Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva er dette?

Mailin

Recommended Posts

Jeg har en sånn her "dings" som jeg lurer på hva er (trenger å kjøpe en ny snart...).

IMG_3870.jpg

Jeg fant den i en garasje, hvor den har hengt en stund. Den er laget av gummi, rundt en 30cm lang når den ligger sånn der :rolleyes: Det blåe i midten er litt "tykkere" og mer utstikkende enn det sorte. Den er ikke delt på noen måte og det er ikke et dekk (den er ikke "hul"). På den øverste kanten rundt ringen på bildet er det en "innoverbrett", nesten som at den skal festes inne på ei list av noe slag? Og på nersiden er den litt tynnere i tykkelsen enn ellers. Det er god elastitet i den.

Jeg er fantastisk flink til å forklare ser jeg :rolleyes: Er det noen som skjønner hva jeg mener og vet hva det er? Evt hvor jeg kan få tak i noe sånt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler* Kanskje det er en sånn man skulle hatt :P

Men for en merkelig dings da? Kjenner jeg ble dødsnyskjerrig! Du må si ifra når du finner ut hva der er for en dings..! Jeg kan høre med sambo når han kommer hjem men han har mest greie på ting som er laget av metall og har 4 hjul :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er vel ikke noe så "vanlig" som et slikt "antiskli" bånd til å sette på hundematskåler da? Soffen hadde endel sånne, bare at de var helt sorte (og nei, dessverre så kastet jeg dem i bosset. De gjorde jo ikke annet enn å samle opp matrester :S).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke Clas Olsson som er "best på dingser"? DE burde jo ikke bare vite hva det er - men ha noen for salg, skulle man jo tro...

Ha ha ha! Interessant tema. Det værste er jo at jeg har sett en slik før - men kan ikke huske hva det var for noe. Men det demrer noe om en sånn a'la viftereim - noe som knytter sammen to bevegelige deler som gjør at noe fungere (gressklipper, eller noe, kanskje?)

Men, men - ikke ta DET for god fisk, da - jeg har eg. ingen anelse!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, det er vel ikke noe så "vanlig" som et slikt "antiskli" bånd til å sette på hundematskåler da? Soffen hadde endel sånne, bare at de var helt sorte (og nei, dessverre så kastet jeg dem i bosset. De gjorde jo ikke annet enn å samle opp matrester :S).

Det må være en volsomt stor matskål i såfall! :shocked: for denne saken er vel en 5-6cm bred også. Hvilke matskåler har du til bikkjene dine? *ler*

maitrening3442.jpg

Et forferdelig stygt bilde, men det viser litt i forhold til hånda mi og bikkja (australian shepherd, 51cm/

19kg)

Er det ikke Clas Olsson som er "best på dingser"? DE burde jo ikke bare vite hva det er - men ha noen for salg, skulle man jo tro...

Ha ha ha! Interessant tema. Det værste er jo at jeg har sett en slik før - men kan ikke huske hva det var for noe. Men det demrer noe om en sånn a'la viftereim - noe som knytter sammen to bevegelige deler som gjør at noe fungere (gressklipper, eller noe, kanskje?)

Men, men - ikke ta DET for god fisk, da - jeg har eg. ingen anelse!

Susanne

Jeg har prøvd å tippe foring/pakning eller noe som viftereim, men ikke kommet noe nærmere.. Kanskje jeg må ta meg en tur på gubbdagis nå når vi har fått det til byen! Er ikke en voldsomt stor butikk, men kanskje de vet:) Evt biltema, bil-xtra eller noe sånt.. Og med min flaks så aner de ikke hva det er, for kanskje det hører til en båt? *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være en volsomt stor matskål i såfall! :shocked: for denne saken er vel en 5-6cm bred også. Hvilke matskåler har du til bikkjene dine? *ler*

maitrening3442.jpg

Et forferdelig stygt bilde, men det viser litt i forhold til hånda mi og bikkja (australian shepherd, 51cm/

19kg)

Hahaha! Sorry, jeg blingsa helt på det 30 cm målet ditt jeg... Ehem.. nei, altså SÅ store matskåler har jeg ikke *rødme* Men, det var da et godt forslag--- helt feil, men et godt et :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...