Gå til innhold
Hundesonen.no

Problemhunder in the making?

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Jeg antar at det ikke er noe tema å linke til annonsen på Finn (jeg aner jo ikke hvorfor) - men uansett så fikk jeg helt frysninger av en annonse jeg så der i dag.

Valper født 21. juli - kan leveres når som helst fordi de spiser selv....???

Problemhunder in the making - og kanskje ikke så uvanlig når hvermansen bare finner ut at de vil ha valper på tispa si fordi den er så søt liksom.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er i slike tilfeller jeg føler spesielt sterkt for et obligatorisk kurs for første gangs hundeeiere, så kunne de fleste kanskje selv få innsikt i valpens behov den første tiden.

For det er ikke til å legge skjul på. Folk som event. kjøper og henter 6 uker gamle valper er vel kanskje de som vet minst om hund, valper og sosialisering.

(For ikke å snakke om oppdrettere som i det hele tatt vurderer å selge valper på det tidspunktet <_< )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det forundrer meg at folk tror mat fra moren er den eneste grunnen til å beholde et valpekull minst 8 uker. Sosialisering og preging tenker man liksom ikke på? Helt hårreisende. Håper virkelig kjøpere har vett nok til ikke å hente valpene før de er minst åtte uker. "Oppdrettere" kan jo drive på omtrent som de ønsker så lenge folk kjøper "varene" deres. <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...