Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg vil ha fugler.

Paien

Recommended Posts

Skrevet

Jeg skal kanskje få meg 2 fugler og lurer veldig på hvilken type.

Jeg har aldri hatt fugler før men det har begge foreldrene mine.

Jeg er enda et "barn" og har mindre søsken i familien.

Derfor vil jeg ha en som ikke blir sint på barn uten grunn.

Jeg vil helst ikke ha en som "snakker" veldig høyt.

Kan noen hjelpe meg?

Skrevet

Undulater er jo søte,små og kan bli rimelig tamme. .Ikke har de så høyt støynivå.. personlig er jeg veldig glad i nymfeparakitten. De er utrolig selskapssyke og lærevillige, men de kan en god del høyere lydnivå en undulaten

Skrevet

Hvis det ikke er så viktig at de blir tamme så er jo sebrafinken utrolig søt, da - og en morsom lyd på dem uten å være "masete".. Alt. kanarifugl som synger pent (hannen - hvis han har lært det)..

Susanne

Skrevet

Nei, kanskje ikke... ''/

Men det gjør ingenting om den ikke kan snakke.

Har noen hørt om Spurvepapegøye?

Jeg tror det var det den het. (:

Skrevet

Jeg synes fugler bør ha selskap av en artsfrende, uansett om de skal være tamme eller ikke. Vil du i tillegg ha en tamfugl, har jeg forstått det slik at tamme nymfeparakitter forblir tamme, selv om de settes sammen flere, mens andre arter kan bli mindre interessert i menneskene sine om de får en artsfrende. Nymfeparakitter er kanskje litt "vanlige" og "kjedelige" utseendemessig, men veldig mange andre arter papegøyer og parakitter er strengt tatt mer arbeid og pes enn de er verd - i hvert fall om man skal gi dem en noenlunde anstendig tilværelse - ikke minst dvergpapegøyer (størrelsen er ikke avgjørende for hvor mye arbeid det er med dem).

• 2 weeks later...
Skrevet
Nei, kanskje ikke... ''/

Men det gjør ingenting om den ikke kan snakke.

Har noen hørt om Spurvepapegøye?

Jeg tror det var det den het. (:

Jeg har to spurvepapegøyer. Har nettopp kjøpt dem:D De er litt mindre enn vanlige dvergpapegøyer, mer på størrelse med en undulat (minus halen)

Den kan bli tam og den kan lære å snakke, de kan leve i tyve år har jeg lest -og den største fordelen i mine øyne: De bråker IKKE. Vi har finker også, og det er like lite bråk i papegøyene som i finkene.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...