Gå til innhold
Hundesonen.no

Omplassering av katt?


Hufs

Recommended Posts

Hei alle sammen!

Jeg står for tiden ovenfor et ganske ubehagelig valg.

Jeg har en to år gammel, helskjønn hunnkatt, som jeg har et veldig godt forhold til. Problemet er at jeg bor midt inne i byen (Oslo), og at katten min har et veldig lite område å være ute på, pluss at utleier ikke er så glad i å ha henne hengende rundt, så utetiden blir noe restriktert. I tillegg skal jeg om et år flytte til England, da også midt i en by. Jeg er nylig blitt student, så dette kommer til å være bosituasjonen min i minst fem år framover.

For min egen skyld, vil jeg veldig gjerne beholde henne, og ha henne med til England, men jeg tenker over hennes trivsel. Hun er en utekatt som ingen annen, veldig lite glad i å være inne. Jeg får så dårlig samvittighet ovenfor henne, og for hennes skyld tror jeg det er best om hun kan bli omplassert slik at hun har mulighet til å være ute. Hun virker rett og slett misfornøyd, står hele tiden i vinduskarmen og lengter ut, og ligger foran døra og mjauer.

Hva synes dere? Burde jeg omplassere henne? Jeg føler det er så egoistisk å beholde henne slik situasjonen er. Og isåfall, vet dere om noen som bor i utkanten av byen eller på "landet" eller i tettsteder som muligens kan overta henne? Hun er vaksinert, sterilisert og veldig snill og kosete. Ikke så veldig glad i andre dyr, men blir fort knyttet til mennesker. :D

Tusen takk for all hjelp!

IMG_2788.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er som regel ganske vanskelig å få omplassert katter, men om du er heldig så kan det jo hende du finner noen som er på utkikk etter en voksen, moden hunnkatt :whistle: og det at hun er sterilisert er jo et pluss for de fleste.

Om hun er så glad i å være ute som du sier, at hun sitter i vinduet og mjauer og vil ut, så vil det jo kanskje være til det beste for katten at den får mulighet til å bli en utekatt, men den lider jo heller ikke av å leve slik den gjør nå.