Gå til innhold
Hundesonen.no

Meg og dyrene :-)


Wilma

Recommended Posts

Jeg bor i nordland og har nesten en dyrehage hjemme, og nå skal jeg fortelle litt om dyrene min :rolleyes:

4 hamstere, 2 jenter og 2 gutter. Den ene heter Rosa, er en agouti farget dverghamster og tilhørersøsteren min. Den andre jenta heter Perlemor og er min, hun er en gul dverhamster. Broren min sin hamster heter Rambo, og er en grå dverghamster.

Den siste dverghamsteren er min og heter Svein (:P) han er en agouti farget dverghamster som beit før, men nå har han sluttet helt :P

Så er det familie hunden Gulla. Hun er en dverg schnauzer med fargen salt pepper. Kjempe snill og gjør aldri noe galt! Jeg har hoppet ganske mye med henne, men bare hinder i hagen. Jeg har ikke mulighet til og trene orntlig agillity med henne, men når/hvis jeg får det, skal jeg garanter gjøre det! :P Gulla er lydig og kan følgene komandoer : Sitt, Dekk, Gi labb, Give me five, Bli, Søk, Gå og tiss, Danse, Dø, rull rundt, fri, hopp, kom.. Ja det var de jeg kom på nå :D Gulla er vell, tja, 5 nå, og det går fort! Jeg husker nesten når vi hentet henne som om det var i går! Hehe :D Hun er en veldig søt hund!

Smula er katten min. Hun følger etter med nesten overalt, og nå ligger hun faktisk ved isden av meg :P Hun er snart 8 år og veldig snill. Av rase er hun vell det man kan kalle huskatt, eller blanding. Hun er korthåret, men hun røyter :P Hun ble tatt fra moren for tidlig av de som eide henne (De skilte moren fra kattungene, og lot de ikke møtes.. :D ) så hun liker og få lov til og ha fingeren inni munen og prøve og "drikke melk fra den".. Hun sover i sengen min og der sover hun nesten vær natt. Hun er veldig kosen, og elsker og ligge i gresset på solskinns dager :P Hun er med til hytta vår, som ligger ute på en øy. Der får hun gå fritt. Det er spissmus der, og de elsker hun og jakte på :P Om vinteren liker hun ikke så godt og være ute. Da ligger hun mer eller mindre i dvale :rolleyes: Det jeg mener med det er at hun nesten bare sover. Smula er veldig liten, og mange tror hun er en kattunge når de kommer på besøk og får se henne :D

Så er det kanin min Gråtass :P Han er en grå og hvit hermelin som er 9 år :D Vi hentet han fra et hestesenter. Han bodde i et bur som var en meter langt og en halv meter bredt! :o Jeg syntes veldig synd på ham så vi fikk ta ham med hjem. Nå bor han i et bur ute, som er rundt 2 meter langt + en alv meter lang kasse han kan sove i, og 1 og en halv meter bredt ute område. Vi går også tur med ham nesten vært dag. Han får løvetann, gress, høy, kaninfôr og seljeblader og grener. Han er veldig snill og liker og løpe. Han er ikke så glad i og håppe, men kan hoppe små hinder. Vi prøver og gjøre slik at han blir litt tykkere, siden han var veldig tynn da vi fikk ham. Vi er veldig glade i ham og passer godt på ham! :P

Domino er hesten min. Han er en pinto på 7 år. Da vi kjøpte han var han veldig feit og utrent. Han var frekk og ulydig, men nå er han mye bedere! Han går på tøylen i nesten hele tiden i alle gangarter. Fatter galopp når vi ber ham om det, og traver bare vi klemmer litt med sjenklene. Jeg har hatt han i snart 3 år. Han hopper som en drøm, river nesten aldrig og ordner altid opp. Hvis skrittlengden blir feil mot et hinder, refuserer han ikke, han klarer alltid og kave seg over :P Han er litt skvetten av og til, synes helt nye ting kan være skummelt, men ellers er han veldig grei. Hvis han skvetter løper han ikke ut, han bare hopper til siden og blir stående der. Han er veldig grei! Elsker han utrolig mye!

Om meg er det ikke så mye og si jeg bor i Nordland (Vil ikke si nøyaktig hvor jeg bor) Jeg er veldig glad i dyr! Nesten alle slag, men kunne ikke tenke meg og ha taranteller eller pinnedyr til kjæledyr ;) Men jeg elsker og omgås dyr og kunne ikke klart meg uten. Jeg hater skolen, som sikkert veldig mange andre.. Og jeg skriver dette bare noen dager før skolen starter, farvell frihet :P Jeg synes lekser er noe dritt, men elsker Naturfag, hvis det har noe med dyr og gjøre. Som du kanskje skjønner er jeg dyrefrelst, men ellers er jeg en helt vanelig jente. Dagene mine er vanelig vis som dette : Skole - Lekse - Middag - Ri - Tur med Gulla - Data - Sove. De tre første er ganske kjedelige. Dette er vell meg :D

Som du kanskje ser kjedet jeg meg litt så lagde en slik "Presenter deg selv" ting :P

Bilder kommer kanskje :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...