Gå til innhold
Hundesonen.no

Liggesår / Slitasjesår på Buster.. :(

Tore

Recommended Posts

Rett etter vi flyttet inn i den nye leiligheten med parkettgulv, så har buster fått et liggesår på venstre yttre albue hvor han nå mangler hår å har fått en myk kul...

Ser han har for vane å legge seg på venstre siden...

I min "hypokonderbok for hundeeiere" (nei den heter ikke det.. :P )

så står det at behandlingen kan omfatte kløedempende & antibiotikaholdig salve... Å den myke kulen kommer til å bli hard å tykk som bark.. :-o

Å vider forebygges dette med å forhindre at hunden ikke legger seg på hardt underlag... Ergo vi må kjøpe inn tepper, å det har vi ikke penger til de første månedene... Får holde å komandere ham i kurven, men han synes vist vi maser..... :P

Så et par spørmål...

1. Er denne salven reseptfri osv på apoteket eller må vi til vetten.?

2. Hvor kang tid før hårene kommer tilbake.? (for dere som har hatt det på hunden.)

3. Er det vanlig på tunge hunder...?

:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liggesår oppstår vel bare hos stoore hunder...

Quote fra Boka...

Serlig hos tunge hunder som ligger på hardt underlag, kan det oppstå slitasjeskader på albuen. Dette oppleves som en fortykkelse i huden på albuen. Dette kan starte som en litenrødme i huden, og hårene faller av på dette området. Huden blir gradvis mer fortykket, intill den ser ut som et stykke bark. Tilstanden sjenerer normalt ikke hunden. Noen ganger kan det oppatå betennelse med kvisedannelse. Vi kan da presse ut litt rødbrunt verk. Hudens slikker på dette, å tilstanden blir verre. Behandlingen kan omfatte kløedempende & antibiotikaholdig salve. osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var et Sitat fra en bok..

Buster har mistet hår å fått en kul som er myk...

Så håper vi kan får reversetrt før d kommer til kvisedannelse å verk... :?

Kulen er mindre i dag en i går, vet ikke om det skal være positivt da men...

Bare få han til å legge seg mykt..

Kjøpe matter........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...