Gå til innhold
Hundesonen.no

Utstillingshelg Tromsø

Gjest

Recommended Posts

• Svar 52
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Herlig, reisetid: 2 min gange :blink:

Hehe, ja det er jo ganske kjekt da.

Vi har 15 minutters kjøring, mens vårutstillinga er 2 minutters kjøring unna.

Skrevet

Oi, hvor holdes den da? Ute nånsteds?

Talentløst at jeg ikke vet hvor hundeutstillingene i Tromsø er... Bare de i Harstad :blink:

Skrevet
Oi, hvor holdes den da? Ute nånsteds?

Talentløst at jeg ikke vet hvor hundeutstillingene i Tromsø er... Bare de i Harstad :blink:

Utstillinga i mai/juni holdes på hundeklubbens område i Kroken.

Utendørs ja.

Det er også dobbelutstilling, verdt å få med seg.

Skrevet

Det blir hverken utstilling, lp eller ag på Lyng'en, pengene strakk ikke til noe som helst i år. Sambos RR skal derimot stilles, og jeg skal benytte anledningen til å trene litt innendørs. Så hvis noen ser oss så kom gjerne bort for å si hei:)

Hampus: skal du stille begge?

Skrevet
Hampus: skal du stille begge?

Er usikker på Linus.

Har jo slitt med han den siste tiden med at han er redd for å bli undersøkt på bordet.

Skal stille Hampus på NKK Kongsvinger nå på søndag, og prøve å se hvordan Linus reagerer på bord der.

Er jo en fordel på utstillinga her hjemme, kvinnelig dommer.

I tillegg er Linus ikke i pels nå.

Men virker han ok på Kongsvinger stiller jeg han i Tromsø for trening og positive opplevelser.

Har meldt han på begge dager.

Hampus skal gå i championklassen begge dager.

Skrevet

Fant meg sånn program på NKK sine hjemmesider nå. ;)

Mamman til Luna skal ut mot noe mindre enn 27 Labradorer (siden det er 27 totalt, fordelt på alle klassene, right?). Spennende ;)

EDIT: og igjen er det flest av berner sennenen. Morro.

Skrevet

Jeg ser at jeg burde ta meg en tur nordover på utstilling, det er så mange færre påmeldte! Bare 15 springere ;)

Skrevet

Bare å ta seg en tur, det! :) Gleder meg veldig til å møte kjentfolk som bor langt unna.... Og oppdretteren til Isis skal dømme agilityen ;)

Skrevet

....der var programmet for Tromsø Hundeklubbs utstilling ute :icon_redface:

Labradorvalper skal i ringen kl 12.00, hele 7 stk (jeg vet om/kjenner 6/7 , spennende hvem nr 7 blir ;) ).

www.tromso-hundeklubb.no (ligger på forsida)

Skrevet

Er det ingen andre som skal på utstilling? Hvilke dager? ;)

Ingen jeg kan se etter? Kommer uten bikkje rundt 09 på lørdagen for å se, så henter jeg henne før vi går 12.00 i ring 4. :punk:

Søndagen er jeg på plass i ring 3 klokka 10.00 og ser mora til Luna (med hund tror jeg).

Skrevet

Da er vi utstillingsklare.

Eller i hvertfall så klare som vi blir denne gangen med rimelig nyoperert matmor som skal i ringen med 2 hunder begge dager.

Kaken som skulle bakes står pent og pyntelig i bilen.

Skittlørva Hampus fikk dusjen sin i dag, noe annet nytter jo ikke, han er jo værre enn Askeladden.

Mens Linus ble dusja allerede onsdag.

Kloklippen er unnagjort.

Startnr er printet og laminert.

Bur, stoler osv er satt i bilen, og sekken pakket.

Klærne hengt fram, så da er vel det meste gjort?!

Kjekt med hundehelg igjen!

Skrevet

GØY MED HUNDEDAG! :wub:

Ååååh så mye fine hunder jeg har sett.. var vel bare halvparten så stressende og ****** som jeg trodde det skulle bli.

Vel, det gikk som vi forventa med oss. Av ord i kritikken gikk ett ord igjen TRE gang: høy haleføring. skulle hatt mer korrekt hale. lange ben og lang hale. :angry:

Men Luna er min halefrik :whistle:

Skal legge inn bilder og hele kritikken når vi har sovet, for dette har vært en lang dag *gjesp*

Skrevet

Hvilken plassering fikk du? :whistle:

Søstra til Bella fikk ck og ble 3 btk, dommeren sa at hun hadde vunnet om hun hadde vert i pels!

Broren til Albin ble nr. 3 i klassen med ck. :angry:

Om noen vet om noen fler berner-resultater så vil jeg veldig gjerne vite de!

Skrevet
Hvilken plassering fikk du? :whistle:

Søstra til Bella fikk ck og ble 3 btk, dommeren sa at hun hadde vunnet om hun hadde vert i pels!

Broren til Albin ble nr. 3 i klassen med ck. :angry:

Om noen vet om noen fler berner-resultater så vil jeg veldig gjerne vite de!

Sargas ble nr.4 og Nero(sønnen)ble beste valp vet ikke noe mer. :

Skrevet
Sargas ble nr.4 og Nero(sønnen)ble beste valp vet ikke noe mer. :

Takk. Mente du at han ble 4 beste hannhund?

Si ifra om du hører noe mer da. :whistle:

Skrevet
Takk. Mente du at han ble 4 beste hannhund?

Si ifra om du hører noe mer da. :angry:

Skal sjekke en gang til for sikkerhetsskyld så jeg ikke sier no feil her. :whistle:

Skrevet
Skal sjekke en gang til for sikkerhetsskyld så jeg ikke sier no feil her. :icon_rejdjfacje:

Ja,var 4 beste hann hund.

Skrevet
GØY MED HUNDEDAG! :wub:

Ååååh så mye fine hunder jeg har sett.. var vel bare halvparten så stressende og ****** som jeg trodde det skulle bli.

Vel, det gikk som vi forventa med oss. Av ord i kritikken gikk ett ord igjen TRE gang: høy haleføring. skulle hatt mer korrekt hale. lange ben og lang hale. :angry:

Men Luna er min halefrik :whistle:

Skal legge inn bilder og hele kritikken når vi har sovet, for dette har vært en lang dag *gjesp*

Grattis med vel gjennomført da :P Som Monab88 så lurer jeg på hvilken plassering dere fikk?

Skrevet

Min fantastiske Isis var en drøm i hallen i dag. Vi fikk HP valp, 1. premie i vår klasse (4-6 mnd), og 2BTK om jeg har skjønt rett (lilla, rød og blå slufse)? Vi har hatt en flott dag, hilst på mange kjente mennesker og dyr, sett mye rart og spist kake.. Kan det bli bedre?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...