Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville du sett din hund blandt hundre andre?

Wheaten terrier

Recommended Posts

Ja, jeg hadde kjent igjen Diego.. :cry:

Grunn.

Nr.1 Det er Diego.

Nr.2 Han mangler litt pigmenter på snuten.

Nr.3 Han er slankere enn Chow's normalt

Nr.4 Hele måten han oppfører seg på.. :cry:

Ja, sikkert flere grunner også, men tror det holder.. :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde aldri i verden kjent igjenn Loke blandt 100 groenendaeler..

De er jo prikk like jo!

Han hadde nok kommet bort å sjekka hva jeg ropte for etter at han hadde tatt en kjapp hilserunde...

Og det hadde vel vært eneste måten å kjenne han igjenn på..

Med mindre noen av de andre hundene er veldig lite rasetypiske å løper bort til hvem som helst..

Da kunne jeg endt opp med feil hund :?

Mvh Annette :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok kjent igjen Billy, ja. Om han hadde kommet på innkalling? Hmm...

Tror det, men kan selvfølgelig ikke garantere noe!

Tassen hadde jeg nok også kjent igjen. Om han hadde kommet på innkalling kommer vel ann på om han hadde sett meg, for ellers går han bare rundt og leter... (litt dum, og mulig litt døv...)

I og med at Kiara er blanding hadde det ikke vært noe problem å kjenne igjen henne i det hele tatt. Ingen ser akkurat sånn ut! Hehe... Og innkalling er ikke no problem! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde kjent han igjen ja, bcer er jo nesten aldri like heller da, også har han sine egne tegn, og en svart flekk på bakfoten, + at han snur seg alltid og sjekker om jeg er der når han løper løs. om han kommer det spørs vel på humøret i grunnn :D:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok sett det tydelig, ja! Ingen har det like uttrykket til Cita, høyden, pelsen, nøttebrune øynene, snutepartiet, ørene, måten hun oppfører seg på, lekemetoden og blikket osv...

Og ja, Cita stikker alltid innom når hun leker med andre hunder, og kommer alltid på innkalling med andre hunder også. Og dersom hun hadde lekt med 1000000 hunder og plutselig fått øye på meg hadde hun avsluttet all lek og komt løpende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm..vet ikke om jeg hadde kjent han igjen så mye på utseende.. Det finnes tross alt ikke så mange nyanser i svart :roll: Hehe.. Men tror jeg hadde kjent han igjen på hvordan han oppfører seg og jeg tror han hadde kommet på innkalling.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde kjent igjen hunden ja. Hun er egentlig ganske kraftig bygd til å være tispe (ikke tjukk :wink: ) Tror også jeg hadde kjent igjen fasongen hennes og hvordan hun oppførte seg. Er ganske sikker på at hun ville kommet på innkalling, men ikke 100%..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis din hund var sammen med mange av samme rase, la oss si hundre, hadde du da sett hvilken hund som var din? Hadde hunden kommet når du hadde ropt på den?

Hadde den gått bort for å hilse, om det da (ganske usannsynlig, innrømmer d :D ) hadde vært 100 av samme rase som lekte rundt på et jorde f.eks.?

Hehe liker jo å tro det i alle fall. Min Gordis er jo vakrest av alle :) hehe neida, men i vill lek... Hmm tror nok jag ville blitt skuffa om jeg starta å rope :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

no har nå jeg vært på japaner treff med over 20 hvite små ulladotter og hadde null problemer med å kjenne igjen mine hunder, og å kalle de inn går også når det er mangen hunder så jeg vet no ikke jeg tror ikke det hadde blitt så alt for vannskelig det nei.(tar hundene mine på bjeffingen også jeg). :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heheh men som sagt jeg liker jo å vil jo gjærne tro det, å kan jo nå på stående fott sagt at jeg ville sett han der han løp på et jorde med 99 andre hunder, men det er rart med det... Hadde det skjed så kanskje ikke... Men siden det er en ganske lite sannsynlig situasjon, så sier jeg "Selfølgelig :) !! Av 20 andre gorgiser tror jeg at jeg skulle kjent igjen babyzen^^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• For å starte med det siste. Nei, de bør ikke ligge i samme bilbur. Uansett hvor godt de går overens så er det en fare for at de kan skade hverandre dersom det skjer en ulykke. Eller bare en bråstopp for den del, der den ene blir dyttet inn i veggen av den andre, tråkket på etc. Da har du i tillegg til en potensiell ulykke kanskje to redde hunder som sloss innestengt i et lite bur. Det med kjønn er litt smakssak. Selv tror jeg aldri jeg kunne tenkt meg å ha en av hvert kjønn, med tanke på faren for tyvparing. Uansett hvor nøye man er så kan uhell skje, og hunder kan være kreative. For ikke å snakke om potensialet for høyt stress i lengre perioder for hannhunden som bor med løpetid, om man ikke har mulighet for å sette bort en av hundene noen dager i den verste ståtiden. Våre hunder var adskilte fram til begge var voksne nok til å ikke finne på noe tull. Da hadde vi et åpent bur eller en kompostgrind i en døråpning, og en hund på hver side, så de kunne se hverandre, men ikke styre hverandre opp. Så fort begge var voksne og rolige hjemme alene var de bare løse sammen på stua. Nå skal det sies at det var vesentlig størrelsesforskjell der (ridgeback og gårdshund), men jeg tror jeg uansett ville gjort det, så det ikke oppstår noe konflikt uten at noen er der.  
    • Åh godt den er fjernet og hun er symptomfri❤️💜Får håpe du får ha hun med deg lengere enn forventer og hun har virkelig hatt et fantastiskt,aktivt liv🥰
    • Vi lurer på å skaffe hund nr to. Hvordan gjør dere som har to hunder det når de er alene hjemme? Må jeg holde de adskilt, eller kan de være i samme rom?  Bør vi velge samme eller motsatt kjønn?  Kan to hunder ligge i samme bilbur? 
    • Hva skjer neste gang den angriper noen? Og hvordan kan du være sikker på at den ikke har gjort det før? Det virker fint at eier tar ansvar. Kommer de også til å sørge for å ha hunden i bånd på gårdsplassen framover? Med mindre du er rimelig sikker på det så ville jeg anmeldt. Det skjer ingenting første/eneste gang eier har et slikt uhell. Men dersom det skjer igjen, og flere anmelder, så blir det en annen sak. Da vet politiet at dette har skjedd flere ganger, og har et grunnlag for å gjøre noe med saken.
    • Min hund gikk i bånd og ble angrepet av en Staff som var løs. Hunden kom løpende ut fra en gårdsplass og gikk rett i strupen på min hund som var i bånd. Endte med et dypt sår i underkjeven og et over øyet. Heldigvis gikk det bra, tross alt. Dilemmaet er om jeg skal anmelde dette eller ikke? Det som taler for er at det er uansvarlig hundehold. Det som taler mot er at dette er nesten min nabo og jeg syns det er litt ekkelt. Hundeeiren har beklaget så mye og har betalt veterinærutgifter. Eieren bedyrer også at dette aldri har skjedd før. M Innspill noen? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...