Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbiter

KristinL

Recommended Posts

Skrevet

Hvilken type godbit gir du til din valp?

Jeg fikk med noe fra oppdretter, I Sverige, men synes de blir fort harde og at det er vanskelig å brekke de opp i små nok biter. Det tar så lang tid før han får spist opp godbiten, til jeg kan prøve kommandoen en gang til synes jeg..

Skrevet

Jeg gir bare hundene mine eller valpen til min veninne bare en bit fra hundeforen når de gjør noe bra :) Men det finnes vell flere mykere ting til valper vis du ser i dyrebutikker :huh:

Skrevet

Du kan jo kjøpe alt fra pølse til fiskepudding og dele opp i passelige biter og gi valpen. Ellers har dyrebutikker et så som så utvalg syns jeg, sånn helt personlig. Selv bruker jeg ofte tørrfôr, men så har jeg et mavrak av en valp også, da.. :huh:

Skrevet

Fiskepudding, fiskekaker, pølse (helst ikkje overdriv, mykje salt i den), kylling (!), pålegg, kjøttkaker osv.. Alt av middagsrester som ikkje er farlig for hunden! :cool:

Viss du virkelig skal sette deg inn for å trene så er ferskvare tingen. Ihvertfall så lenge du er i vansklige miljøer (buss, byn, masse hunder/folk osv)

Tørrfor og tørre godbiter fra dyrebutikken passer fint når du skal trene på stovegolvet. Andre plasser er det vanskelig å bruke det som ein skikkelig forsterker fordi den rett og slett ikkje frister nok.

ellers er jo andre fine forsterke og belønningsmetoder leker og ball!

Så lykke til :P

Skrevet

Bruker av for rasjonen her (torrfor). Planen er a bruke dette til valpen ogsa, gjenstar a se om den er matvrak nok til a la seg motivere av dette.

Skrevet
Jeg gir bare hundene mine eller valpen til min veninne bare en bit fra hundeforen når de gjør noe bra :D Men det finnes vell flere mykere ting til valper vis du ser i dyrebutikker :D

Jeg bruker også tørrfor som godbiter/belønning. Bruker av et annet merke enn det han får til daglig, det er visst stas at det smaker litt anderledes tror jeg :rolleyes:

Skrevet

Vi kjøpe Provit med lever i går. Og den luktet noe så... :D Ja, jeg blir rett og slett kvalm av lukten, men Eira er kjempe glad i den :D

Skrevet

Jeg gir det meste, men har nå funnet noe hun likte veldig godt og det var lever fra gobiten. Men hun har fått vanlig for og noe alla det samme som lever gobitene. Men så er jo hun også altetende foreløpig hvertfall.

Skrevet

Deler opp en pølse i mange skiver, så skjærer jeg dem tvers over også en gang til, så blir det fire biter av en "skive" så bli maaange godbiter, de glir fort ned og hun elsker det :D

Skrevet

Akkurat hatt litt stuelydighetstrening med Blondie hvor hun fikk litt rester av vår grillede kylling (bare det rene kjøttet) og dæven å perfekt hun gjorde øvelsene for å få en bit gitt! :D

Ellers bruker jeg også endel av Provit sine godbiter eller en pølse i ny og ne

• 2 weeks later...
Skrevet
Fiskepudding, fiskekaker, pølse (helst ikkje overdriv, mykje salt i den), kylling (!), pålegg, kjøttkaker osv.. Alt av middagsrester som ikkje er farlig for hunden! :P

Viss du virkelig skal sette deg inn for å trene så er ferskvare tingen. Ihvertfall så lenge du er i vansklige miljøer (buss, byn, masse hunder/folk osv)

Tørrfor og tørre godbiter fra dyrebutikken passer fint når du skal trene på stovegolvet. Andre plasser er det vanskelig å bruke det som ein skikkelig forsterker fordi den rett og slett ikkje frister nok.

ellers er jo andre fine forsterke og belønningsmetoder leker og ball!

Så lykke til :lol:

Ca. hvor mye kan man gi en valp av det jeg har framhevet?

Skrevet

Jeg selger mye provit frysetørket godis til valper :) De er passe små og har høy smakelighet. Ellers er det ikke så vanskelig å lage f.eks. leverbiter selv. Da Chessea var liten fikk hun mye av det. Det var jo en klar vinner.

Skrevet

Lever er ofte ganske sterkt, så pass på om du gir mye at valpen ikke blir dårlig i magen.

Selv foretrekker jeg pølsebiter, frolic osv. Alt ettersom hvilke øvelser man skal trene på. Er det noe krevende bruker jeg veldig gode godbiter. Er det enkle øvelser hunden kan får de ikke godbiter med like høy smak

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er ikke snakk om en av rasene som er overrepresentert. Det er ingen gentest eller test utenom individuel allergi testing for dette. Som sagt har ingen av besteforeldrene, søsknene og ingen av foreldrene det. Så for meg er det vanskelig å si om det er arvelig eller ikke. Derfor er det vanskelig å si at jeg burde ha vist at hunden ville utvikle denne sykdommen. Takk for tipset, jeg skal kontakte dem for råd.
    • Jeg kjenner ikke sykdommen nok til å vite, men om den er arvelig så kommer det jo an på om det er noe man burde visst om eller testet for. Jeg vil anbefale deg å kontakte NKK om dette, de har advokater med kunnskap om kjøp og salg av hund og konflikter rundt det.  Hundehelse.no sier: "Tilstanden er arvelig. Raser som er predisponert er Shar-Pei, Labrador retriver, Golden retriver, Dalmatiner, Boxer, Boston terrier, Fox terrier, Skotsk terrier, West Highland White terrier, Lhasa Apso og Shih Tzu. Tilstanden oppdages som regel når hunden er mellom 6 måneder og 3 år gammel."  
    • Hei! Jeg trenger råd angående en situasjon jeg befinner meg i nå. Jeg solgte en hund (1 år gammel) for 2,5 år siden. Hunden ble sjekket av veterinær før flytting. Jeg mottok nå en melding om at eieren har avlivet hunden på grunn av alvorlig atopisk dermatitt. De krever pengene tilbake for hunden, som ble solgt for 7000 kr. Problemet jeg har med dette er at hunden først begynte å utvikle symptomer 1,5 år etter at den forlot meg, ifølge veterinærjournalene, og verken foreldrene eller søsknene er berørt. Uten noen bevis i det hele tatt har veterinæren skrevet i alle journalene at den er "arvelig". Hva ville du gjort i denne situasjonen? Selv om jeg ikke er imot å refundere dem, synes jeg det faller inn under den generelle risikoen ved å eie et dyr. De kontaktet meg ikke på noe tidspunkt da hunden fikk symptomer for å tilby meg å kjøpe den tilbake.
    • Jeg håper jo at folk som velger å ta med hundene sine på Oslo Dog Show har trygge hunder som takler omgivelsene der. Hvis du er ute etter å vite mer om rasen så anbefaler jeg å kontakte raseklubben eller oppdrettere av rasen.
    • Chodsky Pes virka så rolige på Oslo Dog Show.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...