Gå til innhold
Hundesonen.no

MUH-beskrivelse og alder - og Sverige?


SFX

Recommended Posts

Jeg har lyst til å gå gjennom en MUH-beskrivelse av dyret, mest av nysgjerrighet.

Men jeg finner ikke noe om alder - er det fremdeles mellom 12 og 18 måneder?

Det er to tester til på Østlandet i år, og den ene er full - og den andre er ei helg jeg er opptatt. Erfaringsmessig - hvor mange tester er det i januar og februar? Hun blir 18 måneder i februar.

For å rekke det før hun blir for gammel har jeg også tittet mot Sverige, der kryr det jo av tester. Noen som kan anbefale en OK klubb der, eller er det hipp som happ? Foreløpig sorterer jeg kun på avstand og kjørelengde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Nå er det i norge så vidt jeg vet ingenting som heter MUH, Det er MH beskrivelse, som kan gjøres på alle hunder som har passert 12 mnd og det er ingen øvre aldersgrense.

Edit; erfaringsmessig er det få beskrivelser i hele landet i løpet av ett år og de blir fort fulle, så det er bare å henge seg på en helg om du vil delta. Vanligvis er det ikke tester på Østlandet i Januar/ februar pga snøfare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det i norge så vidt jeg vet ingenting som heter MUH, Det er MH beskrivelse, som kan gjøres på alle hunder som har passert 12 mnd og det er ingen øvre aldersgrense.

Edit; erfaringsmessig er det få beskrivelser i hele landet i løpet av ett år og de blir fort fulle, så det er bare å henge seg på en helg om du vil delta. Vanligvis er det ikke tester på Østlandet i Januar/ februar pga snøfare.

Ah, jeg sitter fast i den gamle MUH-benevnelsen. :D

Men da har jeg det jo ikke så travelt, siden det ikke er noen øvre grense.

Når offentliggjøres terminlista for neste år?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass
Noe OT, men det har pittelitt med saken å gjøre: hvordan er øvre/nedre aldersgrense for FA og k-test?

Nedre aldersgrense for FA er 22mnd og øvre er 48 mnd. K-test er min 10mnd men husker ikke i farten om det er noen øvre aldersgrense der. Hunden må være registrert og id-merket. Orginalt reg bevis må medbringes ellers får man ikke teste. Løpske tisper har anledning til å gå tilslutt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nedre aldersgrense for FA er 22mnd og øvre er 48 mnd. K-test er min 10mnd men husker ikke i farten om det er noen øvre aldersgrense der. Hunden må være registrert og id-merket. Orginalt reg bevis må medbringes ellers får man ikke teste. Løpske tisper har anledning til å gå tilslutt.

Takk! Snille sonenfolk som svarer fort, da slipper man å lete selv :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...