Gå til innhold
Hundesonen.no

Groenendaelen Luno


Fjollebolle
 Share

Recommended Posts

ååååh, han var helt nydelig! :)

Nydelig gutt ;)

Tusen takk! =)

Og så var vi endelig kommet hjem fra 3 uker i Sandefjord (plus noen dager i Moss) så da må det jo bli en liten billedspam ;)

Luno stiller seg opp for en gangs skyld:

Luno-Juvel-og-Udine-243.jpg

Luno og Juvel (en av hundene til oppdretterne):

Luno-Juvel-og-Udine-282.jpg

Tassen ville ikke bade, men stranden var kjekk ;):

Sandefjord-08-244.jpg

Ved hytten:

Tallakshavn-14-Aug-033.jpg

Utover mot Tønsberg Tønne (selv om det ikke er så lett å se her):

Toensberg-toenne-121.jpg

Siste dagen før vi dro:

Truber-041.jpg

Tassen har storkost seg (og vi og selv om været siste uken var helt forj****g!), vi fikk møtt en Hollender som holdt til på nabohytten så det var jo kjekt for oss begge (en rase jeg har vært litt nysgjerrig på), fått besøk av oppdretterne pluss to hunder og fått gått på mange fine turer. Sandefjord er kjempekoselig, men nå er det godt å være hjemme igjen =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 85
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Tusen takk skal dere ha Takk Joda han er en snill gutt, selv om faenskap blikket er en smule vanligere hos ham enn det du ser på bildene her

Så utolig gode bilder! Nydelige hunder også. Belgerklem Fine Luno!

Bravoen var noe for seg selv han og, fine gutten.. Og det er noe med de store klumsete guttene som blir helt som smør og sååå forsiktige når det kommer valper i nærheten.. Trekker litt i hjertetråde

  • 1 month later...

Da er det vel på tide å oppdatere litt. Tasseladden er nå snart 10 måneder (tiden går så fort :shocked: ) og var med på sine første to offisielle utstillinger forrige helg. Lørdag var det spesialutstilling og jeg hadde vel ingen forventninger (eller; jeg forventet kanskje blått :rolleyes: ), men der ble man gledelig overrasket med 1JK 1JKK ck 2BHK og cert! Kjempeartig (dog uten den helt store konkurransen siden eneste andre hannhund var champion, men hun sendte andre ut med blått og sa hun syns det lille krapylet var vakker så da klager man ikke :blink:) Søndagen ble det blank rød på den unge herremannen, så skal igrunnen ikke sutre over det heller ^_^.

Kririkk lørdag:

9 m old, sciss bite, miss 2x P1 upper. M. long head, skull is domed, headline not parallell, muzzle well filled out. Beautif. dark eyes. Wideset ears which should be more triangular. Very n. neck, v.g. chest for age, g. topline, still good ang. in front and rear for age, easy movem. but cross over in front. Needs to be more firm in front. Nice coat quality. Friendly pers.

Kritikk søndag:

Correct size and prop. Topline a little round. short croup. Good bones. Correct angulations, parallell front. Correct head. Bite ok. Dark eyes. Running a little sideways.

Nå får vi se om vi ikke melder oss på Stord-Fitjar, samme dommer som søndagen i Moss og da gikk det ikke spesielt bra, men så var tassen helt skutt av varmen og bevegde seg som en 15 år gammel basset... Nja vi får se, jeg er jo litt fristet til å prøve må jeg innrømme :)

Her er to nye bilder, ett fra i dag og ett skrytebilde :):

Luno-hagen-oppe-3okt08-107.jpg

Luno-Enya-Udine-oppstilli.jpg

*edit: Hvordan redigerer jeg forresten førsteinnlegget så jeg får ny overskrift? Redigeringsknappen kommer ikke opp på det lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk begge =)

Han begynner å bli en vakker "herremann" :)

Når det gjelder dette med redigering, så er den funksjonen mulig kun i 24 timer (tror jeg) etter innlegget er skrevet. Derfor får du ikke endret overskriften heller <_<

Hmm, men jeg har jo endret underoverskrift før. Merkelige greier, jeg var sikker på det var jeg som var blitt halvblind og ikke fant det, men men.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er virkelig flott! Enda bedre live ;)

Han har en fantastisk pels da!

Tusen takk ;) Jo pels ser det ut til at det blir nok av, har ihvertfall fått meg en veldig god og myk "varmeflaske" her under skrivebordet til utover vinteren ;)

Søte snille sprettballen Luno ;) Så moro at han fikk Certet på spesialen...

Kjæresten, Gigi, er litt misunnelig ;)

Takker =) Og Luno blir nok enda litt mer missunnelig når frøkenen hans får junior-tittelen sin på Hamar! (Vi krysser nå iallefalll både poter og fingre for det ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, men jeg har jo endret underoverskrift før. Merkelige greier, jeg var sikker på det var jeg som var blitt halvblind og ikke fant det, men men.

Det gikk å endre den før, nå går det ikke lengre. Spør en moderator om hun/han kan bytte til deg.. ;)

Nydelig hund!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Så flott han er. En skikkelig pelsdott jo :)

Endra underoverskrifta (hm... merkelig ord) for deg jeg. Det er bare og rapportere emnene dine og spørre om vi kan endre eller fjerne underoverskrifta (fortsatt merkelig). Vi måtte innføre 24-timers grensa fordi det var noen som missbrukte det og forandra eller sletta så meninga i trådene ble borte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker =) Og Luno blir nok enda litt mer missunnelig når frøkenen hans får junior-tittelen sin på Hamar! (Vi krysser nå iallefalll både poter og fingre for det :) )

Hehe... Junior-tittel ja... hadde det bar vært det på NV ;) hehe.

Skal dere til Hamar forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe... Junior-tittel ja... hadde det bar vært det på NV :) hehe.

Skal dere til Hamar forresten?

Hehe surrehodet slår til igjen, juniortittel trodde jeg det var x) Og nei, tror nok vi holder oss til vestlandet frem til Hemsedal, blir litt vel komplisert med reising etc. om jeg skulle tatt ham med til Hamar. Har avsindig lyst da, men vi får satse på neste år når jeg forhåpentligvis har sertifikat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe surrehodet slår til igjen, juniortittel trodde jeg det var x) Og nei, tror nok vi holder oss til vestlandet frem til Hemsedal, blir litt vel komplisert med reising etc. om jeg skulle tatt ham med til Hamar. Har avsindig lyst da, men vi får satse på neste år når jeg forhåpentligvis har sertifikat.

Det spørs om det blir hamar idet hele tatt på oss... papirene kom lovlig seint fra den belgiske klubben, og NKK har ca. 4ukers behandlingstid... Snakket med registreringsansvarlig i NKK, og hun har vært borte en stund sa hun, og bunkene var store på pulten.. sukk... men, forlenget påmelding er til 3 nov da... så får vi krysse fingrene... om ikke, så blir det da ledig hotellrom i nærleiken av skipet :) om du skulle ombestemme deg :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Endelig snø så da ble det noen bilder i hagen i den halve timen vi hadde før solen forsvant :P Tror jeg og tassen blir i omtrent like godt humør av alt det hvite ute :whistle:

Ser ikke alltid like smart ut:

NovSnow08_1611.jpg

Litt betuttet og veldig søt:

NovSnow2_1770.jpg

Pene gutten :(:

NovSnow2_1777.jpg

Full fart:

NovSnow2_1765.jpg

NovSnow2_1766.jpg

Godgutten:

NovSnow2_1761.jpg

Kan en mod forresten endre overskriften? Thankies =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fineste Luno'en :) Gigi savner :)

Takk =) Tasseladden savner jenten sin og, har bare ikke hatt sjangs til å komme oss utover de siste ukene. Og når vi først er der ute er jo jeg så slem at han ikke får rase rundt stakkars, hehe. Jeg har helt fri etter fredag, så på søndag kunne vi jo hatt et lite treff hos oss eller dere om det passer (og ikke været blir for ille :rolleyes: ). Kunne jo hørt med Anette og, evigheter siden jeg har hørt noe fra henne og Ilana. Og da kan vi jo også ta noen turer utover også, med Stine og Ace og, når det enn passer for dere. Langeskogen kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag formiddag må jo gå greit. Må ta det litt tidlig på dagen, siden min søster fyller stort rundt år den dagen, så er det jo kaffeslabberas på ettermiddagen :) Jeg vet at Anette jobber mye, derfor har ikke hun og Ilana vært på trening på en stund. Men en tur i skogen må vi vel få til :) Jeg vet jentene mine hadde blitt happy med det :o Langeskogen er jo fint :o Der kan vi jo slippe hele bøtteballetten på marken :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Da har vi vært på fjellet under nyttårsaften, og det ble jo noen bilder så da får man oppdatere litt =) Fyrverkeri var ikke noe problem heldigvis, i grunnen som forventet, men utrolig deilig å vite likevel (gamlehunden hadde det så fælt at hun måtte dopes ned hvert år, så er litt issue for meg det der). Ellers ble tassen ett år den 10. desember, jeg er visst bare litt for treig med å oppdatere hehe. Så forsinket grattis til lillegutt i tråden :)

Billedspam fra fjellet (er mange fler i bloggen og galleriet på hjemmesiden):

Noen vil gjerne ut i snøen:

januar09Geilo20.jpg

"Slipp meg ut dumme damen!":

januar09Geilo22.jpg

Beeaauutiifuul hehehe:

januar09Geilo29.jpg

Litt søt da:

januar09Geilo30.jpg

Lille snøbaderen min :lol: :

januar09Geilo32.jpg

"Hvordan å bruke langline":

januar09Geilo7.jpg

På utkikk:

januar09Geilo.jpg

Hjemover:

januar09Geilo45.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...