Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har en som er veldig glad i å vise fram beinet sitt


MariaN

Recommended Posts

Diesel finner ofte fram beinet sitt og legger det oppi sofaen ved siden av meg. Han tygger ofte på beinet oppå puffen, ved siden av katten.

Nå står han å hopper og spretter rundt det, mens han ser på katten :P

Hvorfor gjør han dette?

Er han bare stolt over at han har et bein, vil han vise det fram, eller vil han leke??

Noen ganger er det ekstremt irriterende at han gang på gang legger det slimete beinet oppi sofaen, mens andre ganger er han veldig søt der han hopper rundt det :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? skjønner ikke hva du snakker om :P

Heldigvis tar ikke gjestene det så tungt.. kremt.. jeg har sjeldent gjester når jeg tenker meg om?? kanskje jeg bør vurdere å skifte ut min snart 30kg spretne belger med en 2kg chihuahua?? <_<

Jeg syns det er litt søtt og jeg da, når han kommer løpende med godbeinet. Samboeren derimot, syns ikke det er så kult å finne et klissete bein bak puta når han skal legge seg. haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tulla gjør også det innimellom. Synes det er flott, jeg! Tyder i alle fall på at hun ikke har noe behov for å forsvare det ovenfor meg eller gjester. :) Aynï er nok litt for liten, rent fysisk, til å komme med noe bein, men hun bryr seg ikke om at jeg hjelper til å holde det for henne når hun tygger på det. Jeg bruker å gjøre det rent "treningsmessig"; å holde beinet hunden tygger på, for å forebygge forsvar av det.

Edit: Ja, og så er det litt ekkelt med slimete bein.. Men hvis man hjelper til kan man jo holde beinet et sted det er okei at det blir litt slimete. Tulla har eget teppe i sofaen, så da holder jeg det der. I tillegg kjøper jeg stort sett bøffelhudbein (de hvite, ikke de vanlige), fordi de setter mindre merker på stoff (har stoffsofa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begge mine elsker å vise fram ting, spesielt når vi har gjester og egentlig generelt bare når det kommer folk hjem. Sjarmerende og søtt ja, men innimellom kan det være litt irriterende når de bestemt dytter en leke/et bein langt oppi bakenden på meg *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bianca, Schæfer nr. 2, hos oss, ble så glad hvergang vi fikk besøk at da måtte hun simpelthen finne en sko og vise frem.

Vi prøvde å få slutt på dette da vi syntes det ble for mye stri, men det ville ikke Bianca finne seg i! :D

Først så hun seg omkring etter noe hun kunne bære på, da hun ikke fant noe annet enn bakparten på en lubben kattunge som stakk ut fra "døren" i katteesken, tok hun tak der, og slepte en forskrekket, hylende kattunge langt ut på gulvet før det gikk opp for henne hva hun hadde gjort! Da skal jeg si hun ble forskrekket og ikke så lite flau! Hun spyttet kattungen forsiktig ut på gulvet igjen, og kunne hun snakke så er jeg overbevist om at hun hadde sagt unnskyld lufteturen! :o

Og en meget fornærmet kattepus stolpret på små ben tilbake til esken sin igjen! :frantics:

Etter det fikk Bianca en gammel sko som hun kunne ha i munnen når det kom gjester på besøk! ;)

Det fungerte fint nesten helt frem til hun døde av leverkreft bare 5 år gammel...

Men jeg har fremdeles ikke glemt synet av Bianca og kattungen, nå så mange år etter hun ble borte, er jo dette et kostelig minne å ha da! :|

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? skjønner ikke hva du snakker om :frantics:

Heldigvis tar ikke gjestene det så tungt.. kremt.. jeg har sjeldent gjester når jeg tenker meg om?? kanskje jeg bør vurdere å skifte ut min snart 30kg spretne belger med en 2kg chihuahua?? <_<

Jeg syns det er litt søtt og jeg da, når han kommer løpende med godbeinet. Samboeren derimot, syns ikke det er så kult å finne et klissete bein bak puta når han skal legge seg. haha.

Trur ikke det hjelper så mye <_< veninna mi har en chi, og han gjør akkurat det samme, uansett hvor han er... ja, han hopper opp i sofaen...

*kniser*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

haha, teddy elsker og vise frem benet sitt, og han deler gjerne med seg om vi tilfeldigvis har gjester.

Betty derimot vil helst ha benet for seg selv, så hun legger seg fint i kurven sin og tygger. Men blir hun ekstra glad, samler hun sammen en haug med kongler som hun skal vise meg.. rare dyret :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg har aldri tyggeben eller andre såkalte godsaker til min Cairn dersom hun er inne, hun får pent ta det med seg ut!

Det bare ender med rabalder da det lille (u)vesenet skal passe godsakene så kattene ikke tar det fra henne! :o

Hun skjønner visst ikke at kattene er ikke det minste interessert i disse harde tingene hun spiser på! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat sånn er Aysha også. Hun kommer med beinet sitt, og lager rare snorkelyder :D Hun er så innmari søt! Oscar derimot legger benet sitt foran meg fordi han vil at jeg skal kaste det. Egentlig legger han alt foran meg sokker, ball, bein, fjernkontroll, ja ALT. Man er da ikke retriever for ingenting :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter det fikk Bianca en gammel sko som hun kunne ha i munnen når det kom gjester på besøk! :D

Det fungerte fint nesten helt frem til hun døde av leverkreft bare 5 år gammel...

Men jeg har fremdeles ikke glemt synet av Bianca og kattungen, nå så mange år etter hun ble borte, er jo dette et kostelig minne å ha da! :o

Stakkars :o

Haha, lo litt for meg selv her. ser det for meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...