Gå til innhold
Hundesonen.no

Moss 26-27 juli


ingervildesaua

Recommended Posts

Da har vi i alle fall koll på hvem 3 av fire groenendaelvalper er *ler*, og tre av dem er sonenhunder:

Luno

Stitch

Lilli

...og vill gjetning så vil jeg anta at siste hannvalpen kanskje er broren til Luno

Ellers så kommer det bare 3 voksne groenendaeler - Emma har jo flyttet til Trøndelag og hun var jo påmeldt - men Lurva kommer (kusine) - og så er det to til........

Noah er eneste terv-valpen han............. skikkelig hard konkurranse med seg selv.

Og Eli Andrea - om du er redd for hopp og sprett og tjo og hei i ringen så kan jeg lett fortelle deg at Luno neppe blir den eneste lavtflygende belgervalper på plassen den dagen *ler*

Hehe, blir jo reneste familietreffet dette her. Skal bli kjekt å få treffe dere :blink: Og angående hopping så kan man jo håpe at de søte små blir så distrahert av alt rundt seg at de glemmer det helt (og heller strener sidelengs som små ploger :rolleyes: )

Hard konkurranse får Luno og dagen før hos blodhundklubbens valpeshow som eneste belgervalp x)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 94
  • Created
  • Siste svar
*klipp* Og angående hopping så kan man jo håpe at de søte små blir så distrahert av alt rundt seg at de glemmer det helt (og heller strener sidelengs som små ploger :rolleyes: ) *klipp*

Det er vel heller det som skjer når belgervalper blir distraherte, kengurusprett og kaninbein...

Morro morro morro... :blink: men farlig er det ikke, og litt belgerglede er bare sjarmerende.. haha... lykke til til alle "Shadow"-barna... de er så fine alle sammen :)

(og selvfølgelig til vakre, lille-store Noah og... hehe...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dette været blir det nok en "varm fornøyelse" å reise dit i morgen, ja..

Har fått lånt meg bil med aircondition, da min bil ville være rent livsfarlig å frakte hunder i (varebil, tett vegg bak til lasterommet, ikke noen luftemuligheter for hundene, etc) - så til og fra utstillingen bør vi greie å komme oss helskinnet.

HÅPER bare at folk skjønner at det er varmt for hundene, både i bilene og i alle teltene som kommer til å bli satt opp der.

Husker for mange år siden på Nesbyen - hvor noen utst. som satt i nærheten av meg satte seg utenfor sitt eget telt og klaget over hvor varmt det var inne i teltet. Og hva sto igjen der inne i teltet? Joda stabler med bur hvor hunder satt og holdt på å forgå av varmen.

De to eneste hundene jeg har sett som har besvimt av heteslag var faktisk INNE på utstillinger - den ene lå i bur i et telt, den andre ble utstilt..

Så det er ikke bare i bilen det er farlig varmt nå - det er også i bur, i telt, vandrende rundt på utst.området ..

Ta hånd om hundene deres der - sørg for så mye skyggeplass som mulig, og tilgang til VANN til hundene - HELE tiden.

Noen av oss sees nok der nede i Råde i morgen - lykke til alle sammen!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi GLEDER oss til å se dere i ringen :)

Haha, ikke si sånn, Anette! Jeg blir jo kjempenervøs! :) Med en nervøs handler og en klikkertrent hund som gjerne tester ut sitt og dekk (:)) så kan vi kanskje bli en sjarmerende duo i det minste. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var gruuusomt varmt på mosseutstillingen i dag, og omtrent ikke skygge.. Ta med dere utstillingstelt/parasol/ diger paraply så dere og hundene får noe skygge. .Jeg er knallrød og solbrent som fy. Heldigvis hadde oppdretteren til Blondie utstillingstelt, ellers hadde jeg vel sett ut som en stekt gris :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke si sånn, Anette! Jeg blir jo kjempenervøs! :lol: Med en nervøs handler og en klikkertrent hund som gjerne tester ut sitt og dekk (:D) så kan vi kanskje bli en sjarmerende duo i det minste. :wub:

Norma og jeg kan stille med rosa dusker og en svær plakat, blir du mindre nervøs da? :D Jeg gruer meg litt selv kjenner jeg, men det får gå som det går... Moro er det likevel! Og jeg gleder meg til å se Tekla igjen, sist jeg så henne var vel Mosseutstillingen i fjor?

Jeg gruer meg allerede veldig til varmen, men jeg tror den blir enda verre for Norma. Er det muligheter for å få vann der nede, eller må man ha med seg alt selv? Ser for meg en sabla tung sekk i så fall... Solkrem er også et must tror jeg, for min del altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anette: Henger vannslange ved WC som det bare er å fylle opp vannflasker med og evnt spyle varme hunder med :wub:

Å, så bra, takk for raskt svar :lol: Jeg blir kjørt ned, men må komme meg hjem på egenhånd, og da ser jeg for meg at det hadde blitt upraktisk med hund, TUNGT bur, stol og en sekk full av vann i tillegg *ler* Får håpe Norma ikke koker i hjel før vi skal i ringen, det blir på en måte litt dumt å spyle en pelshund med vann før man skal inn... Jeg skal for all del ikke klage på været, men det er noe upraktisk når det kommer til utendørsutstillinger gitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært med ei venninne som stilte Mops i dag. Det var helt sinnsykt varmt! Pesende hunder hvor enn jeg så.. Orket ikke å gå rundt å se hva de solgte der engang.. Men vi fant oss plass i skyggen da:)

La merke til en ting ang hund i bil. Det er nulltoleranse for det der borte, og håper de overholder den. Det ble ropt opp noen biler på høytaleren hvor hunden satt inni hvertfall.

Siden det er vannslange der borte, er det fristende å spyle Enya når vi kommer dit.. Men våt hund i ringen er vel ikke noe særlig :rolleyes:

Imorra skal Enya (Toller for de som ikke vet:)) stilles i åpen klasse for første gang. Hun er rett over 2 år og har kun stilt en gang før med verdens sureste dommer. Er skikkelig nærvevrak allerede.. Får håpe det går bedre enn sist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norma og jeg kan stille med rosa dusker og en svær plakat, blir du mindre nervøs da? :wub: Jeg gruer meg litt selv kjenner jeg, men det får gå som det går... Moro er det likevel! Og jeg gleder meg til å se Tekla igjen, sist jeg så henne var vel Mosseutstillingen i fjor?

Hahaha, ser det for meg! Tror muligens jeg hadde spydd på vei inn i ringen. :lol: Har ikke sett dere siden Moss i fjor, nei. Med andre ord har jeg ikke sett Norma :D

Imorra skal Enya (Toller for de som ikke vet:)) stilles i åpen klasse for første gang. Hun er rett over 2 år og har kun stilt en gang før med verdens sureste dommer. Er skikkelig nærvevrak allerede.. Får håpe det går bedre enn sist.

Haha, godt å høre flere er nervøse :D Vi har vel ikke noe å stille opp med mot Tess likevel, så for min del blir det bare å være med for å vende nervene mine til publikum. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahaha, ser det for meg! Tror muligens jeg hadde spydd på vei inn i ringen. :wub: Har ikke sett dere siden Moss i fjor, nei. Med andre ord har jeg ikke sett Norma :lol:

*klipp*

Vel, bedre sent enn aldri med å treffe henne :D Gleder meg masse til å se Tekla igjen, hun har utviklet seg en GOD del siden jeg så henne sist *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...