Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemhunder in the making?

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Skrevet

Jeg antar at det ikke er noe tema å linke til annonsen på Finn (jeg aner jo ikke hvorfor) - men uansett så fikk jeg helt frysninger av en annonse jeg så der i dag.

Valper født 21. juli - kan leveres når som helst fordi de spiser selv....???

Problemhunder in the making - og kanskje ikke så uvanlig når hvermansen bare finner ut at de vil ha valper på tispa si fordi den er så søt liksom.......

Skrevet

"Jippi", ja det hadde vært deilig å kunne bli kvitt valpene så fort de spiser selv.. Før all "skikkelig jobbing" begynner - lukt, vasking og sånt slit.

Susanne

Skrevet

Kanskje jeg skal ta opp den idéen og når mitt første kull er født?!

Mye penger og tid å spare på den måten ja...

*sukk*

Skrevet

Og hvis den nye eieren har tåteflaske og melkeerstatning, kan jo valpene i grunnen selges så snart de puster selv... Hvorfor drøye?

Skrevet

Ja - når valpene er sånn 4-5 uker burde de jo klare seg selv - da kan de jo spise, liksom att'e...

Heldigvis for disse annonsevalpene er de i alle fall rukket å bli 6 uker nå, da.

Susanne

Skrevet

Og det er i slike tilfeller jeg føler spesielt sterkt for et obligatorisk kurs for første gangs hundeeiere, så kunne de fleste kanskje selv få innsikt i valpens behov den første tiden.

For det er ikke til å legge skjul på. Folk som event. kjøper og henter 6 uker gamle valper er vel kanskje de som vet minst om hund, valper og sosialisering.

(For ikke å snakke om oppdrettere som i det hele tatt vurderer å selge valper på det tidspunktet <_< )

Skrevet

Det forundrer meg at folk tror mat fra moren er den eneste grunnen til å beholde et valpekull minst 8 uker. Sosialisering og preging tenker man liksom ikke på? Helt hårreisende. Håper virkelig kjøpere har vett nok til ikke å hente valpene før de er minst åtte uker. "Oppdrettere" kan jo drive på omtrent som de ønsker så lenge folk kjøper "varene" deres. <_<

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...