Gå til innhold
Hundesonen.no

Navn til Sheltie?

camillalg

Recommended Posts

Tror jeg skal ha jente, så har kommet opp med noen navn;

Lita

Daria

Embla

Cajsa

Cindy

Lily

Belle

Bella

Tara

men trenger også guttenavn ..

er ikke helt sikker på hva jeg vil ha enda

Har noen forslag til navn?FORSLAG FRA DERE:

Yri, Yra, Irja, Yrja, Tikka og Tundra

Candy

Ted, Bill og Ben

Teddy

Sprett og Cirka

Lasse, Oskar, Lenni, Sofus, Ludo og Luddvik

Calista

Takk for forslag! Fortsett å gi meg forslag, jeg trenger mange. Selv om jeg har fått masse å velge mellom! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du skal få Sheltie! Hvor skal du få den fra, og hva er tiltenkt bruk? Har den et oppdretternavn? Jeg synes det er fint når man klarer å finne et kallenavn "ut fra" oppdretternavnet.

Hva med Sprett? Eller Cirka? Det er navn jeg synes er ulidelig kule, iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at du skal få Sheltie! Hvor skal du få den fra, og hva er tiltenkt bruk? Har den et oppdretternavn? Jeg synes det er fint når man klarer å finne et kallenavn "ut fra" oppdretternavnet.

Hva med Sprett? Eller Cirka? Det er navn jeg synes er ulidelig kule, iallefall.

Jeg skal få dem fra oppdrettere i Trøndelag, den blir vell en familiehund.

Den blir ikke født før midten av august, så vet ikke hva de kommer til å kalle den, men det var en god idè!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å kalle min Lita. Synes navnet er kjempefint.. Men føler kanskje ikke at det passer til sheltie. Kanksje Bella? Tror Bella passer bra :blink:

Guttenavn:

-Lasse (Kjempefint navn)

-Oskar

-Lenni

-Sofus

-Ludo

-Luddvik (Utrolig søtt da)

EDIT:

Hunden din vil da få løven som stjernetegn tror jeg-. Lenni betyr sterk som en løve. Visst jeg skal ha hannhund i fremtiden så vet jeg va han skal hete allerede. Men det vil jeg ikke si, for elsker det navnet. Bare sånn vist du tenker på navn som betyr noe. Visst du søker litt på menneskenavn, så finner du ganske mye kult, som du kan gjøre om... Så får du en betydning.. Ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenkte å kalle min Lita. Synes navnet er kjempefint.. Men føler kanskje ikke at det passer til sheltie. Kanksje Bella? Tror Bella passer bra :blink:

Guttenavn:

-Lasse (Kjempefint navn)

-Oskar

-Lenni

-Sofus

-Ludo

-Luddvik (Utrolig søtt da)

EDIT:

Hunden din vil da få løven som stjernetegn tror jeg-. Lenni betyr sterk som en løve. Visst jeg skal ha hannhund i fremtiden så vet jeg va han skal hete allerede. Men det vil jeg ikke si, for elsker det navnet. Bare sånn vist du tenker på navn som betyr noe. Visst du søker litt på menneskenavn, så finner du ganske mye kult, som du kan gjøre om... Så får du en betydning.. Ja

takk for navneforslagene, Bella er også veldig fint. Men klarer ikke å se bort fra Lita ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for navneforslagene, Bella er også veldig fint. Men klarer ikke å se bort fra Lita ..

Jeg vet.. Navnet Lita er nydelig.. Og siden sheltier er små, så er det jo ganske søtt. Har du peiling på hva slags sheltie du kommer til å få. oppdretter? Hvem er mor, hvem er far? Synes sheltier er utrolig flotte, men blir for små for meg :P .

Ja... Kan faktisk se for meg at en sheltie heter Lita nå :blink: . Jeg tror jeg ville gått for det navnet jeg.

-Luigi.. (Synes det passer til hannhunder)

EDIT:

Jeg vet om en person som heter Embla, så det blir så feil på hunder.. Husker når jeg først hørte om personen så tenkte jeg kun hundenavn. Så nå passer ikke det navnet til hunder lengre. (Etter mitt hode)

Har oppdretter hjemmeside?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet.. Navnet Lita er nydelig.. Og siden sheltier er små, så er det jo ganske søtt. Har du peiling på hva slags sheltie du kommer til å få. oppdretter? Hvem er mor, hvem er far? Synes sheltier er utrolig flotte, men blir for små for meg :P .

Ja... Kan faktisk se for meg at en sheltie heter Lita nå :blink: . Jeg tror jeg ville gått for det navnet jeg.

-Luigi.. (Synes det passer til hannhunder)

EDIT:

Jeg vet om en person som heter Embla, så det blir så feil på hunder.. Husker når jeg først hørte om personen så tenkte jeg kun hundenavn. Så nå passer ikke det navnet til hunder lengre. (Etter mitt hode)

Har oppdretter hjemmeside?

Ja, Lita er kjempe fint synes jeg også!

Kommer ikke på hjemmsiden akkurat nå, men kan sende et brev eller skrive i gjesteboken din senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...