Gå til innhold
Hundesonen.no

Har kaninen min det bra?

kaninelsker

Recommended Posts

Skrevet

Hei. Jeg bare lurer på om min skjønne kanin har det bra hos meg ? Foreldrene mine er skilt, så jeg er bare hos henne annenhver uke, men stikker alltid innom i min fars uke for å passe på henne. Mamma kan en del om kaniner , så hun passer på henne. Jeg rengjør buret hver fredag. Hver dag ordner jeg med tissekroken hennes og setter inn nytt strø. Hun spiser bra mat , og får noen ganger i uken, gulrot, agurk og litt knekkebrød. Avogtil eplebiter også. Jeg børster henne med en myk børste hver dag, så unngår jeg floker i pelsen. Hun får være ute hver dag og løpe fritt på rommet mitt. Hun får også være ute i hagen og hoppe. Så lurer jeg på ? Har kaninen min det fint ?

Skrevet

Jeg tror kaninen din har det bedre enn de fleste :)

Mange blir lei av kaninen sin etter to uker, og får derfor lite mosjon og kos.

Skrevet

Virker som kaninen din har det bra! : ) Knekkebrød er egenlig ikke bra for kaninen, men litt er OK.

Gulerøtter og epler inneholder mye sukker og bør ikke få mere en en spisesje hver dag ^^,

Også har jeg et tips, hvis du drar på Biltema og kjøper kompost binger (89 kr for 4 vegger) og lager en innhegning inne i huset med papphus og leker. Da får kaninen mye størreplass og siden kaninen din tisser i et hjørne kan du bare sette inn en do med strø i ^^,

Guest LeenaM
Skrevet

det høres ut som at kaninen din har det godt, ja =)

vil bare minne om at knekkebrød er ikke så bra, gulrot og eple har mye sukker-innhold som heller ikke er bra. du kan jo heller gi mørk salat, grønn paprika, selleristang el.l. : )

enig med mathea, du kan kjøpe kompostbinger! =D

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...