Gå til innhold
Hundesonen.no

Hamsteren min ligger som en krølping...


MariaN

Recommended Posts

Hamsteren min stakk av for to dager siden, men han kom tilbake dagen etter. Puh.. Han var inni veggen!

Idag kjente jeg at det stinka av huset hans. Det var fulltisset. Og det er vel ikke normalt etter to dager?

Han har vært aktiv helt til i kveld. Nå ligger han som en krøpling. Ser ut som han har knekt ryggen, eller ligger med mageknip -bare for å forklare hvordan han ligger.

Han har ikke knekt noe, fordi han kan å røre på seg. Men ikke mye... Han vil heller ikke ha mat.

Jeg tror han er døden nær? :)

Hva tror dere kan ha skjedd? Kan han ha spist glava eller plast inni veggen? :)

Huff.... dakars..

Vil ikke at han skal lide. Er han slik i morgen må jeg få samboeren min til å sende han til himmelen :banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du.. Jeg vil ikke at et så lite dyr skal igjennom medisiner og evt operasjoner. Det er jo en risiko i seg selv å evt legge han i narkose. Kan jo være så mye som feiler den.. Og sier de at det er ikke noe håp, er det bedre å gi han et kakk enn å strikke han med ei sprøyte og betale flere hundre kr. dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det ikke bedre å dra innom for å se om det i det hele tatt er noe som feiler han...? Høres ikke bra ut slik du beskriver det, men man kan jo ikke vite. Kanskje eventuell behandling ikke blir så dyr og strevsom?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, men hvis det ikke feiler han noe da? Altså, i TS innlegg ser det jo ut som om hun ikke vil at den skal dø. Men at det selvfølgelig er best å la den slippe hvis den må gjennom operasjoner og lignende. (som jeg er helt enig i) .

Syns derimot at avlivng bør skje på en ordentlig måte, tenkt hvis hamsteren rører litt på seg og han bommer eller noe slikt skjer, er det ikke bedre og ta ei sprøyte til dyrlegen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tjoa, det kommer jo helt ann på hvor mange penger man er villig til å bruke det..

Jeg vet med meg selv at jeg hadde ikke tatt en hamster til vet i det store og hele..

Og ang det å gi den en "knert" så er hamsteren så liten, og tåler så lite, at det bør ikke være noe problem å avlive den på 1.forsøk..!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig.

Jeg er mer den typen som hadde kommet til å ta med til vet. Men det er jo opp til en hver.

Har aldri prøvd å avlive noen som helst dyr på den måten, men tenkte at det kunne vært vanskelig å treffe "rett", men som du sier er det sikkert ikke så vanskelig å bomme på en hamster...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I hele dag har han bare ligget der.. så nesten død ut, men fikk rykninger innimellom.

Det er et lite dyr det er snakk om, og svært sjeldent de overlever en behandling hos dyrelegen.

Jeg var ikke intr i å la han lide enda mere, bare for å få sjekket han.

sprøyte på et så lite dyr syns jeg ikke noe om.

Samboeren min sendte han forsiktig til himmelen i ettermiddag :) jeg greide ikke å se at han hadde det vondt.... stakkars...

:banana:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Syns heller ikke noe om avliving hjemme..... Har hatt flere hamstre oppgjennom, og de som har blitt gamle og syke og ikke lengre hatt noen livsglede har vi avlivet hos dyrelegen. Er ikke noe værre for et lite dyr og få en sprøyte enn det er for et stort dyr. Betaler heller de kronene det koster hos veterinær jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite dyr er mye mer følsomt enn et stort dyr. Hunden min merker ikke et klyp i nakken, men det gjør en hamster :)

Et kort kakk, så er hamsteren borte. Det måtte gjøres, og vi hadde ikke anledning til å dra til dyrelegen. Det koster også en god del..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La oss si at du kjører på en katt, midt uti ødemarka. Den blir hardt skadet.

Du har to alternativ: Kjøre i 2-3 timer til nærmeste veterinær, slå den ihjel selv, eller stikke på gården tre min unna for å få de til å ta seg av den?

jeg hadde ikke greid det selv, men fått noen andre til å gjøre det.

Er det bedre å PINE dyret, enn å avlive det kjapt så det slipper å lide??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
    • PS: er det andre enn meg som går rundt å sjekker om det lukter tiss hele tiden???
    • Min har holdt seg stabil frem til nå.  Jeg har begynt å sove oppe, den sover nede i bingen. Tydligvis så sover jeg tungt, for idag etter 7 timer var hele buret og valpen fullt av tiss. Dette har ikke skjedd før... så hektisk morgen..  Lurer litt på hva jeg skal gjøre nå. Prøve igjen og se om det var et uhell, eller bare sove 6 timer så ut...
    • Ikke lett å få til disse oppstillingsbildene av valp 😂 Men tenker jeg skal forsøke å få til 1 bilde i måneden.    Tempo 4 måneder gammel.  12 kg og 42 cm høy. 
    • Jeg ønsker at prisene på valpene sank betraktelig. Både på blandinger og rasehunder. Grunnen til det er at når man nå tjener så utrolig godt på hvert valpekull, så er jeg redd det bli mer rovdrift på tispene. Og mer useriøs oppdrett. Jeg vet om flere som sper på pensjonen ved å avle kull etter kull, år etter år (på flere tisper, men likevel). Han ene får opp til ca 50 valper pr. år, og sånn har han holdt på i mange mange år. Blir penger av det gitt... 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...