Gå til innhold
Hundesonen.no

omplassert/gitt bort

-sheriff-

Recommended Posts

Nå har jeg gitt bort hunden min Kiara til et par i haugesund som har en liten husky valp på 5 mndèr.

De skulle drive med litt trekking på fritiden og lot aldri hundene være alene.

De blir alltid med når det er noe.

Virket som et alright sted for henne. Hva syns dere?

Hun blir hentet på fredag og jeg merker at jeg gruer meg på en måte.

Det er noe av det værste jeg har bestemt med for, samtidig som jeg vet at det er for hennes del.

Men klumpen i halsen er ganske stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg gitt bort hunden min Kiara til et par i haugesund som har en liten husky valp på 5 mndèr.

De skulle drive med litt trekking på fritiden og lot aldri hundene være alene.

De blir alltid med når det er noe.

Virket som et alright sted for henne. Hva syns dere?

Hun blir hentet på fredag og jeg merker at jeg gruer meg på en måte.

Det er noe av det værste jeg har bestemt med for, samtidig som jeg vet at det er for hennes del.

Men klumpen i halsen er ganske stor :)

da bor de ganske nær meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) Fordi jeg klarer ikke å aktivisere henne. ikke syns hun agility er gøy, ikke syns hun lydighet er gøy...hun syns ikke noe av det jeg prøver med henne er noe særlig og hun trenger så mye mosjon siden hun ikke får brukt seg noe spesielt på trening.

Jeg har så dårlig sanvittighet for henne og jeg syns det er urettferdig ovenfor henne og ikke la henne komme et sted der hun får gjøre det hun er skapt til, selvom det er utrolig trist :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er sånn jeg tenker.

Jeg har gjort mitt for den hunden, fått henne vekk fra det grusomme stedet hun bodde før og hun har fått all den omsorgen jeg kan gi henne. Love

Men det er ikke lett for jeg føler at jeg gir fra med barnet mitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt. Men du kan jo holde kontakten å få tilsendt bilder og snakke med de nye eierne..så vet du at du har gjort det rette og at hun har det godt...

Syns du fortjener applaus jeg for å ha insett at hunden ble for masse for det og fikk gjort noe med det før det var forsent!!!! =D>

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg takker for det :)

Ja de virket veldig ok de som skal ha henne.

Også har jeg jo en kontrekt på at hvis de ombestemmer seg eller det ikke funker, så skal jeg kontaktes foe event. ta henne tilbake eller vite hvor og hvem som får henne.

Kommer til å holde kontakten for å se hvordan det går med henne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er bra hun kommer til noen som vet hva slike hunder skal brukes til. som sagt tidligeere så har jeg vært borti blandingen selv og vet godt hva de krever, de er noen arbeids jern uten like(i hvertfall den jeg hadde på lån). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Anbefaler deg å prøve huken multisele, det er den eneste jeg har prøvd som min hund klarer å trekke i uten å bli hes. Har prøvd ulike trekkseler men huken multisele er det eneste som fungerer her. Bor du i Oslo eller nærheten kan du få prøvd størrelser hos Brukshunden, men du får kjøpt på nett også. 
    • Enig med siste her, lildog har jeg prøvd og den var helt ubrukelig. Jeg er veldig fornøyd med tracktive, har den på begge hundene og katten. Kan være litt treig til å finne posisjon noen ganger, men uansett raskere enn både lildog og mitt spor som jeg også har prøvd. 
    • Tja, min forrige hund måtte ha små måltider gjennom hele dagen, ellers ble hun kvalm og spydde hun magesyre. Det feilte henne ikke noe utover det at magesekken ikke tålte å bli helt tom. Det hunden jeg har nå sultestreiket i sitt tidligere hjem og kunne gå dagevis uten mat. Hun klarer seg like fint på ett stort måltid daglig som flere små. Jeg har prøvd OMAD selv, og jeg klarer faktisk ikke å spise ~2000 kalorier (som er mitt dagsbehov for vedlikehold) på ett måltid. Fasting kan sikkert være positivt for noen individer i noen tilfeller, men jeg tror absolutt ikke det er noe som passer for alle.
    • Det var lenge siden! Hvis du faktisk skal ha noe særlig sol og varme så er det sør-Spania som gjelder. Kanariøyene hvis du vil være værsikker. Det kan være ganske hustrig ellers i sør-Europa, og husene der er jo ofte ikke laget for vinter og ikke spesielt godt isolert. Heller ikke i Spania, forsåvidt. Kanskje se på feriehusutleiere som Novasol og den type ting?  Tenker du å fly eller kjøre? Det blir jo fort dyrt å fly tre store hunder fram og tilbake i cargo.
    • Jeg har begynt å se etter sydendestinasjoner pga helsa, og tenker at hvis jeg blir ufør så blir det å tilbringe vintrene der nede. Jeg vil ha noe veldig rolig, ei hytte ved et stille fjellvann med bare en dagligvarebutikk i nærheten hadde funka, liksom, men jeg sliter litt med å orientere meg. Er det noen som har forslag til feriedestinasjoner for ei litt pysete dame med to mellomstore (alaskan husky og storpuddel) hunder? 🙈 Pris har en del å si, jeg vil helst ikke blakke meg 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...