Gå til innhold
Hundesonen.no

Endelig :D

Nikitaf

Recommended Posts

Lykke til i allefall! :P

Så vil jeg se bilder av den utvalgte etter du har vært der på besøk. :P

Takk:D

Det skal jeg nok :P hehe..

Gleder meg noe sykt nå..

Ossen farge syntes dere er finest:

Den med mest hvit er tispe å den andre hannhund:D

Gratulerer, så spennende. :P

Jeg falt for den mørkeste på første bildet. (samme som på det siste bildet?)

ja, syntes begge var utolig fine..

Så blir vanskelig dette.. hehe..

*Dobbelpost, mod. Miriam*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser i annonsen at det ikke er noen papirer på valpene. Hva er det da som gjør det så attraktivt å kjøpe valp fra dette kullet (og disse menneskene)?

Prisen var heller ikke spesielt lav, mtp at det er papirløse hunder. Skal du hente en hund i dag, og du vet ikke om du vil ha hann eller tispe?!

Også rart å skulle si hvilken valp du burde velge, eller som man selv ville valgt, basert på bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det slik at du har en del planer for den neste hunden din, og da skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha enda en uregistrert en eller hvordan det blir? Annonsen er skrevet på en litt guffen måte, og du vet ingenting om slekta til valpene. Border collien er jo langt fra sykdomsfri, så det er jo en risk å ta.

I tillegg så syns jeg noen av valpene ser ut til å ha en veldig liten stopp (nese/hode partiet) og da tenker jeg automatisk: ER de egentlig renraset i det hele tatt?

En border collie skal ikke ha noe som minner om collie-hode, mener jeg å huske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forsto det slik at du har en del planer for den neste hunden din, og da skjønner jeg ikke hvorfor du skal ha enda en uregistrert en eller hvordan det blir? Annonsen er skrevet på en litt guffen måte, og du vet ingenting om slekta til valpene. Border collien er jo langt fra sykdomsfri, så det er jo en risk å ta.

I tillegg så syns jeg noen av valpene ser ut til å ha en veldig liten stopp (nese/hode partiet) og da tenker jeg automatisk: ER de egentlig renraset i det hele tatt?

En border collie skal ikke ha noe som minner om collie-hode, mener jeg å huske..

Akkurat det er veldig forskellig. Man finner border collier som er 13 kg og noen som er 26 kg liksom. Utsende er også veldig forskjellig. Så akkurat det trenger ikke å ha noe å si :P

Men, som andre sier, for 5-6000 så får du en hund med papirer. Gjør heller det. Da har du i det minste HD resultater på foreldrene til valpen din. Det er mer og mer sykdom på border collie, så du bør passe litt på :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trådstarter har nok tenkt en stund på å skaffe seg en hund til, men for meg ser det likevel ut som en impulshandling. Jeg har vanskelig for å se at hun skal ha holdt følge med flere oppdrettere og satt seg inn i hvilke dyr det avles på. Det ser mer ut som at dette var i nærheten og rett og slett praktisk.

Leit om dette er en selger som driver litt halvveis og nå blir oppmuntret til å fortsette i samme gate, når valpene uansett blir solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...