Gå til innhold
Hundesonen.no

Ordner med maten?


Gabriella

Recommended Posts

Jeg har bare et lite spørsmål.

Bonnie har tørfor stående framme hele tiden, men det som er, er atte hun går bort til maten noen ganger og dytter nesa neddi og prøver og dytte ting over maten som ikke er der.

akkurat som om hun gravde ned mat skåla si..

er dette noen vanlig adferd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor med familien min og de klarer ikke og forholde seg til og gi hun det hun skal ha til de tidene hu skulle så har derfor hatt maten stående..

hu er værken mat lei eller noe.. så jeg ser ikke noe galt i og ha maten stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hu spiser opp til 2 ganger om dagen om morgenen og på kvelden før jeg går siste tur..

den dyttingen driver a på med hværtfall en gang om dagen hvis ikke fler.. noen ganger gjør hu det rett før hu skal spise.

skal få filma det eller tatt bilde når hu gjør det igjen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hu spiser opp til 2 ganger om dagen om morgenen og på kvelden før jeg går siste tur..

den dyttingen driver a på med hværtfall en gang om dagen hvis ikke fler.. noen ganger gjør hu det rett før hu skal spise.

skal få filma det eller tatt bilde når hu gjør det igjen

gjør det :) kan være greiere når man får sett det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

som vi vet har hunder instinkt for å grave ned mat som er til overs, eller da helst mat som oppfattes som ufordøyelig slik den er - den skal bli myk ved å bli fuktig råtne osv. De er jo åtseletere.

Kanskje handler dette om at hunden din oppfatter tilovers tørrfor som nettop "tilovers" og vil spare det ned ved å grave det ned (i skåla her da siden det er innomhus. har selv opplevd f.eks tørrfiskbiter forsøkt gravd ned under puter, tepper etc.)- eller at den tørre og harde kvaliteten appelerer til instinktet om å mykne det. Eller kombinasjonen.

Nå er det ikke mulig å fjerne maten når hunden er forsynt, forstår vi. Kanskje det da er forsøket verdt å bløte foret - med tanke på å dempe instinktet? Å bløte opp tørrfor kan jo for øvrig være nyttig av andre grunner også - f.eks tendens til magedreining.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nå er det jo mulighet for og fjerne maten.. i den perioden før jeg drar i militeret men da er vi på'n igjen når jeg har dratt. så jeg skal få lært inn de andre medmenneskene i huset og gi hu mat til visse tider.. sånn som hu fikk før jeg flytta tilbake fra der jeg jobba XD

så for jeg se om det er derfor hun gjør det :)

hehe tusen takk for deres meninger :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...