Gå til innhold
Hundesonen.no

RUffwear Webmaster! Beste fjelltur-sela

Recommended Posts

• 3 weeks later...
Hvor solid er festet på disse Webmaster selene? Virker som om sømmen sitter feil vei i forhold til ringen, og det må gi et svakt punkt på sela...

For å si det slik, jeg har en gammel sele til Sofus og han har dratt av metallfestet på solide, skikkelige kobbeler (altså via halsbånd og kobbel)... Mens Webmastersele festedingsen har ikke blitt litt slitt engang... Så noe riktig må det jo være der :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye mas her, men Bardmand: Du bor på Mo ikke sant? Tror kanskje det var du som ringte og innviterte på besøk for en stund siden.. Vi har vært veldig opptatt med planlegging av husbygging, så tiden har rett og slett ikke strukket til, men jeg og Nero kunne kanskje tatt oss en tur en dag, så kan vi jo prøve sela hvis det er greit??

Sorry, så ikke denne før nå. Har flyttet fra Mo, er jeg redd. Om du ikke allerede har bestilt: Bestill small, vil tro det passer de fleste whippets (om han ikke er veldig, veldig liten og spinkel da).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Pippinogsymra: hvordan er det med den bakerste remmen da? synes den satt så langtbak. Bryr ikke hunden seg om den?

Hvorfor skal hunden bry seg om den? ved normal bruk henger den jo bare og slenger rundt buken og stabiliserer ved behov ved f.eks kløving.

Den får vel en funksjon hvis hunden prøver og komme ut av selen eller du kløver i nedoverbakke. aldri vært noe issue her.

Det er jo samme som gjelder her at du skal ha ett par fingre mellom ved tilpassning.. Bare pass på og stram inn brystremmene godt hvis ikke kommer hele selen langt bak...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å si det slik, jeg har en gammel sele til Sofus og han har dratt av metallfestet på solide, skikkelige kobbeler (altså via halsbånd og kobbel)... Mens Webmastersele festedingsen har ikke blitt litt slitt engang... Så noe riktig må det jo være der :icon_confused:

Vel, nå har jeg sendt klager på begge (!) webmasterselene som hundene fikk i sommer... Sømmen hvor metallringen var festet røk, og festet til den bakerste stroppa røk enda fortere.. Ikke særlig trygt akkurat, og ingen av hundene har brukt sela til trekk, men de trekker nå litt når de går i sele.. Kan vel ikke si at jeg jubler fornøyd. Så nå går jeg tilbake til seler som jeg stoler mer på, feks den fra Troll hundefor som jeg linket til på førstesiden. Den har holdt i maange år nå, og alt ser like fint ut, om enn litt skitten...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise
Vel, nå har jeg sendt klager på begge (!) webmasterselene som hundene fikk i sommer... Sømmen hvor metallringen var festet røk, og festet til den bakerste stroppa røk enda fortere.. Ikke særlig trygt akkurat, og ingen av hundene har brukt sela til trekk, men de trekker nå litt når de går i sele.. Kan vel ikke si at jeg jubler fornøyd. Så nå går jeg tilbake til seler som jeg stoler mer på, feks den fra Troll hundefor som jeg linket til på førstesiden. Den har holdt i maange år nå, og alt ser like fint ut, om enn litt skitten...

Bakerste stroppa som de reklamerer så fint at er til trekking røyk på første sykkelturen her.

Jeg må si hele kvalitetsinntrykket av hele greia er rævva amerikansk jipposøppel men med gode intensjoner.

Brukte selen på noen treninger med bitearbeid og kjenner i lina at hele selan gir etter, den hadde hvertfall ikke blitt gammel til denslags bruk.

Også kløven da med alle de "fine" glidelåsene er jo bare og hive etter noen turer i gørr og møkk. Sikkert fin bykløv men du slenger ikke sånt no uti ei myr og forventer at det virker etterpå. Er en grunn til at det er snøring på skikkelige kløver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mailin: kjøpte du den gamle, eller nye webmaster sela ? Virker som det er spilitete meninger om sela du ..

Min har funka til nå den ..

600.jpg

edit: Jeg bestilte M, og den ble i det største laget ! Kunnet fint gått med S ..

Endra størrelsen på bildet også ..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mailin: kjøpte du den gamle, eller nye webmaster sela ? Virker som det er spilitete meninger om sela du ..

Min har funka til nå den ..

600.jpg

edit: Jeg bestilte M, og den ble i det største laget ! Kunnet fint gått med S ..

Endra størrelsen på bildet også ..

Jeg har den nye, men ei veninne har den gamle til sin gordon, og den har vist også røket nå i festene, og han trekker knapt, men det var ett rykk og da gikk sømmen på den også. Jeg kjenner jeg blir veeeldig skeptisk. og da blir jeg skeptisk til resten av utstyret deres også, desverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så rart! Ville ha trodd at Soffen sin skulle ryke hvis det var en svakhet med selen, men det har den altså ikke gjort. Han har vel hatt selen i to år også nå- så den er godt brukt.

Kanksje jeg bare har ekstremt sterke hunder? :lol: Aussien har stort sett gjevnt drag på tur, kun i ny og ne at han kan skyte frem i lina. RR'n har også stortsett gjevnt drag i sela, men der kan det bli litt mer rykk og napp i ny og ne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanksje jeg bare har ekstremt sterke hunder? :thumbs: Aussien har stort sett gjevnt drag på tur, kun i ny og ne at han kan skyte frem i lina. RR'n har også stortsett gjevnt drag i sela, men der kan det bli litt mer rykk og napp i ny og ne.

Hehe, tvilsomt.. vel, jeg skal ikke skryte så veldig mye kraft på pyrren min. Men soffen har virkelig ødelagt sin andel av seler, kobbeler og halsbånd iløpet av de 3,5 årene han har vært med meg. Men Webmasterselen har det ikke skjedd noenting med. Veldig finurlig igrunnen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei. Ble så glad da jeg fant denne siden. Jeg er over gjennomsnittet interessert i hunder, og liker å lese om alle raser.  Har hatt flere hunder selv, men er nå delvis pensjonist, og ønsker ikke heltidsansvar for en hund. Samtidig kan jeg ikke tenke meg et liv uten hund, så store perioder av året har vi hund boende hos oss. Det finnes dessverre mange useriøse hundepassere der ute, så jeg oppfordrer hundeiere til å sjekke nøyde, be om referanser og avtale prøvepass, dersom ukjente skal passe hunden.    Ønsker alle på to- og fire ben en hyggelig og fredelig jul, og alt godt for det nye året. ❤️
    • Ja, hvorfor ikke? Bare å møte rasen og se om du liker egenskapene deres ☺️ Det ble plutselig ikke like moro å ta oppstillingsbilde hver måned når han ikke gikk igjennom slike store forandringer 😂 Så det falt litt fra.    Vi har fullført agilitykurset og Tempo var så flink ☺️ Vi gleder oss til å fortsette treningen på nyåret da vi skal på agility handling kurs. Ellers trener vi litt rally lydighet, og der har han også vært flink, gått baner hvor jeg har hatt han løs også med andre hunder på banen. Så flink ☺️  Nå har vi tatt juleferie og ønsker alle en god jul 🎅🎄  
    • Koselig oppdatering og så mange fine bilder 😍
    • Vår er vant til å være alene. I år er vi hjemme.  Blir nok noe med oss, og noe i buret sitt i underetasjen.
    • Noen som har tips til hundefører jakker med lomme bak til barn/junior, eventuelt noen som selger i mindre størrelser enn xs, eller har en kort modell, eller kan skreddersys? Vet Canelana sine jakker kan bestilles på mål, men noen andre? Pinewood sine er fine, men de har selger ingen hundeførerjakker til barn, og deres xs er veldig stor/lang. Trenger ikke være butikker i Norge, hvis noen vet om noen utenlands å, gjerne kommenter lenke😊    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...