Gå til innhold
Hundesonen.no

Crufts 2009


Miriam

Recommended Posts

Det er nok det siste jeg glemmer! :icon_confused: Sammen med en stor shopping lommebok!

5-8 mars arrangeres crufts. Jeg kan ikke tenke meg en bedre måte å feire bursdagen min på!

åh... gled deg! Og start sparingen nå; masse å bruke penger på!

Håper å få tatt en tur igjen i 2010 :P

Noen som har tenkt å dra opp med vovvsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har sendt vårt ATC skjema,og venter på å få det i retur så vi kan melde på.. Ikke at jeg aner hur **** jeg skal ta meg helt dit - KLM har kun lov å transportere dyr til Heathrow, SAS tar ugudelige priser,og har vel og kun lov å ta inn dyr på to flyplasser...båt? Tja -den som gikk fra Bergen er jo lagt ned,od de andre nedover langs kysten er ikke sikre på om kan ta med hund på så mange timer uten ditten for en datten.... <_<

Og bil? Vet ikke helt om min bil klarer seg så langt, jeg...med kjøring på feil side av veien, tror jeg den dør i første kryss/rundkjøring... :)

Noen andre som skal ? Benedicte, du må passe deg så du ikke blir ansatt som handler! :angel: :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du være der alle dagene? Hvor skal du bo? Det er meget billige travel lodges rett i nærheten. Dobermann skal stilles søndagen. :blink:

(og jeg er allerede skittnervøs....)

Åh, vi snakker om å dra hjem på søndag.... Men vet ikke om vi har bestemt oss enda, vi skal se hvilke flyreiser som er billigst osv. Kan forhøre meg om det på fredag.

Jeg vet ikke hvor vi skal bo, er læreren min som styrer med det. Kan høre med han.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Jeg leter fortvilet etter en oversikt over hva de ulike klassene heter, og hva som er deltagerkrav/aldersfordeling. Noen som kan hjelpe meg, jeg føler jeg har sett på alle undersidene til Crufts-siden...

Hvordan skal folk reise? Båt, fly, bil? Vi leter etter alternativ til bil, og trenger forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leter fortvilet etter en oversikt over hva de ulike klassene heter, og hva som er deltagerkrav/aldersfordeling. Noen som kan hjelpe meg, jeg føler jeg har sett på alle undersidene til Crufts-siden...

Hvordan skal folk reise? Båt, fly, bil? Vi leter etter alternativ til bil, og trenger forslag.

Hvor gammel er hunden din ? Jeg kan høre med de jeg kjenner i England, de burde vite det, ettersom de borstett fra å stille ut, er dommere..;-)

Ang reise, er det EN ting jeg har funnet ut, og det er at det blir en SVINEDYR tur..! Fly er utelukket helt til England for min del hvertfall...SAS får ikke over 7000 av meg for tur/retur for bikkja mi altså..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er hunden din ? Jeg kan høre med de jeg kjenner i England, de burde vite det, ettersom de borstett fra å stille ut, er dommere..;-)

Ang reise, er det EN ting jeg har funnet ut, og det er at det blir en SVINEDYR tur..! Fly er utelukket helt til England for min del hvertfall...SAS får ikke over 7000 av meg for tur/retur for bikkja mi altså..

Hun er født 16. august 2007, altså knappe 19 måneder når utstillingen er.

Når jeg skulle melde på, kunne jeg velge å hake av mellom yearling, post graduate, mid limit, limit og open. Jeg finner at yearling er for 6 til 24 måneder, og at de øvrige har med hvor mye en har vunnet - om jeg skjønner det riktig? Men må hun har vunnet noe i England for å stille i noe annet enn yearling? I så fall er jo valget enkelt, men om jeg kan velge er det jo greit å vite hva slags hunder jeg kan forvente å møte i de ulike klassene.

Jeg har for moro skyld sjekket påmeldingstall i de klassene for 2003-2008:

Yearling: 15-14-17-17-18-9

Post graduate: 27-21-18-26-21-17

Mid limit: X-11-18-14-16-5

Limit: 27-16-13-17-17-13

Open: 13-22-18-18-15-14

Og slik jeg ser det, er open uaktuelt (hvorfor skal jeg ville meg selv så vondt å møte alle championene?), og yearling og mid limit skiller seg litt ut med noe lavere påmeldingstall (i 2003 var det ingen klasse som het mid limit). But I don't know...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finner du kanskje noe her? På side 12 og 13 (sidetallene i selve dokumentet) står det litt om klassene i hvert fall, dog er jeg fortsatt litt forvirret...

Jeg er også forvirret - hva er forskjellen? Hvor finner jeg de dårligste hundene, den laveste konkurransen? :yes:

Yearling - jupp, vi er mellom 12 og 24 måneder.

Post graduate - nope, vi har ikke vunnet noe britisk CC eller fått fem førsteplasser, altså kan vi delta?

Mid limit - nope, vi er ikke champion eller har vunnet fem førsteplasser, altså kan vi delta?

Limit - nope, vi er ikke champion eller har vunnet syv førsteplasser, altså kan vi delta?

Jeg formoder at resultat i Norden ikke teller (klasseseire)? Så jeg kan velge mellom disse fire? Men hva er strategisk?

*rive seg i håret*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også forvirret - hva er forskjellen? Hvor finner jeg de dårligste hundene, den laveste konkurransen? :yes:

Yearling - jupp, vi er mellom 12 og 24 måneder.

Post graduate - nope, vi har ikke vunnet noe britisk CC eller fått fem førsteplasser, altså kan vi delta?

Mid limit - nope, vi er ikke champion eller har vunnet fem førsteplasser, altså kan vi delta?

Limit - nope, vi er ikke champion eller har vunnet syv førsteplasser, altså kan vi delta?

Jeg formoder at resultat i Norden ikke teller (klasseseire)? Så jeg kan velge mellom disse fire? Men hva er strategisk?

*rive seg i håret*

Jeg tolket det på samme måte som deg når det gjelder klassene, og jeg vil også tro at det kun er resultater over there som teller? Men hva som lønner seg for dere, DET er et godt spørsmål. Hvorfor kan ikke alle land ha samme system...? Jeg tror ikke vi kommer oss lenger enn til Sverige jeg gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg har ikke fått noe svar enda, de sitter med små valper, så sikkert travelt der borte...men etter det jeg har snakket med dem om generelt, også b.l.a når jeg meldte på min egen hund, så gjelder ikke resultater tatt her. Kun championater som er registrert, ikke vinnertitler heller.

Så jeg har meldt på i åpen klasse, det er jo ikke championklasse der borte, og hadde jeg hatt X`en hadde jeg nok meldt på i yearling..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...