Gå til innhold
Hundesonen.no

Ville du sett din hund blandt hundre andre?

Wheaten terrier

Recommended Posts

Skrevet

Jeg har aldri hatt dem sammen med 100 stk, men har vært med på den del treff og har aldri hatt store problemer med å se hvem som er mine :cry:

Skrevet

Ja, jeg hadde kjent igjen Diego.. :cry:

Grunn.

Nr.1 Det er Diego.

Nr.2 Han mangler litt pigmenter på snuten.

Nr.3 Han er slankere enn Chow's normalt

Nr.4 Hele måten han oppfører seg på.. :cry:

Ja, sikkert flere grunner også, men tror det holder.. :cry:

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden kjent igjenn Loke blandt 100 groenendaeler..

De er jo prikk like jo!

Han hadde nok kommet bort å sjekka hva jeg ropte for etter at han hadde tatt en kjapp hilserunde...

Og det hadde vel vært eneste måten å kjenne han igjenn på..

Med mindre noen av de andre hundene er veldig lite rasetypiske å løper bort til hvem som helst..

Da kunne jeg endt opp med feil hund :?

Mvh Annette :cry:

Skrevet

Hehehe, men du ser jo ikke øynene før du tar bort panneluggen da. :cry:

da får jeg sette i musefletter.

hihi.

men jeg tror nå jeg hadde kjent a igjen. håper jeg hvertfall hihi

Skrevet

Hadde nok kjent igjen Billy, ja. Om han hadde kommet på innkalling? Hmm...

Tror det, men kan selvfølgelig ikke garantere noe!

Tassen hadde jeg nok også kjent igjen. Om han hadde kommet på innkalling kommer vel ann på om han hadde sett meg, for ellers går han bare rundt og leter... (litt dum, og mulig litt døv...)

I og med at Kiara er blanding hadde det ikke vært noe problem å kjenne igjen henne i det hele tatt. Ingen ser akkurat sånn ut! Hehe... Og innkalling er ikke no problem! :cry:

Skrevet

Tassen hadde jeg nok også kjent igjen. Om han hadde kommet på innkalling kommer vel ann på om han hadde sett meg, for ellers går han bare rundt og leter... (litt dum, og mulig litt døv...)

:cry::(

Skrevet

Tror jeg hadde kjent han igjen ja, bcer er jo nesten aldri like heller da, også har han sine egne tegn, og en svart flekk på bakfoten, + at han snur seg alltid og sjekker om jeg er der når han løper løs. om han kommer det spørs vel på humøret i grunnn :D:D

Skrevet

Hadde nok sett det tydelig, ja! Ingen har det like uttrykket til Cita, høyden, pelsen, nøttebrune øynene, snutepartiet, ørene, måten hun oppfører seg på, lekemetoden og blikket osv...

Og ja, Cita stikker alltid innom når hun leker med andre hunder, og kommer alltid på innkalling med andre hunder også. Og dersom hun hadde lekt med 1000000 hunder og plutselig fått øye på meg hadde hun avsluttet all lek og komt løpende.

Skrevet

Hmm..vet ikke om jeg hadde kjent han igjen så mye på utseende.. Det finnes tross alt ikke så mange nyanser i svart :roll: Hehe.. Men tror jeg hadde kjent han igjen på hvordan han oppfører seg og jeg tror han hadde kommet på innkalling.. :D

Skrevet

Antaglig ville jeg kjent igjen Luna, fordi hun har blå øyne, så er det en liten brun flekk i det ene.. Så er avtegnene ganske lett gjenkjennlig.. Men om hun ville kommet, det er en annen sak :D

Skrevet

Tror jeg hadde kjent igjen hunden ja. Hun er egentlig ganske kraftig bygd til å være tispe (ikke tjukk :wink: ) Tror også jeg hadde kjent igjen fasongen hennes og hvordan hun oppførte seg. Er ganske sikker på at hun ville kommet på innkalling, men ikke 100%..

Skrevet
Hvis din hund var sammen med mange av samme rase, la oss si hundre, hadde du da sett hvilken hund som var din? Hadde hunden kommet når du hadde ropt på den?

Hadde den gått bort for å hilse, om det da (ganske usannsynlig, innrømmer d :D ) hadde vært 100 av samme rase som lekte rundt på et jorde f.eks.?

Hehe liker jo å tro det i alle fall. Min Gordis er jo vakrest av alle :) hehe neida, men i vill lek... Hmm tror nok jag ville blitt skuffa om jeg starta å rope :wink:

Skrevet

no har nå jeg vært på japaner treff med over 20 hvite små ulladotter og hadde null problemer med å kjenne igjen mine hunder, og å kalle de inn går også når det er mangen hunder så jeg vet no ikke jeg tror ikke det hadde blitt så alt for vannskelig det nei.(tar hundene mine på bjeffingen også jeg). :wink:

Skrevet

Heheh men som sagt jeg liker jo å vil jo gjærne tro det, å kan jo nå på stående fott sagt at jeg ville sett han der han løp på et jorde med 99 andre hunder, men det er rart med det... Hadde det skjed så kanskje ikke... Men siden det er en ganske lite sannsynlig situasjon, så sier jeg "Selfølgelig :) !! Av 20 andre gorgiser tror jeg at jeg skulle kjent igjen babyzen^^

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er nok en helt normal valp dere har. Det er mye arbeid og tålmodighet, og faser man må gjennom, rett og slett.
    • Vi har møttes ute å gått sammen på litt avstand før de har fått lov til å være løse og leke sammen. Han er ikke spesielt interessert i andre hunder. kan legge til at han er en hun med litt lite tegn. Går fra null til hundre. Han kan ligge å sove og Bergan våkner er det første han gjør å bite, og da voldsomt og ikke kose biting. Vi har ofte skjønt at dette er et tegn på at han må på do og prøver å ta han ut før dette skjer. Vi prøver også å få lagt han, avledet han før han blir overtrøtt, med noe varierende hell. Som sagt går han fra 0-100 når det først starter. vi har vært hos dyrlege og utelukket at det er noe galt. 
    • Når dere er med andre valper, har dere gått litt tur sammen først uten å hilse, eller bare sluppet de sammen for lek? Det er ofte litt voldsomt for dem, og bedre om de får bli vant til hverandre på trygg avstand og tid til å lese hverandre først, før de leker.  Ellers er det nok bare å være konsekvent og holde ut, siden tannfellingen knapt har startet.
    • Takk for svar. han har to trygge eldre hunder som han har lekt med noen ganger. vi har prøvd oss med andre valper, men han er ikke intendert i å leke med de, legger seg kun ned og ruller seg sammen som en ball. Virker utrygg, redd, så det har vi sluttet med.han er at typen som blir mer giret av å hyle, så det fungerer ikke.  han har ikke begynt å miste tenner enda, men har begynt å få noen. Får både tyggebein, fryser klut fra fryseren og fryste gullerøtter/ men når de intense periodene kommer så fungerer ingen ting. Time out er det eneste som fungerer, men det er jo et mareritt å få han i valpebingen fordi han bokstaveligtalt  sitter fast i deg.    vi krysser jo fingrene for at dette er en fase, for ellers er han lydig. Kan både sitt, ligg og bli. Men ikke når dette kikker inn
    • Sosialiserer dere noe med andre hunder? Bitehemming er noe de lærer veldig mye bedre i lek med andre hunder enn fra mennesker. Prøv å finne noen trygge hunder i nærområder eller bland kjente og gå en kort tur i bånd uten hilsing, før de får leke litt. Prøv å klynke til når han biter, og snu dere bort. For noen funker det, andre blir med gira av det. Vri opp filler og tauknuter i vann og frys dem. Isen demper smerte og klør i tennene. Nå er det vel litt tidligste laget med tannfelling, men kan være starten på en periode med MYE biting. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...