Gå til innhold
Hundesonen.no

Chantie, min Finske Lapphund

LindaM

Recommended Posts

Skrevet

Chantie - Min Finske lapphundvalp :icon_confused:

Hun er Født- 23.05.08

Det blir spennende å se hvordan hun utvikler seg :lol:

Her er to bilder av den fremtidige Fotvarmeren min :happy:

Chantie.jpg

Chantie3.jpg

• Svar 82
  • Created
  • Siste svar
Skrevet
Naw! Så fin han var!

*kremt* det er en tispe :o

HiHi^^ Er helt forelsket jeg :happy:

OI oi oi, skjønte nok det var deg :P

Hvor kommer a fra? :icon_confused:

Det er første Kullet til et oppdrett i sverige som heter Tomtangen, eller.. det blir vel Tomtengen(?) :lol:

Skrevet

For en søt fotvarmer :icon_confused:

Frizzie, for et fint navn til den lille pelsdotten :lol:

Gratulerer vi gleder oss til og se flere bilder i oppveksten hennes (hvis du legger inn flere bilder da).

Skrevet

Det var jo en vakker skapning. Gratulerer så masse chantie, morsomt navn hun har :icon_confused: Vedder på at du ikke får sove så godt inatt. Ha en flott dag imorgen da.

Skrevet

Gratulerer! Hun var helt herlig! :icon_confused::o

Gleder meg til flere farger :P

Ser ut til at du har fått deg en viltfarget jente^^

Men slik var mi også i begynnelsen, men nå er hun grå m/ tegn :P

Lykke til imorgen! :lol:

Skrevet

HiHi :P

Masse koselige meldinger :happy:

Ååå, så nydelig hun var! :P Gratulerer med valp! (:

Lykke til med trening og slikt :o

---------------------------

Hilsen Wilma :hund_01:

Tusen takk *føle seg stolt*

For en søt fotvarmer :P

Frizzie, for et fint navn til den lille pelsdotten :D

Gratulerer vi gleder oss til og se flere bilder i oppveksten hennes (hvis du legger inn flere bilder da).

Det skal komme MASSE bilder, og sikkert noen videoer også ;)

Skal lage en hjemmeside NU, så der kommer det masse der også! fra første stund ^^

Det var jo en vakker skapning. Gratulerer så masse chantie, morsomt navn hun har :icon_confused: Vedder på at du ikke får sove så godt inatt. Ha en flott dag imorgen da.

Jeg trur egentlig ikke jeg kommer til å sove stort i det hele tatt :P

Gratulerer! Hun var helt herlig! :lol::P

Gleder meg til flere farger :P

Ser ut til at du har fått deg en viltfarget jente^^

Men slik var mi også i begynnelsen, men nå er hun grå m/ tegn :P

Lykke til imorgen! :P

Jupps! hun er viltfarget ;) det blir spennende å se hvordan den forandrer seg ^^

Skrevet

Hihihi, ja du må lage til hjemmeside nå, får ikke tid til noe slikt når valpen er i hus! :icon_confused:

Skrevet
Hihihi, ja du må lage til hjemmeside nå, får ikke tid til noe slikt når valpen er i hus! :o

HiHi! Nei, jeg vet.. Så det var liksom derfor jeg skulle lage det da... men rakk jeg det?? NEI <_<

Nommin så søt jente :P Grattis med finsk lapphund :lol:

Så søt! =)

Ps: Fint banner =P

Tusen Takk :happy:

Oh :icon_confused:

HiHi! Så noe lignende skjedde på Wretch sin tråd om Luna også :P

Skrevet

Nå MÅ jeg dobbeltposte!..

Frizzie ble et ALTFOR tungvindt navn, så hun heter Chantie ^^ :P

Vi kom hjem foooor... *tenke* snart 1 1/2 time siden :lol:

Lille prinsesse er sliten, og ligger å sover lydløst ved siden av meg <3

Hun var kjempegrei hele turen hjem fra sverige, hun var kjempeflink på båten også :huh: (Moss-Horten)

Alt av papirer o.l er i orden, så da er det bare å sende inn til NKK :rolleyes2:

Blir spennende å se om hun gir noe lyd fra seg i natt :happy:

Jeg må se å få laget meg en hjemmeside jeg... Eller i allefall en Blogg!

Jaja, får se om jeg har tid til det i morgen mens lille prinsesse sover^^

Skrevet

Så kosli da! :rolleyes2:

Ja, du MÅ lage deg en hjemmeside! :huh:

Hun sover jo om dagene også, så du får jo tid til det^^

Lykke til fremover! Gleder meg til fler bilder!

Skrevet

Hun var kjempeflink i natt :)

Våknet kl. 06.00 av at det var no krafsing... Det var lille prinsesse som hadde forvillet seg inn under senga :P

Hun la seg rett ned igjen etterpå, og sov 2 timer til! :happy:

Hun fikk mat, og jeg gikk ut med henne, var ute i ca. 45 min. men litt etter jeg kom inn med henne, så bajsa hu <_<

Har sovet 3 ganger i dag allerede :huh:

Har møtt tre hunder, en pyttelitten tispe av rasen cavalier, Ei Labrador tispe, og en labradoodle hanne :happy:

Cavalieren var veldig redd av seg, mens Chantie ville leke :P

Labradoren var ikke så veldig interressert...

Og Labradoodlen var litt overivrig :P Så hun begynte å kjefte litt på han^^ Dét er faktisk den eneste lyden hun har laget siden vi satt oss i bilen..

Nå sover hun bak sofaen :P

Skal laste ned bilder til photobucket veldig straks :lol:

Skrevet

*ååååhh! Nå hadde jeg skrivd MASSE, og lagt inn MASSE bilder, også plutselig kommer den derre error-report eller hva nå enn det heter...*

i allefall..

Jeg har tatt litt bilder fra kjøreturen hjem, og litt bilder fra første dag hjemme :)

Den Franske bulldoggen til tante er jo helt krakilsk :P

Skal TA alt og alle! MEN i dag har Chantie fått seg et lite kick, så hu har satt han litt på plass :lol:

Jeg blei litt bekymra over at hun hadde bajsa inne 3 ganger, men nektet å gjøre det ute!

Men for litt siden så satte hun seg ned, jeg trudde jo bare hu satt, men så sa jeg til tante som var ved siden av; TISSER HU ELLER?! Oh jadda! det gjorde hu :P

Litt etter bajsa hu også :P

Ja, frem til bildene.. Dumme meg tok jo ikke med kameraet bort på fotballbanen der hvor vi var ganske lenge... <_<

Men har jo noen bilder her:

*klipp*

Chantie syntes det var veldig varmt i bilden..

*klipp*

*ZZZzzZZzzzzZzzZzZzzZZzZzZZZzzzz*

*klipp*

Og her ligger hun på en egen stol, på Moss-Horten ferja :huh: Var ute på dekk litt først, men der var det mange unger som løp rundt å skrålte...

*klipp*

Også har jeg litt bilder fra den første dagen :happy:

Flere av bildene ble ganske så 'skurrete/blurrete' om jeg kan kalle det, det :P :P

CIMG1615.jpg

CIMG1607.jpg

CIMG1616.jpg

CIMG1618-1.jpg

CIMG1623.jpg

CIMG1624.jpg

CIMG1625.jpg

CIMG1626.jpg

CIMG1627.jpg

CIMG1602.jpg

CIMG1603.jpg

CIMG1604.jpg

De siste bildene her likte jeg egentlig ganske godt, men jeg brukte blitz, så øynene ble så lyse :P

Noen som kan hjelpe meg å fikse på dette :happy: ?

EDIT: der hvor jeg har *klippet* så skal jeg heller fikse bildene senere :P de ble alfor store :P

Skrevet

oi oi oi så søt! :huh:

skikkelig lita spissfrøken!

ser ut til at hun får en SVÆR pels :)

Skrevet
Hun er utrolig fin! Kos deg med valp! Det gjør iallefall jeg :)

Tusen Takk :happy: Jeg skal kose meg MASSE!

oi oi oi så søt! :huh:

skikkelig lita spissfrøken!

ser ut til at hun får en SVÆR pels :P

HiHi^^

SVÆR pels blir det nok :lol:

Bak mot 'rumpestumpen' blir det liksom som å ta på ull fra en lammunge :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette avhenger nok en del av individ, men jeg tenker nå at både puddel og bichon-rasene er gode alternativer. Jeg mistenker at puddel generelt er mindre sære enn bichon, men de har også sine særegenheter. Jeg vil anbefale dere å dra på utstilling eller rasetreff for de ulike rasene og møte ulike individer og oppdrettere og eiere av alternativene, så får dere litt mer følelse med hvordan de er. En del av de små terrierrasene kan også være allergivennlig. De er strihåret og må nappes. Men de kan også være en del striere, ha mye jaktlyst og krever mer aktivitet.
    • Det kan være verdt å prøve ut ulike fôrtyper, men også gi lakseolje som tilskudd. Hvis hunden allerede er sensitiv så kanskje prøve ut sensitiv-fôr fra noen merker? RC er stort og kommersielt, og er nok helt greit fôr. Selv brukte jeg svenske Robur kombinert med Vom de siste årene og var veldig fornøyd med det. Acana og Orijen er populære merker som er ganske bra. 
    • Hei! Jeg har en Engelsk Toy Terrier gutt på litt over 4år. Han mister nesten all pels på vinteren for så å bli litt bedre på sommeren. Har pels på hodet og labber og litt på ryggen. Men han er så å si nakenhund nå. Pratet med ei som hadde samme problemet med sin Dvergpincher. Men så var det ei venninne av hu som passet hunden i en måneds tid. Og hun hadde visst byttet ut fôret og hunden hadde plutselig fått fin pels over hele. Hun husket ikke hvilket fôr det var, men hun trodde det ble solgt på butikken. Jeg bruker Royal Canin Small Dogs. Og det hadde hun og brukt, men hun synes ikke det var et bra fôr... Har en gutt til som har helt fin pels. De spiser de samme tingene. Ingen av de tåler noe med and i, de blir skikkelig dårlige i magen av det. Lurer på om det er noen andre som har hatt samme problem med sin hund og funnet en løsning?  Det skal sies at han er veldig følsom til vaskemiddelet vi bruker når klærne hans vaskes så vi bruker Nautral for det er det mildeste jeg har funnet.
    • Hei! Vi har en hund som begynner å bli en gammel mann og jeg er derfor på leting etter det som skal bli familiens neste familiemedlem etter han blir borte. I den forbindelse trenger jeg deres kloke hoder. Vi er en familie på tre, med et barn på 8 år. På grunn av allergi har vi vurdert det slik at Bichon Havanais og dvergpuddel fremstår som de mest aktuelle rasene.   Vi har en Havanais nå og han er litt spennende eksemplar. Fra han var valp har han vært ganske sær. Han er blant annet veldig lite kosete, ekstremt lite tilpasningsdyktig og har alltid hatt vanskeligheter med å slå seg til ro, så jeg kjenner vel han egentlig ikke igjen når jeg leser typiske rasebeskrivelser (nå fikk jeg dårlig samvittighet, så må legge til at han selvfølgelig er verdens beste hund!). Sønnen min har noen utfordringer blant annet på skolen og han trenger derfor å komme hjem til en bestevenn. Det var i søken på dette jeg kom over puddel, som jeg ser ofte blir brukt som terapihunder. Men når jeg leser rasebeskrivelser virker det som om Havanaise i all hovedsak er fantastiske med barn, mens det for puddler fremstår mer som om de kan være gode med barn. Så jeg lurer på om dere har noen erfaringer med disse rasene, gjerne begge? Vi kommer til å dele ansvaret med min mor som bor i samme hus, så den kommer ikke til å være noe særlig alene. Pelsstell er heller ikke noe problem. Krysser fingrene for at noen kan hjelpe oss i valget:)
    • Da er operasjon utført og alt gikk fint, vi er snart igjennom første døgnet og ho har gjort sitt benødne også slapper mye av i senga si. Ho har ikke spist enda men det kommer med tiden tenker jeg etter narkose og sånt så er jo det veldig normalt så. Godbiter har ho spist men ikke veldig mat interessert enda. Men alt i alt virker det veldig bra med ho ettersom forholdene. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...