Gå til innhold
Hundesonen.no

Midnattsolhoppet


-Vilde-

Recommended Posts

Vi en enda mer gærne! Vi kjører :frantics:

Nå har vi mye familie på veien da, så vi tar det som ferie :|

Kan jeg spørre hvor dere skal bo? Vi skal bo på Scandic tipper jeg, fordi de har så gode tilbud for folk med hund. Men jeg vet ikke hva som ligger nærmest stevneplassen? Vet du noe om det?

EDIT: Tror kanskje jeg er en smule groggy idag. Jeg la tråden under utstilling :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo på Scandic, et av de eneste hotellene som faktisk syns hund er OK i Tromsø. Scandic ligger midt på Tromsøya, der Valhall friidrettsarena befinner seg. Hvor langt vet jeg ikke, men slik jeg kan se på kartet er det maks 10 minutter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg, og håper det ikke blir altfor varmt.

Det blir ikke så varmt der oppe som her. Jeg har forhørt meg, og 25 grader er visstnok nærmest helt utelukket. Ca 15-20 er normalt... Og det er jo perfekt :frantics:

Ifølge yr.no er det 9 grader der nå liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal bo på Scandic, et av de eneste hotellene som faktisk syns hund er OK i Tromsø. Scandic ligger midt på Tromsøya, der Valhall friidrettsarena befinner seg. Hvor langt vet jeg ikke, men slik jeg kan se på kartet er det maks 10 minutter.

Fra scandic tar det nok en 15min å kjøre ca.. Tromsø er en teit by å kjøre i, bare så det er nevnt med en gang. Himla dårlig skiltning og masse veier som er stengt for gjennomkjøring, tar man taxi er det lettere, for de får kjøre en del plasser mer enn alle andre;)

Det blir ikke så varmt der oppe som her. Jeg har forhørt meg, og 25 grader er visstnok nærmest helt utelukket. Ca 15-20 er normalt... Og det er jo perfekt :o

Ifølge yr.no er det 9 grader der nå liksom.

Det er faktisk 16her hos oss i dag, men med kald vind. Vært forholdsvis dårlig sommer i år, men noen dager med godt over 20. I fjor var det varmere. Egentlig er det jo greit, vi kan ikke skylde på varmen :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir ikke så varmt der oppe som her. Jeg har forhørt meg, og 25 grader er visstnok nærmest helt utelukket. Ca 15-20 er normalt... Og det er jo perfekt :o

Ifølge yr.no er det 9 grader der nå liksom.

*klipp*

Det er faktisk 16her hos oss i dag, men med kald vind. Vært forholdsvis dårlig sommer i år, men noen dager med godt over 20. I fjor var det varmere. Egentlig er det jo greit, vi kan ikke skylde på varmen :D

Perfekt agility vær :o Også fint for oss som ikke er så himla glad i å bli kokt levende i sola.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra scandic tar det nok en 15min å kjøre ca.. Tromsø er en teit by å kjøre i, bare så det er nevnt med en gang. Himla dårlig skiltning og masse veier som er stengt for gjennomkjøring, tar man taxi er det lettere, for de får kjøre en del plasser mer enn alle andre;)

Det er faktisk 16her hos oss i dag, men med kald vind. Vært forholdsvis dårlig sommer i år, men noen dager med godt over 20. I fjor var det varmere. Egentlig er det jo greit, vi kan ikke skylde på varmen :D

Ja, jeg så gulesider streket opp veien som et barn amok med tegnestifter :o

Bare det ikke blir som stevnet i helgen(35 grader, vindstille) eller OHS(35 grader, men med vind) er jeg fornøyd, men det tilsier vel varmerekord oppe hos dere - så da skal det kanskje godt gjøres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Om noen som skal oppover har lyst til å ta med et telt blir jeg evig takknemlig :ahappy: Det går ikke å få med på flyet...

Hvorfor ikke? Jeg har flydd med telt i bagasjen mange ganger jeg. Herregud, man få jo med seg våpen og kiter, hvorfor skulle ikke telt være geit?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor ikke? Jeg har flydd med telt i bagasjen mange ganger jeg. Herregud, man få jo med seg våpen og kiter, hvorfor skulle ikke telt være geit?

Fordi teltet veier 13 kg, jeg skal ha med hund, tøybur, bagasje for 5 dager osv. Og maks kg er 20 kg foruten hunden.

Om noen som bor der oppe eventuellt har et telt til utlån?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk
Fordi teltet veier 13 kg, jeg skal ha med hund, tøybur, bagasje for 5 dager osv. Og maks kg er 20 kg foruten hunden.

Om noen som bor der oppe eventuellt har et telt til utlån?

Hihi åja, så enkelt. Kanskje du kan låne et lettere? 13 kg er et tungt telt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi åja, så enkelt. Kanskje du kan låne et lettere? 13 kg er et tungt telt...

Hehe :wub: Det er det barehund-teltet. De fleste andre er jo tyngre? Hadde et vanlig med løse stenger tidligere, det veier nærmere 20 kg. Litt komfort må man ha når man tilbringer 4 dager på en gresslette oppi nord. Det er til og med meldt oppi 20 grader og strålende sol :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Som @maysofie er inne på, jeg vil vite at en person med utdanning innen hund og adferd er til stede og ansvarlig til enhver tid. Jeg hører om kenneler som stort sett har studenter og utenlandske ansatte uten noe særlig erfaring. Selvfølgelig kan de alltids fint mate og lufte hunder, men om man skal ha ansvaret for de rundt andre, fremmede hunder, og ikke minst sørge for at de har det bra i fremmede omgivelser, så må man ha litt mer erfaring og kunnskap. Personlig foretrekker jeg privat pass der ikke fremmede skal avgjøre om hundene mine skal omgåes andre eller ikke.
    • Jeg har klart en natt hvor hun sov i  syv timer i strekk, men det var unntaket. Men hun er ikke 16 uker enda. 
    • Det som er viktig for meg når jeg har dyret mitt på dyrehotell er at jeg er sikker på at det har det godt. Det vil si at jeg er opptatt av at de oppholder seg på en koselig, ren og hygienisk plass med stort område å bevege seg på. Jeg er også opptatt av sikkerheten til dyret. At det ikke kan stikke av og at andre dyr eller uvedkommende ikke kan komme inn til mitt dyr. Det er også viktig at de har en avtale med veterinær som kan komme straks om noe skulle skje. Jeg er også opptatt av at dyret skal få mye daglig aktivitet og lek. Det er også fint med oppdateringer daglig, gjerne flere ganger hver dag med bilder og video av hvordan dyret har det, gjerne av aktiviteter og lek.
    • Vanlige 'gammel-manns vorter' (dog uten betennelse og puss) og dessverre kreft er vel det jeg har vært borti på gamle hunder. 
    • Takk for svar.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...