Gå til innhold
Hundesonen.no

Tissetur på natta

marve

Recommended Posts

Skrevet

Marve sover på samme rom som oss, sånn at vi kan gå ut med ham hvis han må gjøre fra seg om natta. Vi er førstegangseiere og har ikke så mye erfaring, men det var det som falt oss naturlig.

Nå har jeg hør flere si at vi vil få en voksen hund som KREVER å få tisse midt på natta...Kan det stemme?

Skrevet
Marve sover på samme rom som oss, sånn at vi kan gå ut med ham hvis han må gjøre fra seg om natta. Vi er førstegangseiere og har ikke så mye erfaring, men det var det som falt oss naturlig.

Nå har jeg hør flere si at vi vil få en voksen hund som KREVER å få tisse midt på natta...Kan det stemme?

Nei, det stemmer ikke. Alle mine hunder har alltid ligget på soverommet, og jeg har aldri stått opp på natta for å lufte noen av de (så sant de ikke har diare eller mageproblemer). Det har aldri vært noe mas hverken fra valper eller voksne hunder her ihvertfall.

Skrevet

Folk sier mye rart og dette er bare tull. En hund varsler ikke om at den må ut om natten med mindre den faktisk må. De fleste hunder klarer å holde seg 8-12 timer om natten som voksen. I valpeperioden er det veldig varierende. Noen har en lengre blære enn andre, noen utvikles senere enn andre og noen drikker mer enn andre. De to første nettene med hunden min måtte jeg ut annenhver time. Så holdt det å gå ut et par ganger i løpet av natten i en uke. Så holdt det med én gang i løpet av natten og nå kan han holde seg 12 timer.

Skrevet

Det er bare tull.

Valpen min sov i bur fra dag 1 av forskjellige årsaker, og sa i fra når hun måtte på do. Hun slet mye med dårlig mage den første tiden, og vi måtte derfor ofte ut om natta (til jeg ble passe gal :rolleyes: ). I dag sover hun fra 23.00 til 09.00 :)

Guest lijenta
Skrevet

Her i huset har vi begynt på hund nr 5. Alle har fått lov til å gå på do om natta når dem har sakt fra at dem må ut en tur og alle sovnet hele natten litt varierende grad om hvor tidlig dem sluttet med det. Nå snorker de to vi har hjemme hele natten gjennom og det har dem andre hundene jeg har hatt også gjort. Så dette er en sak som ikke stemmer her i huset og som jeg ikke tror stemmer i det hele tatt.

• 4 weeks later...
Skrevet

Jeg har aldri måtte lufte dem om natta. Lufter kvelden før man legger seg og med en gang vi står opp, ingen uhell om natta :blink:

Skrevet

Hunden vår sover på vårt soverom i egen seng.

Hun sover hele natten men jeg går ut med henne en liten tur rett før jeg legger meg ( 5 min tissetur).

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...