Gå til innhold
Hundesonen.no

Pytten min


Artemis

Recommended Posts

Jeg har altså et lite akvarium på 23 L. Der bor det nå 3 Nigeria killi; én hann og to hunner, og 10 kirsebærreker. Jeg håper at killiene ikke fyller magen med reker, for rekene er jo så små og søte. Har i hvert fall forsøkt å plante en del planter, for å gi rekene nok gjemmesteder. Foreløpig ser det ut til å gå bra :P

Killihannen ser slik ut:

gardneriP82-(6).jpg

(Lånt fra killi.co.uk)

Av planter så har jeg litt gress, Eleocharis parvula:

varenr132C.jpg

...en algeball, Cladophora aegagrophila:

varenr000C.jpg

... to anubias:

varenr101.jpg

...litt andemat, Lemna minor:

duckweed03opt.jpg

...og vasspest, Egeria densa:

varenr058.jpg

...og en plante som jeg ikke vet helt hva heter. Føler meg mer som en gartner enn akvarist egentlig :icon_confused:

Kjøpte Nigeria killi etter anbefalinger her inne, og håper at det ikke blir for trangt med én hann og to hunner? Håper at jeg ikke har gjort noe dumt i hvert fall :o Har testet vannet for nitritt og pH, og det ser bra ut. Fikk stå i flere uker uten dyr også.

Liker rekene skikkelig godt i hvert fall, og ser ut til at det skal gå bra med rekene, nå som akvariet mitt minner litt om regnskogen :P

Når mac´en er tilbake fra reparasjon, skal jeg hive ut litt bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er 12 kirsebærreker! :P :P Men godt de trives!

Men javamose er lurt for rekene, bebisene trives godt inni der, sånn siden du ikke har nok planter fra før av mener jeg :o

:P :P

Rettelse: Jeg har 12 kirsebærreker :P

Jeg er forut for min tid, haha: Spurte nemlig etter javamose i butikken i dag, men de sa at de ikke pleide å ta det inn. :icon_confused: Kan spørre i en annen butikk :P

Jeg vil jo ikke la reketuttefnuttene bli spist av store stygge fisk, så jeg måtte jo sørge for nok planter :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, ellers så er det sikkert noen som har en bundt å selge deg på akvaforum :o Og nei, kan ikke ha noe av at de blir tygget på! Eller, det hadde jo bare vært fint for meg det, for da må du jo bare ha fler etterhvert :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åå, killiene er fine altså! :) Jeg har veldig lyst til og ha sånne i 25Litern, men det er ingen av dyrebutikkene

som tar inn :D

Edit: Gleder meg til bilder ;)

Spurte du i en Tropehagen-butikk? Vi har nemlig en del killi på listen nå, og den listen er lik for alle som får fisk fra Imazo (Sverige).
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En skog av planter eller ei, killiene har fått seg flere gode måltider, og rekene er nå ikke-eksisterende i karet mitt. <_< Er skikkelig misfornøyd, for likte rekene kjempegodt.

Ettersom reker ble håpløst, har jeg heller gått for snegler. De klarer i det minste ikke killiene å knaske i seg... <_< Så nå snegler det seg gule, hvite og lilla snegler rundt i karet mitt. De er fine de også, men skulle gjerne hatt reker da. Var like før jeg kom hjem med et rekekar i går, så tror at det er lurt at jeg holder meg unna dyrebutikkene en stund fremover...

(For å ikke snakke om at jeg så at de hadde et større kar på tilbud også da. Vil ha! :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Spurte du i en Tropehagen-butikk? Vi har nemlig en del killi på listen nå, og den listen er lik for alle som får fisk fra Imazo (Sverige).

Vi har en Zoo-1 butikk og en privat dyrebutikk her. De har ikke så bra utvalg noen av dem..

Kanskje jeg kjøper killi når jeg skal til Oslo en gang :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var for kaldt for det nå? Menmen, nå skal jeg reise bort uansett.

Har litt for mange eplesnegler nå synes jeg. Kjøpte en "pakkeløsning" eller hva jeg nå kan kalle det, så fikk litt mange. Kanskje jeg får prøve å gi vekk noen. Har nå gule, hvite og lilla. Fine små :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde det var for kaldt for det nå? Menmen, nå skal jeg reise bort uansett.

Har litt for mange eplesnegler nå synes jeg. Kjøpte en "pakkeløsning" eller hva jeg nå kan kalle det, så fikk litt mange. Kanskje jeg får prøve å gi vekk noen. Har nå gule, hvite og lilla. Fine små :icon_confused:

Mnjaj, hehe ;) Hvis jeg pakker de godt så tror jeg det skal gå bra. Ser folk sender rekene enda, foreløbig er det jo ikke så kaldt enda. Ihverfall ikke her ;)

Eplisene kan nok bli litt schvæære for pytten din, sånn etterhvert ja ;) Og de blander seg jo med hverandre, så det kan bli rare farger ut av det der :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mnjaj, hehe :) Hvis jeg pakker de godt så tror jeg det skal gå bra. Ser folk sender rekene enda, foreløbig er det jo ikke så kaldt enda. Ihverfall ikke her :o

Eplisene kan nok bli litt schvæære for pytten din, sånn etterhvert ja :devil: Og de blander seg jo med hverandre, så det kan bli rare farger ut av det der :o

Vel, hadde egentlig ikke tenkt til å la dem "få lov" til å formere seg, siden fargene sikkert blir urene og ikke så veldig pene :o

Hehe, ja, nå er de så små og søte, men regner med at de vokser en del etter hvert ja :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hadde egentlig ikke tenkt til å la dem "få lov" til å formere seg, siden fargene sikkert blir urene og ikke så veldig pene :blink:

Hehe, ja, nå er de så små og søte, men regner med at de vokser en del etter hvert ja :icon_redface:

Da må du nok bare regne med å ta bort eggklaser etterhvert :ahappy:

*Host*

Den kom hjem på lørdag faktisk, så skal se om ikke det kommer bilder snart ja... Men synes at det er så vanskelig å ta bilde i et akvarium.

Ja det er ikke så lett det.. Men greia er å ha masse lys i rommet og superkort lukketid og ta 4 dullioner bilder, da får du noen bra :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må du nok bare regne med å ta bort eggklaser etterhvert :yes:

Ja det er ikke så lett det.. Men greia er å ha masse lys i rommet og superkort lukketid og ta 4 dullioner bilder, da får du noen bra :D

Ja, tenkte det, evt. kvitte med med alle untatt de lilla eller de hvite. Vet ikke helt hva jeg liker best :D

Hehe. Vel prøvde for noen uker sider, og resultatet ble slik :rolleyes:

IMG_8327f.jpg

En gul eplis

IMG_8330f.jpg

Har ommøblert litt nå da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg: Selger dere javamose?

Dyrebutikk 1: Nei, dessverre, vi er utsolgt.

Dyrebutikk 2: Ja-mose? Hæ?

Dyrebutikk 3: Vel, vi har, men den trenger rekene våre, så nei, vi har ikke noe til salgs.

Dyrebutikk 4: Nei, det fører vi ikke.

Dyrebutikk 5: Javamose? Ja det har vi. Hvor mye vil du ha?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...