at andre kan ta på henne og hun ikke dør på seg av glede.

Lyst til å komme en tur allerede i dag? :):icon_redface:

Skrevet

Tja, det kan jeg jo egentlig:p Sender en PM jeg:)

... Og irriterer meg over at valpen er 5 dager for ung til å kunne stilles i Kongsberg, men jeg får ta det igjen neste år.

Skrevet
Talli skal på lørdag, start nr1 som alltid :) Og en påmeldt i rasen. Ser at også denne gangen havner Briard, Belger og Aussi i samme ring.

Weeee ! Da får vi campe ringside sammen i Kongsberg også da :icon_redface:. Begynner nesten å bli en vane dette... Unge Willers skal selvsagt stilles :).

Skrevet

I fjor var de rundt 2 timer forsinka tror jeg.. På de finske lapphundene i hvertfall.. Men jeg kan jo ikke regne med at de er det i år og dermed blir jeg kanskje sittende der i noen timer da.. kjedelig:p

Skrevet

Oppmøte tid kl. 11. I fjor var det noe lignende for de finske og da ble klokka faktisk 13 før de gikk i ringen.. men sånt kan man jo ikke regne med at skjer... :rolleyes:

Ring 5 er vel i "isdelen" forresten?? Må huske på å ha på meg godt med tøy :)

Skrevet
Oppmøte tid kl. 11. I fjor var det noe lignende for de finske og da ble klokka faktisk 13 før de gikk i ringen.. men sånt kan man jo ikke regne med at skjer... :rolleyes:

Ring 5 er vel i "isdelen" forresten?? Må huske på å ha på meg godt med tøy :)

Hvis du er innkalt til 11:00, er du forpliktet til å være der til da. Men det er flere raser som innkalles til det tidspunktet, så det vil nødvendigvis bli forsinkelser.

En grei tommelfinger-regel er at en dommer bedømmer 15-20 hunder i timen. Dermed kan du telle hvor mange hunder som skal inn før din hund - er din hund nummer 50 hadde jeg regnet med å være inne i ringen cirka 12:00. Men du er likevel forpliktet til å være der 11:00 - du kan ikke komme i 12-tiden og si du regnet med å være inne da. Det kan være mange som ikke møter, for eksempel, slik at det går fortere. Derfor kaller en inn flere raser til samme tidspunkt, for at det alltid er hunder å bedømme og en får flyt i ringen.

Husk godt skotøy, også, det er fælt å fryse på føttene. Og gjerne noe for hunden å ligge på.

Skrevet

Jupp jupp. Er der nok i god tid før kl 11 jeg da kjenner jeg meg selv rett :)

Og Marco skal ha med seg teppe og sånn han, men også her kjenner jeg gutten godt og han hadde foretrukket å ligge rett på is han hvis han fikk tilbudet.. ;)

Skrevet
Ja, det er kun lagt tepper oppå isen.. Veeldig gulvkaldt.

Brrrrrrr... Og jeg som hadde tenkt meg en pen kortsermet topp og dressbukse... Får nok finne frem goretex skoene mine og noe ulltøy.. Særlig med den formen jeg er i om dagen også.. Hoster omtrent ut lungene mine her..

Skrevet

Hurra, vi skal også inn på isen ja.... <_<

Sist jeg var der så synes jeg ikke det var kaldt , men da var det agility på isen så jeg var liksom bare inne og løp i noen og tredve sekunder, rekker ikke bli kald da...

Skrevet

Jeg har sånn delvis bestemt med for å droppe hele Kongsberg. Det er et godt stykke å reise helt alene for å bare stille én hund, som attpåtil er champion og eneste påmeldte i rasen... det tror jeg ikke at jeg gidder, rett og slett!

Lykke til til alle dere som skal dit :)

Skrevet

Formen er ikke helt på topp.. Har bronkitt og greier. Regner med at vi bare drar opp å stiller (skal førstemann inn i ringen kl 09.00) og så reiser vi hjem etter å ha tittet oss litt rundt, selv om hun skulle bli BIR. Hun er ikke fylt 11 mnd enda, og det er særs skjelden at en hvit dverg blir plassert i gruppa, så da orker jeg ikke å pine meg selv til å være der hele dagen.. Lykke til alle andre som skal dit, om vi ikke treffes der oppe :)

Og jeg er forresten den eneste med hvit dverg der, så om dere skulle føle for å hilse på er det bare å dulte borti meg :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...