Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er greia med "billigfor" liksom?!


Zoey

Recommended Posts

Som nevnt i overskriften: Hva er greia med at butikkfor og annet "billigfor" smaker sååååå utrolig godt?

Min whippet er nå i en spisevegrinsgperiode, og vil ikke ha noe rått i det heletatt. Hun har tørrfor tilgjengelig, så bekymrer meg egentlig ikke så mye, MEN:

Hun fikk litt Labb hos svigers som forer med dette (ikkeno stygt om labb altså) og detta gikk ned på høykant!

Jeg tenkte, "jaja, ny smak og greier er sikkert det som er spennende" Men svigers mente jeg burde få med en pose da, siden hun likte det så godt. Jeg sa "ja og ha" og tok imot, og gadd ikke si at jeg var litt skeptisk til foret.

Dette er nå en stund siden, og hun spiser det fremdeles..(og ser slett ikke værst ut) Jeg krøyp til korset og kjøpte en liten pose Labb, siden hun bare får det for å "holde magen i gang"

Men hun vil heller ha Labb enn V&H eller en tunge?!?

Gir henne nå vitamintilsudd i pulverform, og lakseolje.(siden hun spiser så lite) Har prøvd og blande dette i mye rart, uten at hun vil ha det, MEN får hun det i "boksemat" fra butikken går det ned før jeg rekker og snu meg, og hun slikker skåle helt rein!

Naboen fora bikkja si med friskis fra butikken, og min hund er helt vill etter denne maten også?

WHY?? :whistle:

Er det tilsatt noe ekstra god smak eller lukt eller noe på denne maten?

Misstenker henne for å ha en litt "detta vil ikke mutter jeg skal spise, så dette spiser jeg holdning" <_<

Er det flere som har hunder med en trang til "det usunne?"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo flott at du har funnet et for som hunden din liker, la den ha det da! Det er mange hunder som fungerer på LABB, så så lenge du ikke ser uheldige effekter (men siden du er negativt innstilt er nok det ganske lett :P ) - så bør du la hunden bare få det da! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke ment som noe negativt om Labb, om hun fortsetter og spise det, så skal hun da gjerne få det :whistle:

Men det er uaktuelt å fore på boksmat fra butikken bare fordi hun synes det er smaker bedre enn hills på boks foreksempel! (hun får ingen av delene, var bare ment som et eksempel)

Men hva er det med disse forene som gjør at de smaker så godt??

Hvorfor smaker ikke royal canine, hills, pro plan- og resten av "kvalitetsforene" så godt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel som barn, disse firbente vennene våre. Det som er usundt, er det som smaker best, lik som barn foretrekker godterier istedenfor grovt brød og gulrøtter :P

Hehe.. ja du sier noe..! :whistle:

Ja takk friskis tørrforbit, Nei takk pølsebit! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hva er det med disse forene som gjør at de smaker så godt??

Hvorfor smaker ikke royal canine, hills, pro plan- og resten av "kvalitetsforene" så godt?

Det er individuelt. Amira spiser det meste, men det er ingen tvil i at hun liker RC myyyye bedre enn Hill's...

Og Labb er hverken usunnt eller spesielt billig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hovedsaken er at hunden din spiser å er frisk, rask å rørig! :o Hunder er like individuelle som oss mennesker, noen liker pizza, andre ikke, noen liker poteter, andre ikke. Du tilsetter jo ekstra med vitaminer og mineraler i foret, så hunden får i seg det han trenger tydeligvis. Vær oppmerksom på at du ikke skal bytte fòr fra en dag til en annen, men over tid. Det er snakk om tilvenning. Hos deg har dette gått bra likevel, å det er jo kjempebra :o:) Hvilket fòr hunden får tror jeg ikke spiller noen rolle så lenge den får i seg det den trenger iløpet av en dag av vitaminer etc, men en må følge med hvordan pelsen blir (f.eks om den begynner å bli blass, røyter ekstra..), avføringen (løs, for hard, farge etc.) og selvfølgelig aktivitetsnivået på hunden :o (mer aktiv, mindre aktiv, sover mer enn vanlig, virker slapp og trett eller blir hyper). Så lenge du ikke oppdager noen forandring på hunden sitt velvære tror jeg ikke det gjør noen som helst skade :devil:

Lykke til!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser noen av dere er skeptisk til Labb.

labb er blitt kåret i tv2 hjelper deg 3 ganger som det beste foret.

labb har masse forskjellige hundefor så her får du for til sovahunder til hunder som trener på fjellet til trekk.

det foret som har fett rundt utenpå, er for hunder som er veldige aktive eks trekkhunder, hunder som går på fjellet i flere dager som trenger masse energi.

Jeg hadde ikke hatt noe imot om min hund hadde spist Labb men desverre spiser hun ikke det, for hun vil bare ha hills.

Så Labb er et bra for :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ser noen av dere er skeptisk til Labb.

labb er blitt kåret i tv2 hjelper deg 3 ganger som det beste foret.

labb har masse forskjellige hundefor så her får du for til sovahunder til hunder som trener på fjellet til trekk.

det foret som har fett rundt utenpå, er for hunder som er veldige aktive eks trekkhunder, hunder som går på fjellet i flere dager som trenger masse energi.

Jeg hadde ikke hatt noe imot om min hund hadde spist Labb men desverre spiser hun ikke det, for hun vil bare ha hills.

Så Labb er et bra for :rolleyes:

Labb er gjerne et bra for for noen hunder, men det er absolutt ikke noe bra for for mine f.eks. Det er helt individuelt hva en hund fungerer godt på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke Labb ganske så fettete å ta på? At det er mye fett utenpå for smakeligheten sin skyld?

Har også skjønt at det er høy smakelighet i Friskies sitt for.

Nei, valpeforet er iallefall veldig tørt. Skikkelig fiskemelstank :devil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har stort sett brukt Sportsman Pride. Men endte med at noen av hundene ble lei det og ikke ville ikke ha det, og så for morroskyld så kjøpte vi hundefor på europris for og prøve, boss tror jeg det het, og det digger de helt utorlig. Ukjent og billigfor, men det fungerer veldig bra på hundene her iallefal!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...