Gå til innhold
Hundesonen.no

Rottweiler og papillon?


kit

Recommended Posts

Jeg har ingen problem med å ha liten og stor sammen..Det er bare koselig...men det forutsetter vel at den store er vennlig og kan forholde seg rolig ovenfor valpen/lille hunden uten å knøvle og plage.

Det kan nok være værre å ha litenrase først og få stor rase,som er valp etterpå...men i mine øyne mest fordi den store skal være brolten valp lenge,og vil kanskje gå den lille på nervene,slik at den blir kjeftete for å forsvare seg/redsle for å bli løpt ned.Vil tro det kan skape et usikkert og dårlig forhold mellom liten og stor,da den store kanskje senere i voksen alder vil se seg lei på den lille kjeftete dritten...Som muligens er slik pga den tidligere plagsomme store broltne og hensynsløse valpen.

De store hundene her i huset plager aldri de små..De lar de få fred frem til de små selv er tøffe nok til å ta kontakt og sånn.

Det tar som regel bare 2-3 dager,så ligger de sammen i sofa og seng.

Sier ikke at man ikke kan ha liten voksen og stor valp sammen,men alt kommer an på hvor flink eier er til å gi hundene rom,sørge for at de ikke plager hverandre osv..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ingen problem med å ha liten og stor sammen..Det er bare koselig...men det forutsetter vel at den store er vennlig og kan forholde seg rolig ovenfor valpen/lille hunden uten å knøvle og plage.

Det kan nok være værre å ha litenrase først og få stor rase,som er valp etterpå...men i mine øyne mest fordi den store skal være brolten valp lenge,og vil kanskje gå den lille på nervene,slik at den blir kjeftete for å forsvare seg/redsle for å bli løpt ned.Vil tro det kan skape et usikkert og dårlig forhold mellom liten og stor,da den store kanskje senere i voksen alder vil se seg lei på den lille kjeftete dritten...Som muligens er slik pga den tidligere plagsomme store broltne og hensynsløse valpen.

De store hundene her i huset plager aldri de små..De lar de få fred frem til de små selv er tøffe nok til å ta kontakt og sånn.

Det tar som regel bare 2-3 dager,så ligger de sammen i sofa og seng.

Sier ikke at man ikke kan ha liten voksen og stor valp sammen,men alt kommer an på hvor flink eier er til å gi hundene rom,sørge for at de ikke plager hverandre osv..

Helt enig, og jeg snakker av erfaring :ahappy:

Den første måneden her var sliiiitsom når jeg fikk en stor, selvsikker og aktiv valp inn i huset sammen med min lille skrøpelige Emma på 3kg. Når My kom veide hun 200 gram mer enn Emma, men det gikk jo bare ei uke så var hun nesten 2kg tyngre enn Emma. Valper, og spesielt aussievalper kanskje ;), er veldig lekne og de aner jo såvidt opp ned på seg selv når de er så små. De prøver ut "alt" for å se hvilke reaksjoner de får, og øver seg på språket sitt hele tiden. Emma kjeftet og gjorde ALLE slags tegn når hun ville at valpen skulle slutte å bite henne i halen, men My var ikke kommet så "langt" i hodet sitt at hun skjønte hvorfor Emma kjeftet og var "så sur" ... I valpekassen fikk hun jo hærje og bølle rundt så mye hun ville med alle de 8 aussiesøskene sine liksom. Men My ble flinkere og flinkere, og Emma ble også flinkere og flinkere til å skjønne hva hun måtte gjøre for å få fred når hun ville ha det. Jeg ble også flinkere til å se ann valpen når vi var utendørs f.eks, slik at jeg kunne ta valpen i bånd eller kalle inn Emma når valpen fikk løpekick og ville leke.

Nå er My 6mnd gammel og hun ser veldig opp til Emma og kopierer veldig mye av det Emma gjør. Emma har lært henne å spise gress, grave i hagen og stjele sokker fra badet. :rolleyes: Jeg må enda passe godt på dem, men nå er det ikke fordi at Emma syns hun er en pest og en plage men fordi valpen er 14kg og Emma er 3kg ;) De leker ofte og mye, men piper Emma så skjønner My at hun har vært for hardhent med en gang og roer seg ned noen hakk. Alikevel stopper jeg dem ofte når jeg ser at leken blir litt for "vill" for den ene eller den andre. Det er lett å bli revet med ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...