Gå til innhold
Hundesonen.no

Fjerde kurskveld :D

Mirai

Recommended Posts

Du skal gøre som du føler bedst jo. Kender godt igjen følelsen med at andre kigger rart på en fordi man gjør nogle ting anderledes med sin hund, men det er du og Mona som vinder i den sidste ende. Træning skal være sjovt for både dig og hunden, og jeg synes i alle fald ikke det er sjovt om jeg skal straffe hele tiden... og tror heller ikke hunden gør.

Ja, det er også bare en idé med ball e.l. det handler om å finde lige det hun tænder på ja, og så evt øve ind å træne med genstanden hjemme... så hun der lærer at hun ikke opnår den ved å hoppe op af dig. Det er jo heller ikke så vigtig om du synes det funker fint med godbidder, bare jeg, der for min del er rigtig glad for at bruge genstand som belønning. - Mine hunde vil helst arbejde for genstand nemlig. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir jo skallet ned når Mona hopper..hehe..

Altså, de skriker ikke til hundene eller kommanderer dem som soldater.. Roser gjør de også. Men de tar hundene dersom de gjør noe galt. Jeg skjønner bare ikke at de fortsetter med det når det ikke har noen effekt.

Måske det er det der med "Sånn har man altid gjort". Sådan får jeg næsten altid forklart, når noen tar deres hunde... at det "er jo sådan man gjør" - Ikke nødvendigvis tænker jeg da. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måske det er det der med "Sånn har man altid gjort". Sådan får jeg næsten altid forklart, når noen tar deres hunde... at det "er jo sådan man gjør" - Ikke nødvendigvis tænker jeg da. :P

det er nok sånn det var fra "gammelt" av.. Men heldigvis så forandrer tidene seg og folk finner ut nye og bedre ting. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...