Gå til innhold
Hundesonen.no

Mennesker er dyr de også :)


Guest Seth

Recommended Posts

Hey alle sammen.

Først vil jeg takke alle som har gitt meg positiv feedback på hvordan jeg har påvirket livet deres. Det er takket være dere jeg har funnet motivasjon til og skrive denne posten.

Jeg har i lang tid tenkt på selvtillit, og hvordan man kan bygge seg opp som en person. Og siden jeg er veldig fan av "Keep it simpel" har jeg kommet frem til tre enkle prinsipper.

1. Du skal være ærlig med deg selv

2. Vær åpen mot andre, og gi til samtilige

3. Ikke la andre folk bruke deg

Disse tre punktene i seg selv er enkle, men det er kombinasjonen som er viktig. Det og hele tiden være ærlig med seg selv, men fremdeles gi til alle. Og på toppen av det skal man også passe på at ingen bruker deg.

Men hvordan kan man bygge seg opp som person? Det er mange som har det bra eller greit nok der ute. Dette er personen som hele tiden ser utover, fra sin egen kropp. Det er først når man finner en "feil" eller et problem man ser inn i seg selv, hvis man i det hele tatt gjør det da også. Når man har det bra slutter man og reflektere over hvorfor man har det bra. Hvorfor har du det bra? Hvorfor er du fornøyd med livet ditt som det er nå?

Poenget er og se inn i seg selv, selv når man har det bra. Bli kjent med deg selv og ikke ta glede for gitt.

Det og være ærlig med seg selv innbærer mye mer enn og vite hva man vil ha. Man må også vite hvorfor man vil ha det.

Jeg snakket med en journalist for litt siden som var, og vi snakket litt rundt dette. Det er en teknikk han selv bruker for og få vekk alt "grumset" og komme til kjernen. "Hvorfor vil jeg dette?" Svaret trenger ikke ha betydning for noen andre enn deg selv, for det er du som teller mest i ditt egent liv.

Men det holder jo ikke og vite hva man vil ha, hvis man ikke tør og gå for det. Mennesker har en tendens til og finne unnskyldninger så man kan utsette harde avgjørelser. Nok en gang: "Hvorfor skal du utsette det?"

Det kreves ikke så mye for og finne ut hva du vil ha, stol på magefølelsen din. Men det og ha "baller" nok krever mer, og harde avgjørelser er like viktig som de små.

Det og hele tiden gi av seg selv er ikke alltid like lett. Alle kan ha en dårlig dag, dårlig uke eller lengere periode. Men hvis man gir av seg selv når man føler seg nede vil det faktisk få deg opp. Det og hele tiden pushe seg selv til og gi til mennesker rundt deg. Når jeg sier og gi mener jeg at du deler av deg, gjerne erfaringer. Men en stor del rundt dette er også og ha ydmykhet, det og vite når du skal gi og når du skal lytte. Hvis en venn sitter og snakker om den dama han forførte i helga eller at venninnen din har gjort noe godt for seg selv, så la de snakke. Selv om du har gjort det "bedre" tidligere så ikke snakk om det. Lytt til vennen din og gi han den oppmerksomheten han vil ha. Det er jo derfor de forteller det til deg, fordi han/hun ønsker din annerkjennelse og oppmerksomhet. Vær ydmyk nok til og la andre folk skinne rundt deg. "Jo mer du gir, jo mer vil du motta"

Ydmykhet er så viktig, og det er fort og glemme det opp i alt.

Men ikke la folk utnytte deg. Det er stor forskjell på og være snill og dum snill. Du merker fort når folk vil utnytte deg i en eller annen form. Ikke la dem gjøre det, sett ned foten. Du er et indvid som har mange gode egenskaper, men du lar deg ikke utnytte. Ha respekt for deg selv, og med tiden vil folk begynne og respektere deg tilbake. Anerkjenn at du er god person som har mye og gi til folk rundt deg, for du er det. Alle mennesker har så ufattelig mange gode egenskaper som de "skjuler". Verktøyet er lett tilgjennelig for at du kan skinne gjennom med din hele personlighet. Ha respekt for deg selv, og slutt og hindre deg selv. Så fort det skjer vil andre igjen gi deg enrom respekt.

Jeg snakker her om karakter bygging, som vil gi deg en bedre selvfølelse over tid. Dette er ingen "magisk pill" og det krever innsatts fra deg selv. Hver gang jeg har funnet ut hva jeg vil, men det er en tung avgjørelse så kan det hende jeg nøler. Når dette skjer bestemmer jeg meg bare for og gjøre det, så teller jeg til tre. Og når jeg kommer til tre vet jeg at jeg må gjøre det. Alt fra det og snakke med en fin dame, rydde rommet eller ta en telefon samtale. Ting er ikke så vansklig som man tror, så lenge man er ærlig med seg selv.

Tenk over mine ord og se inn i deg selv. Hvem er du? Og hvorfor føler du som du gjør?

Ta et valg og ha mot til og følge det. Begynn og lytt til mennesker rundt deg, og hør hva de har og si. Vær ydmyk nok til at de får fortelle sine historier, det verste som kan skje er at du lærer noe. Bli kjent med deg selv slik at du vet dine egne grenser for hva du godtar og hva du ikke godtar, og følge disse grensene.

Seth

(På slutten nevner jeg at dette er mine ord, og derfor har jeg copyright på teksten)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vakker dag skulle jeg så gjerne ha tatt ti mennesker som deg, Seth, og satt dere inn i en sånn Big Brother setting. Så kan dere sitte der og være rause med hverandre og se hvordan det går etter et par uker. :)

Raus, raus, raus, raus. Om alle skal gå rundt og gi til hverandre hele tiden, hvem skal ta i mot da?

Men en ting skal du ha. Copyright-setningen ga meg den ekstra latteren morfinen ikke klarte. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En vakker dag skulle jeg så gjerne ha tatt ti mennesker som deg, Seth, og satt dere inn i en sånn Big Brother setting. Så kan dere sitte der og være rause med hverandre og se hvordan det går etter et par uker. :)

Raus, raus, raus, raus. Om alle skal gå rundt og gi til hverandre hele tiden, hvem skal ta i mot da?

Men en ting skal du ha. Copyright-setningen ga meg den ekstra latteren morfinen ikke klarte. :)

Hehe! Det er jo noen som må underholde alle de andre Mari :)

Og hvis du bare tar, tar, tar, tar, hvem skal da gi? Og man gir fordi det gir noe til deg selv også. Jeg personlig gir av meg selv til andre for og hjelpe de, og gjør at jeg føler meg bedre med meg selv.

En god latter forlenger livet har jeg hørt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hvis du bare tar, tar, tar, tar, hvem skal da gi?

Jeg ser for meg at det beste kan være en fin blanding jeg da, for det kan jammen være en like god følelse å ta imot, som å gi.

Men jeg pleier ikke å ha det for vane å gå rundt å fortelle andre hvordan de skal leve livet sitt, så jeg lurer på om du skal få ha tråden din for deg selv. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser for meg at det beste kan være en fin blanding jeg da, for det kan jammen være en like god følelse å ta imot, som å gi.

Men jeg pleier ikke å ha det for vane å gå rundt å fortelle andre hvordan de skal leve livet sitt, så jeg lurer på om du skal få ha tråden din for deg selv. :ahappy:

Så langt er det bare du som har svart meg, så jeg har tråden for meg selv (eller jeg deler den jo med deg :P ). Dessuten er ikke dette en kommando til folk for hvordan de skal leve sitt liv, det er mer en oppfordring til og ikke ta ting for gitt. Det er kun det jeg ønsker og opp nå. Ting som jeg føler gir mer et rikere liv vil kanskje ikke gi deg, eller noen andre for den saks skyld, følse av et rikere liv. Alle mennesker er forskjellig, og alt jeg ønsker er og få folk til og tenke litt over hva som faktisk gjør dem glade og anerkjenne akkurat disse tingene. Få folk til og tenke litt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Du skal være ærlig med deg selv

2. Vær åpen mot andre, og gi til samtilige

3. Ikke la andre folk bruke deg

Og på toppen av det skal man også passe på at ingen bruker deg.

Vær ydmyk nok til og la andre folk skinne rundt deg

Ikke la dem gjøre det, sett ned foten.

For meg er dette diktering, og ikke en oppfordring. Kanskje du skal lese igjennom åndsverket ditt en gang til og ta på deg litt mer selvkritiske briller og se om du ser en annen oppfatning enn dine egne noble hensikter? "Gjør som meg, så blir du et bedre menneske"... Det kan oppleves som en ganske skinnhellig holdning.

Ting er ikke så vansklig som man tror, så lenge man er ærlig med seg selv.

Dette er svært individuelt, og det er (i min mening) ikke ok å ikke ta folks problemer og deres oppfattelse av alvorlighetsgrad på alvor. Det som er enkelt for deg kan være dramatisk mye vanskeligere for andre uansett hvor mye du bagatelliserer det, og uansett hvor lite komplisert det egentlig var for deg... Et menneske som trenger selvutvikling, selvrealisering og bedre selvtillit trenger ikke nødvendigvis å få gnidd inn hvor enkelt det er å bli komplett. Det er ikke like enkelt for alle.

Jeg vil iallefall ikke anbefale å følge en oppskrift som er postet av en gladkristen (i overført betydning) og selvutnevnt Dr. Phil på et hundeforum.

Men vet du hva? Det er sikkert mange som kjøper dette åndsverket ditt hook, line and sinker. Og det er vel dumt av meg å hindre dem i det. Misjoner i vei du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er dette diktering, og ikke en oppfordring. Kanskje du skal lese igjennom åndsverket ditt en gang til og ta på deg litt mer selvkritiske briller og se om du ser en annen oppfatning enn dine egne noble hensikter? "Gjør som meg, så blir du et bedre menneske"... Det kan oppleves som en ganske skinnhellig holdning.

Dette er svært individuelt, og det er (i min mening) ikke ok å ikke ta folks problemer og deres oppfattelse av alvorlighetsgrad på alvor. Det som er enkelt for deg kan være dramatisk mye vanskeligere for andre uansett hvor mye du bagatelliserer det, og uansett hvor lite komplisert det egentlig var for deg... Et menneske som trenger selvutvikling, selvrealisering og bedre selvtillit trenger ikke nødvendigvis å få gnidd inn hvor enkelt det er å bli komplett. Det er ikke like enkelt for alle.

Jeg vil iallefall ikke anbefale å følge en oppskrift som er postet av en gladkristen (i overført betydning) og selvutnevnt Dr. Phil på et hundeforum.

Men vet du hva? Det er sikkert mange som kjøper dette åndsverket ditt hook, line and sinker. Og det er vel dumt av meg å hindre dem i det. Misjoner i vei du.

Hey igjen Mari.

Du har rett i mye av det du sier, det skal du ha. Og jeg skjønner at det kan virke "skinnhellig" av meg og posten en slik post. Men hvis du leser nederst på den oppringlige posten så oppfordere jeg kun folk til og ikke ta ting for gitt, og bli bedre kjent med seg selv.

Og når det gjelder bagatellisering av andre problemer, eller hvor de kommer fra, så kan jeg skjønne det også. Men jeg vil også at du skal skjønne at jeg selv ikke kommer fra en skinnhellig familie eller oppvekst. Jeg har selv vært gjennom mange alvorlige problemer og blitt utsatt for en hel del. Og mitt håp er og kunne dele det jeg har erfart slik at andre evt. kan ta nytte av det. At det ikke er lett er det ingen tvil om, som du selv sier. Hvis du ble oppriktig provosert over mine første ord ber jeg deg sende meg en PM så skal jeg fortelle mer om hvor jeg kommer fra og min "reise". :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hey igjen Mari.

Hei hei Seth!

Og jeg skjønner at det kan virke "skinnhellig" av meg og posten en slik post. Men hvis du leser nederst på den oppringlige posten så oppfordere jeg kun folk til og ikke ta ting for gitt, og bli bedre kjent med seg selv.

...klipp...

Men jeg vil også at du skal skjønne at jeg selv ikke kommer fra en skinnhellig familie eller oppvekst.

Men bare at du så pompøst copyrighter innlegget ditt sier jo sitt? Det vil jo si at du klassifiserer det som et åndsverk! (Jmf. copyright loven) Er ikke det over the top så vet ikke jeg. Igjen, du er ikke Dr. Phil, og innlegget ditt er ikke nyskapende. Derimot er det et vanvittig forenklet, forkortet og dårlig gjennomtenkt selvrealiserings-stykke, og det må jeg få lov til å sette lys på.

Jeg har selv vært gjennom mange alvorlige problemer og blitt utsatt for en hel del.

Det har jeg også, sikkert mer enn mange. Vi er nok helt sikkert ikke alene om det her inne.

Andre kan være mer lettpåvirkelige enn meg f.eks. Derfor synes jeg det er litt viktig at det også blir belyst et mer kritisk syn på den lille "bibelen" din.

Og mitt håp er og kunne dele det jeg har erfart slik at andre evt. kan ta nytte av det.

At du har opplevd motgang og lært av det, betyr aldeles ikke at din vei er den beste for andre. Du får det til å virke ukomplisert og lett som en plett, noe det faktisk er for de færreste. Dermed er du en smule arrogant i dine dikteringer, nettopp fordi du oppfatter at du har lykkes i noe som for mange andre er langt mer komplisert.

Hvis du ble oppriktig provosert over mine første ord ber jeg deg sende meg en PM så skal jeg fortelle mer om hvor jeg kommer fra og min "reise". :D

Vel, jeg foretrekker å poste min skepsis i tråden jeg. Slik at andre kan lese en annen side av saken. Du vet, siden det er det som er målet mitt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nok en gang:

Hei Mari :ahappy:

For det første så er det du som bruker ordet åndsverk, det er ikke jeg. Jeg tok copyright på innlegget mitt da jeg driver et firma som går mye på selvutvikling og dette er veldig kort fortalt om mine tanker rundt emne. Dr.Phil har jeg ikke lyst til og bli, og er usikker på at jeg skal ta det som et kompliment eller ikke at du sammenligner han med meg :lol:

Du kommer med pene ord igjen, som "bibel". Jeg er ingen gud, jeg blør faktisk hvis du kutter meg:) Når det gjelder og være lett påvirkelig eller ikke, så har det ingenting med saken og gjøre. Vær hard som en stein hvis du vil, men husk og se inn i deg selv. Bli kjent med deg selv, det er det jeg ønsker at folk skal bli.

At det er lett har jeg aldri sagt. Når man tar harde valg betyr det som regel at man må ofre noe annet. Jeg har tatt valg og jeg har ofret mange ting av denne grunnen. Siden det er av veldig personlignatur så velger jeg og ikke nevne det her (enda hvertfall). Og hadde du evt møtt meg en dag så kunne jeg snakke om dette emnet i mange timer. Dette er kun et enkelt utdrag av mine tanker.

Jeg vurderte i sist posting til meg og gi deg heder og ære fordi du ikke sluker alt andre sier til deg, men jeg velger og gjøre det nå istede. Forsett med og være skeptisk. Det er slik man siler ut de som vet hva de snakker om, kontra de som ikke vet det. Og nei, jeg sier ikke at jeg er allviten når det kommer til selvutvikling.

Mats

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første så er det du som bruker ordet åndsverk, det er ikke jeg. Jeg tok copyright på innlegget mitt da jeg driver et firma som går mye på selvutvikling og dette er veldig kort fortalt om mine tanker rundt emne.

Hei igjen Seth :ahappy:

Vel, når du copyrightet verket så klarte du helt av egen evne å definere det du har skrevet som et "åndsverk".

Så det var vel dine ord, selv om du tydeligvis ikke var klar over det.

Lov om opphavsrett

og som et lite ps: Jeg tviler sterkt på at det faktum at du slengte på en "copyright" på slutten faktisk gir deg opphavsrett på åndsverket ditt. Du skjønner det at det kreves en viss originalitet bak det for at opphavsretten skal gjelde...

Dr.Phil har jeg ikke lyst til og bli, og er usikker på at jeg skal ta det som et kompliment eller ikke at du sammenligner han med meg :lol:

Det får bli opp til deg å bestemme.

At du Og siden du vil holde denne diskusjon offentlig kan jeg nevne at jeg blant annet har ofret og snakke med min egen far. Rett og slett fordi jeg fant ut at han var noe jeg helt klart ikke respektere, nemlig en mann som har tatt overgrep på en yngre kvinne. Så jeg snakker maks med min far 3-4 ganger i året. Min egen far...setter lys på dette er bare en god ting, så forsett med det.

Og dette gir deg automatisk større innsikt og evne til å se hva som er bedre for andre fordi...?

Helt seriøst. Dette gir deg ingen rett til å predikere. Selv om du har kommet deg gjennom en vanskelig periode gjør deg ikke automatisk kompetent til å geleide andre igjennom sin motgang. Siden du har tatt dette som yrke, så ber jeg deg skrive dette bak øret. Det er uendelig viktig. Skal du hjelpe folk gjennom livet så utdann deg til psykolog. Å drive terapi er ikke bare bare, og det skal du ha stor respekt for. Denne "gjør som meg så finner du frelse"-taktikken vitner ikke om innsikt i akkurat det iallefall.

Du kommer med pene ord igjen, som "bibel". Jeg er ingen gud, jeg blør faktisk hvis du kutter meg:) Når det gjelder og være lett påvirkelig eller ikke, så har det ingenting med saken og gjøre. Vær hard som en stein hvis du vil, men husk og se inn i deg selv. Bli kjent med deg selv, det er det jeg ønsker at folk skal bli.

Vel, det var vel rimelig Jesus-aktig eller?

Og hadde du evt møtt meg en dag så kunne jeg snakke om dette emnet i mange timer.

Det forutsatt at jeg mener det er verdt å høre?

Dette er kun et enkelt utdrag av mine tanker.

Som du tydeligvis får betalt for...

Nå kan man jammen tjene til livets opphold med å være svulstig og uoriginal. Who would have thunk it? Finnes det offentlige instanser som kontrollerer sånt?

Forsett med og være skeptisk. Det er slik man siler ut de som vet hva de snakker om, kontra de som ikke vet det. Og nei, jeg sier ikke at jeg er allviten når det kommer til selvutvikling.

Takk for din tillatelse. Den er veldig viktig for meg... :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle mennesker har så ufattelig mange gode egenskaper som de "skjuler". Verktøyet er lett tilgjennelig for at du kan skinne gjennom med din hele personlighet. Ha respekt for deg selv, og slutt og hindre deg selv. Så fort det skjer vil andre igjen gi deg enrom respekt.

Usikker på om jeg misforstår. Men hva om man er fryktelig sjenert?

Ting er ikke så vansklig som man tror, så lenge man er ærlig med seg selv.

Etter at jeg begynte å være ærlig med meg selv har livet mitt blitt, om mulig, enda verre enn før. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som slo meg når jeg leste åpningsinnlegget ditt, Seth, var at du prøvde å selge noe. Etter å ha lest svarene du har gitt så gir jeg deg også stempel som ung og naiv. Å lese mennesker og deres bakenforliggende motiver er ikke vanskelig. De fleste her på hundesonen er vant til å tolke sine hunder og det krever både mer tid og mer interesse. Jeg har samme interesse for å tolke menneskene rundt meg og deres evt. skjulte motiver som jeg har med hunder. Og mennesker flest er faktisk ganske hyggelige. Noen prøver selvsagt å 'tjene' noe på sin kontakt med deg, men de luker man fort ut.

Og hvis du hittil i livet har levd på en løgn så er det veldig synd, men det er ikke derimot sagt at alle andre gjør det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:) ..

Bare følg Bibelen du :P . Den sier hvordan du skal oppføre deg og masse mye mer :P . Selv leser jeg sjeldent. Men SKAL skjerpe meg. Ble visst kristen nå i 2008.. Såe ja.

Selv om jeg bare blir forvirra av hele greia :P .

De fleste her på hundesonen er vant til å tolke sine hunder og det krever både mer tid og mer interesse. Jeg har samme interesse for å tolke menneskene rundt meg og deres evt. skjulte motiver som jeg har med hunder. Og mennesker flest er faktisk ganske hyggelige. Noen prøver selvsagt å 'tjene' noe på sin kontakt med deg, men de luker man fort ut.

Må bare si at absolutt ALLE mennesker vil "tjene" noe ved å ha kontakt med deg. INGEN gjør noe gratis. Men hva de vil ha, kan jo være mye rart. Alt du gjør er styrt av egoisme... Min filosofi skulle jeg til å si. Mennesker trenger forsåvidt sosialt samvær da.. Og I med at DU trenger det, så snakker du med folk for at du selv trenger det.. Skjønner? Meg og mine forklaringer altså... =S . Håper du forstår..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du Og siden du vil holde denne diskusjon offentlig kan jeg nevne at jeg blant annet har ofret og snakke med min egen far. Rett og slett fordi jeg fant ut at han var noe jeg helt klart ikke respektere, nemlig en mann som har tatt overgrep på en yngre kvinne. Så jeg snakker maks med min far 3-4 ganger i året. Min egen far...

Jeg kuttet kontakten med min far for noe mye "mindre" enn det, og snakker ikke med ham en eneste gang i året.

Det samme gjelder min mor.

I WIN! :):rolleyes:

Mats

Het du ikke Seth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JohnLennon har et poeng. Det hjelper lite å se inn i seg selv hvis man bare ser dritt.

Bare følg Bibelen du :) . Den sier hvordan du skal oppføre deg og masse mye mer :) . Selv leser jeg sjeldent. Men SKAL skjerpe meg. Ble visst kristen nå i 2008.. Såe ja.

Dette blir litt ot, men jeg må bare kommentere denne.

Bibelen altså? Noe ala dette? Hvis jeg må velge mellom det og den litt høytsvevende teksten til Seth/Mats/noe, så er det ingen tvil om hva jeg ville valgt...

Men hei, nå holde de visst på å lage en Bibel 2. Den blir sikkert en fin livsguide. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...