Gå til innhold
Hundesonen.no

Troy is back, panic attack


Hecky

Recommended Posts

Heisann^^

Har så lyst å fortelle om Troy da :roll: Fikk ikke til det bilde greia, men skal få fikset en annen pc så blir det kanskje lettere, må jo sette inn et bilde av ham da ;)

Han er da akkurat 2 år, å jeg fikk han da han var 7 uker gammel. Han kommer fra kennelen til Nina Kjeldsberg, å hans fulle navn er Imingens EM Troy. Hans far er en ordntlig stor hanne fra Åens kennel i Danmark. Han er en utrolig gordon setter som jeg har vert ekstremt heldig med. Et utbredt problem hos gs idag er at de kan være sure å at de kan ha HD... Det fårekommer desverre endel. Han ble rønket da han var 14 mnd, å han har perfekte hofter. Da var det ei som var glad da :D:P

Han har et pågangsmot ta tusan, å da vi gikk oss vill midt over et fjell i bardø i 20 minus å beke mørkt så redet han livet til oss alle ved å dra pulken som ingen maktet å dra. En slik belastning er ikke ønskelig, men som sagt, det var snak om liv eller død. Dagen etterpå peip han ved hyttedøra å ville på jakt :P Han har vel lært meg like my opp i jakt som jeg har lært han, å vijobber mer som et team enn noe annet, selv om jeg liker å tro at jeg er sjef. Han kan bli ufatelig ivrig i blandt, men er forholdsvis lydig. Har bare for artighet hatt han på utstilling hvor han gikk av med BIR, hp og 1jk x2 1jkk og 2jkk. Vel, er ikke den personen som viser følelser hypigst, men alle gangene datt jeg over hunden å grått som et barn! Følelsen var ubeskrivelig! Ikke fordi selve prisen bettyr så my for meg, men dette er allikevel noen helt vanvitige miner.

Men, det aller sykeste jeg å han har gjort er å dra på jaktprøve, å ikke hvilken som helst jaktprøve, men NM i stående fugelhund :)

Hehe vi følte oss sikert like bortkommene begge to, men veit dere hva? det gikk helt sinsykt bra det å, å det var mot alle ods! riktignok ingen premie på noen i gruppa vår siden fugeln hadde reist på ferie akkurat den uka, men en knall kretikk :P Flaks kalles det^^

utenom disse stunta så har vi nå holdt sammen hvær dag i snart to år nå! Det føles helt sykt. To år! Hehe som nevnt tidligere så kom også Troy i en tid kor alt ikke va så enkelt, å han har støta mæ grosalt. Å når han syns d bi før my syting, så sette han igang med et ulvebrøl så det hjoma før han tvinge dæ med ut på tur^^ På NM så bei æ faktisk spurt om æ hadde no stamtavle å ka d sto. Da bei æ satt litt ut heilt t han flirte å sa at da hadde æ nok blitt lurt, før det der måtte være halvt kenguru^^

Hehe han e nu i alle fall det kjæreste æ har! Han å æ e nu våres egen familie å trives egentlig veldig godt med det før øyeblikke.

bilde kommer forhåpentligvis :-o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaktprøve, men NM i stående fugelhund Laughing

Hehe vi følte oss sikert like bortkommene begge to, men veit dere hva? det gikk helt sinsykt bra det å, å det var mot alle ods! riktignok ingen premie på noen i gruppa vår siden fugeln hadde reist på ferie akkurat den uka, men en knall kretikk Very Happy Flaks kalles det^^

Under NM i stående fuglehund må man inn i sentrum for å finne fugl :)

Flere år på rad har det gått 3-4 fugler i hagen til mamma, mens det ikke er ofte NM jegerne treffer på fugl.

Hvor ble gruppa deres sendt?

Troy er bare gulle god (spør mamma - hun forelsket seg etter et møte med han ;) )

Vi må snart dra på tur ileg så Buster å Troy får møtes :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...