Paien Skrevet 19. August 2008 Rapporter Skrevet 19. August 2008 Jeg skal kanskje få meg 2 fugler og lurer veldig på hvilken type. Jeg har aldri hatt fugler før men det har begge foreldrene mine. Jeg er enda et "barn" og har mindre søsken i familien. Derfor vil jeg ha en som ikke blir sint på barn uten grunn. Jeg vil helst ikke ha en som "snakker" veldig høyt. Kan noen hjelpe meg?
Paien Skrevet 21. August 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2008 Ja her var det jo mange svar...
Blondiemamma Skrevet 21. August 2008 Rapporter Skrevet 21. August 2008 Undulater er jo søte,små og kan bli rimelig tamme. .Ikke har de så høyt støynivå.. personlig er jeg veldig glad i nymfeparakitten. De er utrolig selskapssyke og lærevillige, men de kan en god del høyere lydnivå en undulaten
SusanneL Skrevet 21. August 2008 Rapporter Skrevet 21. August 2008 Hvis det ikke er så viktig at de blir tamme så er jo sebrafinken utrolig søt, da - og en morsom lyd på dem uten å være "masete".. Alt. kanarifugl som synger pent (hannen - hvis han har lært det).. Susanne
Paien Skrevet 21. August 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2008 Takk for svaret, hva synes du om Dvergpapegøyen?
Blondiemamma Skrevet 21. August 2008 Rapporter Skrevet 21. August 2008 Dvergpapegøyen er vel vanskelig å få tam, og den er vel ikke akkurat kjent for å kunne prate?
Paien Skrevet 21. August 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 21. August 2008 Nei, kanskje ikke... ''/ Men det gjør ingenting om den ikke kan snakke. Har noen hørt om Spurvepapegøye? Jeg tror det var det den het. (:
Paien Skrevet 22. August 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 22. August 2008 Den typen har jeg aldri hørt om, kan du fortelle litt om den?
tm100001 Skrevet 23. August 2008 Rapporter Skrevet 23. August 2008 Dvergpapegøye biter hardt har jeg lest, og bråker fryktelig Nymfeparakitt eller undulat?
bardmand Skrevet 23. August 2008 Rapporter Skrevet 23. August 2008 Jeg synes fugler bør ha selskap av en artsfrende, uansett om de skal være tamme eller ikke. Vil du i tillegg ha en tamfugl, har jeg forstått det slik at tamme nymfeparakitter forblir tamme, selv om de settes sammen flere, mens andre arter kan bli mindre interessert i menneskene sine om de får en artsfrende. Nymfeparakitter er kanskje litt "vanlige" og "kjedelige" utseendemessig, men veldig mange andre arter papegøyer og parakitter er strengt tatt mer arbeid og pes enn de er verd - i hvert fall om man skal gi dem en noenlunde anstendig tilværelse - ikke minst dvergpapegøyer (størrelsen er ikke avgjørende for hvor mye arbeid det er med dem).
Baby Skrevet 23. August 2008 Rapporter Skrevet 23. August 2008 Den typen har jeg aldri hørt om, kan du fortelle litt om den? Her står det endel: http://www.papukaijayhdistys.fi/web/index...7&Itemid=55 De er på størrelse med en nymfeparakitt, dette er også en parakitt, men de bråker ikke så mye som de.
Paien Skrevet 24. August 2008 Forfatter Rapporter Skrevet 24. August 2008 Takk for mange svar. (: Har bestemt meg men svaret forblir hemmelig inntil videre.
minstemann Skrevet 11. September 2008 Rapporter Skrevet 11. September 2008 Nei, kanskje ikke... ''/ Men det gjør ingenting om den ikke kan snakke. Har noen hørt om Spurvepapegøye? Jeg tror det var det den het. (: Jeg har to spurvepapegøyer. Har nettopp kjøpt dem:D De er litt mindre enn vanlige dvergpapegøyer, mer på størrelse med en undulat (minus halen) Den kan bli tam og den kan lære å snakke, de kan leve i tyve år har jeg lest -og den største fordelen i mine øyne: De bråker IKKE. Vi har finker også, og det er like lite bråk i papegøyene som i finkene.
Recommended Posts
Arkivert
Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar