Gå til innhold
Hundesonen.no

Godbiter


KristinL

Recommended Posts

Hvilken type godbit gir du til din valp?

Jeg fikk med noe fra oppdretter, I Sverige, men synes de blir fort harde og at det er vanskelig å brekke de opp i små nok biter. Det tar så lang tid før han får spist opp godbiten, til jeg kan prøve kommandoen en gang til synes jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo kjøpe alt fra pølse til fiskepudding og dele opp i passelige biter og gi valpen. Ellers har dyrebutikker et så som så utvalg syns jeg, sånn helt personlig. Selv bruker jeg ofte tørrfôr, men så har jeg et mavrak av en valp også, da.. :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fiskepudding, fiskekaker, pølse (helst ikkje overdriv, mykje salt i den), kylling (!), pålegg, kjøttkaker osv.. Alt av middagsrester som ikkje er farlig for hunden! :cool:

Viss du virkelig skal sette deg inn for å trene så er ferskvare tingen. Ihvertfall så lenge du er i vansklige miljøer (buss, byn, masse hunder/folk osv)

Tørrfor og tørre godbiter fra dyrebutikken passer fint når du skal trene på stovegolvet. Andre plasser er det vanskelig å bruke det som ein skikkelig forsterker fordi den rett og slett ikkje frister nok.

ellers er jo andre fine forsterke og belønningsmetoder leker og ball!

Så lykke til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir bare hundene mine eller valpen til min veninne bare en bit fra hundeforen når de gjør noe bra :D Men det finnes vell flere mykere ting til valper vis du ser i dyrebutikker :D

Jeg bruker også tørrfor som godbiter/belønning. Bruker av et annet merke enn det han får til daglig, det er visst stas at det smaker litt anderledes tror jeg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gir det meste, men har nå funnet noe hun likte veldig godt og det var lever fra gobiten. Men hun har fått vanlig for og noe alla det samme som lever gobitene. Men så er jo hun også altetende foreløpig hvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat hatt litt stuelydighetstrening med Blondie hvor hun fikk litt rester av vår grillede kylling (bare det rene kjøttet) og dæven å perfekt hun gjorde øvelsene for å få en bit gitt! :D

Ellers bruker jeg også endel av Provit sine godbiter eller en pølse i ny og ne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Fiskepudding, fiskekaker, pølse (helst ikkje overdriv, mykje salt i den), kylling (!), pålegg, kjøttkaker osv.. Alt av middagsrester som ikkje er farlig for hunden! :P

Viss du virkelig skal sette deg inn for å trene så er ferskvare tingen. Ihvertfall så lenge du er i vansklige miljøer (buss, byn, masse hunder/folk osv)

Tørrfor og tørre godbiter fra dyrebutikken passer fint når du skal trene på stovegolvet. Andre plasser er det vanskelig å bruke det som ein skikkelig forsterker fordi den rett og slett ikkje frister nok.

ellers er jo andre fine forsterke og belønningsmetoder leker og ball!

Så lykke til :lol:

Ca. hvor mye kan man gi en valp av det jeg har framhevet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg selger mye provit frysetørket godis til valper :) De er passe små og har høy smakelighet. Ellers er det ikke så vanskelig å lage f.eks. leverbiter selv. Da Chessea var liten fikk hun mye av det. Det var jo en klar vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever er ofte ganske sterkt, så pass på om du gir mye at valpen ikke blir dårlig i magen.

Selv foretrekker jeg pølsebiter, frolic osv. Alt ettersom hvilke øvelser man skal trene på. Er det noe krevende bruker jeg veldig gode godbiter. Er det enkle øvelser hunden kan får de ikke godbiter med like høy smak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
    • Tenker de er forskjellige og ting går i orden etterhvert. Om han bare vil på do og sovner fort etterpå så hadde jeg bare fortsatt med å gå ut. Men vært dritkjedelig sånn et det ikke er noe belønning i å våkne utover at han får gå på do. ❤️  Limit måtte jeg lufte ganske ofte, opptil ca halvt år gammel, men sovna fort igjen. Karma sover foreløpig 6-8 timer i strekk på natta, men er da VÅKEN når hun har vært på do. 😂(Turboturid den der) Så blir tidlige morgener og heller en hvil på sofaen ila morningen isteden. 😴
    • Men du sier ikke når dere legger dere, man kan ikke forvente at en liten valp skal sove 8t i strekk, det tar som regel litt tid.
    • Jeg har passet på at valpen har spist og drukket mye tidligere på dagen og ikke mye sent på kvelden. (Lager suppemåltider så drikkes det ikke mye utover dette.) Og en gått en dorunde like før legging. Har du testet dette?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...