Gå til innhold
Hundesonen.no

Boligmarkedet i Bodø


Aya

Recommended Posts

Guest Snusmumrikk

Neineinei! Ikke Bodø! Når du først er i gang kan du jo dra bittelitt lengre nord og bo i Nordens Paris isteden. Hva skal du studere eller gjøre der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har aldri hatt problemer med å finne leilighet.. Har hatt annonse i avisa og har alltid fått flere telefoner. Men så skriver vi alltid ting som "rolig par, blablabla, sikre betalere, blablabla, har hund." o.l :huh:

Hihi, sånt skriver jeg og. Rolig jente, ikke røyker, trygg betaler, driver aktivt med hund *ler*

Nei, Aya - ikke Bodø! Du skal til sørlandets hovedstad du vettu :rolleyes2:

Hihi, det blir nok ikke Bodø ... Kanskje Kr.sand, kanskje Hamar, kanskje Bodø, kanskje ... Hm. Jeg trenger en plan *ler*

Neineinei! Ikke Bodø! Når du først er i gang kan du jo dra bittelitt lengre nord og bo i Nordens Paris isteden. Hva skal du studere eller gjøre der?

*ler* dit kan jeg iallefall ikke dra, synes Bodø hadde vært mer en langt nok nord:P

Takk for svar alle:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
*ler* dit kan jeg iallefall ikke dra, synes Bodø hadde vært mer en langt nok nord:P

*flire* så du syns det er bedre å blåse vekk enn å komme bittelitt lenger nord og enklere flyforbindelse :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det Bodø er et vindhull uten like? :huh: Værre enn i Tromsø.

Du vet at alt det de har i Bodø er ti ganger bedre i Tromsø?

Du vet at Tromsø er "storebror" til Bodø både innen fotball og i innbyggerantall?

Vi har flere festivaler. Vi har bedre kino. Vi har bedre flyforbindelser (bl.a direkte til svalbard på like kort tid som til Oslo!)

Vi har bedre skoler, vi har bedre alt.

Og det, bare drøye 30-40 min med fly.

Bodø blææææææææææææ

:lol::P :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet det Bodø er et vindhull uten like? :lol: Værre enn i Tromsø.

Du vet at alt det de har i Bodø er ti ganger bedre i Tromsø?

Du vet at Tromsø er "storebror" til Bodø både innen fotball og i innbyggerantall?

Vi har flere festivaler. Vi har bedre kino. Vi har bedre flyforbindelser (bl.a direkte til svalbard på like kort tid som til Oslo!)

Vi har bedre skoler, vi har bedre alt.

Og det, bare drøye 30-40 min med fly.

Bodø blææææææææææææ

:P :P :rolleyes2:

Ehhhh, hold smella!

Skal Aya noen plass så skal hun til Bodø. Så kan langbeint Knott leke med kortbeint Knott (dvs. My) :huh:

Og sånn for å ha sagt det, kinoen i Bodø er helt grei den syns jeg, (men jeg kommer fra en liten bygdekommune som hadde en piiitteliten kinosal som var ca tusen år gammel) og jeg må si jeg elsker snop-delen av kinoen.. Hehe :P

Bodø har ekstremt gode flyforbindelser forresten, og dessuten har vi TOGSTASJON.. Det er alfa omega når man har hund syns jeg.. :P Å ha mulighet til å ta tog altså.

Meen tromsø skal ha en ting, de har flott natur og det virker som det er flott å bo der med hund.. Hundeklubben der er mer aktiv og mer "mangfoldig" enn den vi har i Bodø vil jeg si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flire* så du syns det er bedre å blåse vekk enn å komme bittelitt lenger nord og enklere flyforbindelse :lol:

Jamenn, de har ikke det aktuelle studiet i Tromsø ... Da er det verre! Men hvis du kan fikse det, så ... Hihi.

Du vet det Bodø er et vindhull uten like? :P Værre enn i Tromsø.

Du vet at alt det de har i Bodø er ti ganger bedre i Tromsø?

Du vet at Tromsø er "storebror" til Bodø både innen fotball og i innbyggerantall?

Vi har flere festivaler. Vi har bedre kino. Vi har bedre flyforbindelser (bl.a direkte til svalbard på like kort tid som til Oslo!)

Vi har bedre skoler, vi har bedre alt.

Og det, bare drøye 30-40 min med fly.

Bodø blææææææææææææ

:P :P :rolleyes2:

*Ler* Jeg er vandt til Jæren- det blåser her og!

Ehhhh, hold smella!

Skal Aya noen plass så skal hun til Bodø. Så kan langbeint Knott leke med kortbeint Knott (dvs. My) :huh:

Og sånn for å ha sagt det, kinoen i Bodø er helt grei den syns jeg, (men jeg kommer fra en liten bygdekommune som hadde en piiitteliten kinosal som var ca tusen år gammel) og jeg må si jeg elsker snop-delen av kinoen.. Hehe :P

Bodø har ekstremt gode flyforbindelser forresten, og dessuten har vi TOGSTASJON.. Det er alfa omega når man har hund syns jeg.. :P Å ha mulighet til å ta tog altså.

Meen tromsø skal ha en ting, de har flott natur og det virker som det er flott å bo der med hund.. Hundeklubben der er mer aktiv og mer "mangfoldig" enn den vi har i Bodø vil jeg si.

Synes både Tromsø og Bodø virker som flotte byer, hver på sin måte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er jo selvsagt for å få Aya til BODØ! Hvorfor skal alt være størst egentlig?? Tromsøfolk bruker det som argument om å dra dit, at det er større der. Bodø er AKKURAT passe stort som by og man har alt man trenger her. Dessuten er det ikke like mørkt og ekkelt om vinteren. Litt sånn akkurat passe til Nord Norge å være. :) For all del, Tromsø er nok veldig bra det og, men som Aya sier, blir det jo litt langt Nord. Bodø ligger litt midt på, akkurat passe langt nord for å oppleve det Nordnorge har å tilby som nordlys, mørketid, midnattsol, lyst hele natta om sommern og slike ting som man ikke får oppleve i sør.

(og dessuten er det bare et spøttan til Steigen knis.)

Men back to topic. Det skal ikke være det største problemet å få leilighet/hybel. Bare man er tidlig ute. Vet at noen studenthybler kan man ha dyr. Og høgskolen i Bodø har hybelgaranti sier de. Vet at Studentmiljøet i Bodø er ganske bra, og så har de velkomsten som tar imot studenter uten ifra og viser dem rundt og "tar vare på dem". Og så får Bodøstudentene gratis buss i 6 uker etter semesterstart. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Ja jeg er jo selvsagt for å få Aya til BODØ! Hvorfor skal alt være størst egentlig?? Tromsøfolk bruker det som argument om å dra dit, at det er større der. Bodø er AKKURAT passe stort som by og man har alt man trenger her. Dessuten er det ikke like mørkt og ekkelt om vinteren. Litt sånn akkurat passe til Nord Norge å være. :) For all del, Tromsø er nok veldig bra det og, men som Aya sier, blir det jo litt langt Nord. Bodø ligger litt midt på, akkurat passe langt nord for å oppleve det Nordnorge har å tilby som nordlys, mørketid, midnattsol, lyst hele natta om sommern og slike ting som man ikke får oppleve i sør.

(og dessuten er det bare et spøttan til Steigen knis.)

Nei, nei, nei. Hun skal ikke til Tromsø fordi Tromsø er størst. Hun skal til Tromsø fordi jeg er der og vil ha noen å gå tur og trene hund med :)

*Kremt* men Djervekvinnen svarte vel bedre på spørsmålene dine....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er jo selvsagt for å få Aya til BODØ! Hvorfor skal alt være størst egentlig?? Tromsøfolk bruker det som argument om å dra dit, at det er større der. Bodø er AKKURAT passe stort som by og man har alt man trenger her. Dessuten er det ikke like mørkt og ekkelt om vinteren. Litt sånn akkurat passe til Nord Norge å være. :P For all del, Tromsø er nok veldig bra det og, men som Aya sier, blir det jo litt langt Nord. Bodø ligger litt midt på, akkurat passe langt nord for å oppleve det Nordnorge har å tilby som nordlys, mørketid, midnattsol, lyst hele natta om sommern og slike ting som man ikke får oppleve i sør.

(og dessuten er det bare et spøttan til Steigen knis.)

Men back to topic. Det skal ikke være det største problemet å få leilighet/hybel. Bare man er tidlig ute. Vet at noen studenthybler kan man ha dyr. Og høgskolen i Bodø har hybelgaranti sier de. Vet at Studentmiljøet i Bodø er ganske bra, og så har de velkomsten som tar imot studenter uten ifra og viser dem rundt og "tar vare på dem". Og så får Bodøstudentene gratis buss i 6 uker etter semesterstart. :P

Nei, nei, nei. Hun skal ikke til Tromsø fordi Tromsø er størst. Hun skal til Tromsø fordi jeg er der og vil ha noen å gå tur og trene hund med :D

*Kremt* men Djervekvinnen svarte vel bedre på spørsmålene dine....

*Himle litt med øynene* Dere er bare ute etter en gratis turkompis dere, frekkaser! Anniken- herlige bilder, jeg synes Bodø er en fiiiin by! Dessverre viser de nyeste undersøkelsene og meningsmålene at jeg nok blir å finne noe lenger sør ... Men kanskje senere en gang?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
    • Han får typisk siste måltid i 20-tiden, og da er det oppbløtet, så han får i seg mye væske da. Har tenkt at dette kanskje er litt for seint og at han da får full blære en gang midt på natten. Vi legger oss ca. 22:30 og står opp klokken 07, så det er jo over 8 timer. Men som sagt har han jo klart dette fra han var 2 måneder gammel, så jeg syns det er rart at nå som han er større, så skal han plutselig ikke klare å holde seg lenger. Ja, jeg er streng på at det er kun ut for å tisse og bæsje. Han får ikke begynne å leke med pinner osv. Han sovner fort igjen etter å ha vært på do, så det er bra! 
    • Litt av problemet er at om man avler renrasede hunder så får man konsekvenser i det at man ikke får registrert valpene, mens med blandingshunder så er det litt mer "fritt frem". Dessverre. Og det er lite man kan gjøre så lenge hundene har tilgang til mat, vann og ly, og får det tilsynet de har behov for helsemessig.
    • Hei.. Jeg blir så frustrert.. Noen jeg så hadde valper liggende ute på finn i starten av året (valpene født i Desember), har nå parret tispa igjen på første løpetid etter forrige kull, dette skjer så ofte og jeg blir kvalm! Er det virkelig ingen lov som skjermer de stakkars tipsene for sånt? De blir jo brukt som pengemaskiner. "Oppdretter" får søte små valper og itillegg så tjener de GODT på det, vinn vinn tenker de..  Ikke bare skal de ha nytt kull, men rett etter å solgt valpene fra forrige kull så ble både mor og far (de eier begge selv) lagt ut for omplassering på finn, dette ett eller annet vås om at de skulle bruke tid på Gud og hadde blitt frelst og blabla. Jeg blir helt paff.. Men viser seg jo at hundene aldri ble omplassert allikevel for nå har de lagt ut ny annonse om at de venter valper i August, fra samme tispe og hannhund... Har forresten screenshot fra annonsen til forrige kull. Er det lov å holde på sånn? Rådrift på tispa for at de har funnet ut at de tjener gode penger på det?!  Gjelder forresten Malamute/husky blanding, hvite hunder, du finner de på finn 🤪
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...