Gå til innhold
Hundesonen.no

Telefonselgere


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

http://telefonterror.no/

Har ikke hatt en eneste telefonselger på 1år jeg nå....

Av og til ringer firma jeg har abonnement i å driver "kundeundersøkelser", greit nok...

Første tiden etter reservasjon (6mnd) ba jeg de i andre enden slette meg fra listene de hadde tilgang til...

Å nå er det stille... :)

Det er enkelt å reservere seg... Anbefales.

https://w2.brreg.no/reservasjon/

For å reservere seg mot postkassereklame/regnskog hugging må man til et postkontor å fylle ut lapp om reservasjon...

Noe som tydeligvis må gjøres hver gang man flytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å reservere seg mot postkassereklame/regnskog hugging må man til et postkontor å fylle ut lapp om reservasjon...

Noe som tydeligvis må gjøres hver gang man flytter...

Det holder å lage en lapp selv. Datatilsynet skriver følgende på sine nettsider:

"Å stoppe uadressert reklame kan du selv gjøre enkelt ved å merke postkassen tydelig. Postkontoret gir deg et klistremerke hvis du ber om det, men du kan enklest bare lage en lapp selv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at man ikke kan reservere jobbtelefon - enkeltmannsforetak - mot telefonselgere som selger produkter for bedrifter?

En som ringte meg i dag og skulle selge meg et supert mobilabonement, men jeg har onecall, som de eier, fra før, så da fikk jeg bare beskjed om å beholde det. :lol: Han var veldig hyggelig da, sånne liker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho morro å lese hvordan andre som jobber i serviceyrket har det altså! :lol: Noen ganger så lurer jeg på hva som egentlig feiler folk, hva har vi stakkars butikkansatte gjort for å fortjene å bli spydd alle eder og galler over? For ikke å snakke om det nedlatende holdningen, ja for vi jobber jo tross alt bare i butikk (vi kan da ikke ha noe utdannelse vi kan vi?).

De festligste kundene er de du ser har varmet opp i flere timer i forkant av en klage på en vare (herlig å selge mobiltelefoner). Det eneste vi kan svare med er forbrukerkjøpsloven, men neida her skal det slenges med leppa og og hyles i flere minutter uten at det har et dugg å si på utfallet av saken, for sånn er det bare.

Hadde en kunde som stod i sikkert en time og brølte om hvor mye han hatet TELEVERKET, og hvorfor i all verden det var så dårlig merket parkering, til slutt måtte jeg kaste han ut, for et sted går grensen nemlig.

Jeg slutter aldri og forundre meg over hvor GRINETE folk er, aldri har jeg latt min dårlige dag gå utover en uskyldig butikkansatt, men det er mer reglen enn unntaket altså.

Haha også har vi de fantastiske kunde som kommer bare for å si at vi er MYE dyrere enn X antall andre steder, tenk om denne energien kunne bli utnyttet på et annet vis, verden hadde blitt et mye bedre sted vil jeg tro.

Så om jeg bare kan nå noen er min instendige bønn, ikke la deres vrede gå ut over oss!

Hilsen en som aldri kommer til å ta seg en tilsvarende butikkjobb (ni år er nok) igjen når den berømte fingeren kommer ut og nytt arbeid søkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn det er litt moro at det i denne tråden er så synd på folk som får kjeft på jobben, mens det i innlegg etter innlegg i andre tråder blir konstantert at ALLE som jobber i NAV er noen inkompetente latsabber uten samvittighet, empati og forståelse, og folk som "rister dem litt" for stående applaus av meddebattanter... :lol:

Hadde i grunn vært artig å hørt noen av historiene deres om alt hva de får kjeft for, uten å ha "skylda"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er serviceyrke for meg også, reiser rundt, hjem til folk...

prøv å få en kunde til å smile etter å ha måttet selge han en påbudt oppgradering på anlegget til 5000kr...

Når anlegget var 100% i orden året før... :lol:

Noen er utrolig hyggelige å man blir påtvunget brus og vafler, (som de har laget fordi man kommer) mens andre kjefter fra man kommer til man drar...

En gang måtte jeg si "takk for meg, du får bestille ny time når du har roet deg ned..."

Telefonselgere får anonym kjeft pr tlf., mens andre får kjeft face2face...

Hvilket serviceyrke har da den "verste" jobben.?

& BTW, stortrives i jobben min... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok verre å få det rett i ansiktet (har jo jobbet i butikk). Du må nemlig holde maska, for det er som regel andre folk rundt.

Forskjellen er vel at folk er "tøffere" på telefon, men der har man heldigvis muligheten til å holde headsettet litt vekk fra øret til de er ferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hva jeg skal gjøre til høsten når typen begynner i ny jobb og får ny tlf (og sikkert nytt nr). Jweg overfører hans tidligere nummer som mitt firmas nummer, og lar simkortet bare ligge.. :P *abonnenten De prøver å ringe, kan dessverre ikke nås for øyeblikket..*

Jobber selv i dagligvarebutikk, og noen ganger er det de utroligste folk som kommer innom. Husker spesielt god påskeaften, jeg begynte kl ni, butikken åpnet også kl ni. Jeg var litt tidlig ute og fikk beskjed om å begynne å rydde i frukta, siden mye hadde blitt dårlig i løpet av dagene vi hadde hatt stengt. Så da gjorde jeg det, fem over ni kommer det en fyr bort til meg, rimelig sint etter å ha stått og leitet i brødene. "Har dere ikke kneipbrød?" spurte han. Brødene stod enda i kasser og lå ikke i hyllene (de var nettopp kommet), men jeg kikket gjennom kassene så godt jeg kunne. Jeg fant ikke noe kneippbrød. Kunden stod og kikket på hele tiden mens jeg leitet, så han så at jeg var grundig. Jeg beklaget og sa at vi nok dessverre ikke hadde noe kneippbrød som jeg kunne se. "Neivel. Da får jeg vel ta dette, da!" knurret han, mens han røsket til seg et tilfeldig brød fra øverste kasse. "Og så får du se til å begynne å jobbe!" Jeg kikket litt på klokka; fem over ni ja.. Jeg hadde begynt for fem minutter siden og allerede fått i oppgave å rydde bort dårlig frukt, noe jeg hadde begynt med. Frukten er det første synet som møter kundene, og de hadde vel neppe blitt glade for å finne en råtten tomat heller.. (Faktisk viste det seg også at vi ikke hadde noe kneippbrød den dagen, pga begrenset varebestilling pga helligdag.)

Så har du de kundene som klager på prisen på aluminiumsfolien. For på pakken står det 29 cm, og på kvitteringen står det 30cm. (Ergo har de betalt for en cm for mye..) Eller de som skriker etter hjelp (til å finne en vare) og når de endelig får det er de bare sure og tverre (beklager for at det er kø, men det er neppe min feil..). Når jeg da hjelper de å finne rett vare, skal de plutselig ikke ha den lenger, fordi den er jo 1,50kr dyrere enn på butikken opp i gaten..

Og en sånn generell oppfordring til alle: når åpningstidene hos en butikk er fra 9-20, så betyr det ikke at så lenge man er kommet innom dørene før 20 kan man være der så lenge man vil. Dørene stenges 20, og de kundene som er i butikken da, bør se til å komme seg ut raskest mulig. Der jeg jobber får jeg faktisk ikke betalt lenger enn til stengetid, så hvis en kunde er i butikken og bruker et kvarter på å finne to liter melk og en kjøttdeig, så jobber jeg faktisk gratis. Og det gidder jeg ikke. Vi har altså ikke ÅPENT til 20, vi STENGER 20. Viktig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De festligste kundene er de du ser har varmet opp i flere timer i forkant av en klage på en vare (herlig å selge mobiltelefoner). Det eneste vi kan svare med er forbrukerkjøpsloven, men neida her skal det slenges med leppa og og hyles i flere minutter uten at det har et dugg å si på utfallet av saken, for sånn er det bare.

Hadde en kunde som stod i sikkert en time og brølte om hvor mye han hatet TELEVERKET, og hvorfor i all verden det var så dårlig merket parkering, til slutt måtte jeg kaste han ut, for et sted går grensen nemlig.

Jeg slutter aldri og forundre meg over hvor GRINETE folk er, aldri har jeg latt min dårlige dag gå utover en uskyldig butikkansatt, men det er mer reglen enn unntaket altså.

Haha også har vi de fantastiske kunde som kommer bare for å si at vi er MYE dyrere enn X antall andre steder, tenk om denne energien kunne bli utnyttet på et annet vis, verden hadde blitt et mye bedre sted vil jeg tro.

*Flir*... jeg skjønner at jeg må være kunden fra Paradis i forhold :P. Jeg er jo faktisk høflig og saklig om jeg kommer for å klage på noe, nesten så jeg ber om unnskyldning for å klage på et defekt eller dårlig produkt (ikke at jeg klager spesielt ofte egentlig heller, men en PC-skjerm som plutselig ikke virka og en mobil som ikke ville oppdateres)... :P. Men samme hvor høflig jeg er, så LIKER jeg altså ikke telefonselgere og selgere som oppsøker meg for å prakke på meg et produkt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn det er litt moro at det i denne tråden er så synd på folk som får kjeft på jobben, mens det i innlegg etter innlegg i andre tråder blir konstantert at ALLE som jobber i NAV er noen inkompetente latsabber uten samvittighet, empati og forståelse, og folk som "rister dem litt" for stående applaus av meddebattanter... :P

Hadde i grunn vært artig å hørt noen av historiene deres om alt hva de får kjeft for, uten å ha "skylda"...

Tja.. Om jeg engang jobber i et serviceyrke hvor jeg får kjeft når folk ikke får inntekta si fordi at jobben som skulle ha gjort er akrivert feil, så skal jeg tåle å få kjeft for det jeg og.. Men å stå og få kjeft fordi at folk ikke gidder å levere tippinga tidsnok eller fordi vi ikke har varme pølser etter stengetid, syns jeg liksom ikke havner helt i samme gruppe.

- Det er mulig jeg er litt rar der, men det er faktisk hakket værre å plutselig ikke ha en inntekt en måned, enn det er å ikke få bytte kvikk lunsjen som er på tilbud med en melkesjokolade? Men hva vet vel jeg, jeg liker både kvikk lunsj og melkesjokolade jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en litt morsom fortelling! eller ikke fortelling hehe litt for kort til det

En dag da det ringte en telefonselger så tok min lillesøster Telefon

Telefon selgeren:er din Mor hjemme?

Søstra mi: j..(skulle akkurat til og svare da hun hører i bakrunn)

Mamma: NEI HUN ER IKKE HJEMME!

:) hahahaha ler like mye hver gang jeg forteller om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefon selgere slipper jeg stortsett unna, men jeg jobber i et service yrke( shell + at vi har posten der) , så der skjer det litt av hvert. :) Heldigvis har jeg sluppet unna det meste, bortsett fra spydige kommentarer om hvor mye alt koster og slike småting.

Venninen min fikk derimot gjennomgå av en russisk dame med tolk som mente hun hadde stjelt en av telysene hennes. For hun hadde nemlig bare fått tilsendt ET telys, og hun skulle ha TO!. Dama sto og kjeftet og tolken oversatte i samme sinte tone. Det var også en dame innom som bannet og skrek fordi hun hadde mistet hentelappen min. Kjæresten hennes ristet oppgitt på hode og sa venninen min ikke måtte bry seg om henne og sa hun var gal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I dag fikk jeg ett veldig godt råd når man ikke har mulighet til å reservere seg mot telefonselgere i bedrifter (uansett størrelse)

Selger: Goddag, jeg har ett fantastisk produkt for ditt firma..bla bla bla

Firmaeier: Jeg er ikke inntressert og har ikke tid akkurat nå.

Selger: Men la meg bare få gi deg alle fordelene først bla bla bla

Firmaeier: Du, kan jeg få navnet og adressen din for nå begynner du å ta så mye av min tid at jeg må nok fakturere deg for denne tiden.

Selger: Hadet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme historier :) Møter selv mange utfordrende mennesker og stituasjoner i min egen jobb. Spesielt morsomt er det med kunder som blir sure på meg fordi vi er utsolgt for en vare :P "har dere så dårlig logistikk" "da går vi og kjøper det på Maxbo istedet", "de lave prisene deres er bare lureri altså, dere har jo aldri noe inne".

En annen morsom ting er at folk tror jeg er altvitende. Varehuset er over 20 000 kvadratmeter stort, og de forventer at jeg skal vite alt om aller varene der? I min egen avdeling vet jeg heller ikke alt, og når folk skal koble sin futasjekobling på 3/4 dels tommer med en vaskemaskin fra 1970 og ikke aner hva de trenger selv, så må jeg melde pass og sende dem videre til noen som vet. Da kommer det endel "vittige" kommentarer om blonde jenter i byggvarebransjen...

Men det aller morsomste spørsmålet jeg hittil har fått må være "hvor er frukt - og grønnsaksavdelingen deres?" (ja, for det har vi på et byggvarehus)

Men alt i alt blir ikke sur, jeg har faktisk et større problem med å holde meg alvorlig og ikke begynne å le av kunder som blir sinte eller gjør merkelige ting. (Hei, jeg skal ha et nytt toalettlokk, jeg tok med meg det gamle uvasket jeg, så da kan du få det og gå og sammenligne det med de dere har og finne ut hvilke som passer...What about nooo? :lol: )

Og for dere som lurer på hva man ellers skal gjøre, da måler man det eller tegner et omriss.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Nei, en slik statistikk finnes ikke. Vi kjenner til titalls antall hunder som er avlivet, noen bare for bagateller og andre uten bevis, vi vet siden vi har fulgt med i sakene hva som lå til grunn og hvordan de endte. Ifølgje Martinsen har alle som har klaga på avlivingsvedtak sidan 2014 fått avslag. Det finst ingen nasjonale tal for kor mange hundar som blir avliva kvart år. Berit visste ingenting då hunden vart avliva Quercus og Nala De siste fire årene har politiet sørget for at 77 hunder er blitt avlivet på bakgrunn av den nye hundeloven. Fra 2014 til 2018   Det har ikke blitt bedre etter den nye hundeloven kom i 2021 - 2022 for politi og rettsvesen som selv mangler kompetanse på hunder og hundeatferd bruker bare klipp og lim fra tidligere vedtak og domsavgjørelser. Dette er bare så trist både for hundene og deres eiere og jeg lurer på hvor mange saker vi ikke har hørt om enda. Noen av sakene er tilfeldig at vi fikk høre om og det var dette som var bakgrunn for å spørre her på forumet.                
    • Utallige? Hvor mange hunder har blitt avlivet i Norge etter anmeldelser de siste 10 årene? Jeg antar det finnes klar statistikk på dette?
    • "Vi" er to uavhengige personer, se brevet jeg linket til for våre fulle navn, som selv ikke har hatt noen hendelser med egne hunder eller hunder jeg har hatt for trening før omplassering. Vi har kun fulgt sakene fra sidelinjen, for min del fra rundt 2010, og har gjennomgått vedtak og dokumentasjoner vi har fått fra hundeierne. Jeg skulle virkelig ønske at det var slik som du tror, men sånn er det dessverre ikke. Det er derfor vi har valgt å engasjere oss for bak dette finner man utallige døde hunder og ruinerte hundeeiere som har mistet alt de eide hvor de prøvde å redde livet til hunden sin som betydde alt for dem, men alene har de ikke hatt en sjanse mot maktapparatet som overkjørte dem på en skremmende kynisk og ulovlig måte. Hvis du har Facebook, jeg er ikke der, så er det en gruppe Hund hjelper hund hvor flere av sakene er omtalt. En hund Tonic som var i bånd hvor en unge kom løpende og tråkket ham på poten, Tonic glefset og det ble et rift i buksa til gutten, Tonic ble avlivet. Luna sitter på kennel nå hvor eier kjemper i retten, en nabo påsto Luna lagde et lite blåmerke på ham, men det finnes ingen bevis. En annen hund, Rex i bånd som forsvarte seg selv mot en løs hund som bet den, begge hundene ble skadet, men Rex ble avlivet fordi han var størst. Huskyen Luk, også i bånd, slåss med en annen hannhund og der ble Luk avlivet fordi politiet trodde en husky er større enn en tervueren. Sistnevnte hendelse har jeg beskrevet i en kommentar under dette innlegget publisert i avisa Nordlys. Saken om Milo beskrives i selve innlegget og i brevet til justisministeren. I denne videoen er Luk, Luna og Milo.
    • Hvem er "vi" i denne saken? Det har vært flere avlivingssaker de siste årene, og mange som kjemper mot. Enkelte av sakene har virket ganske urimelige, men uten å ha førstehåndskjennskap til situasjonen og saksbehandlingen så er det vanskelig å si hva som er riktig. Politiet har rutiner for dette, og jeg vil tro at det langt oftere er tilfelle at slike saker blir henlagt, enn at en hund avlives. Både på grunn av kapasitet, bevissituasjon og fakta. En avliving foretas ikke normalt etter vurdering av en enkelt saksbehandler og om de har en god eller dårlig dag. Politiet har hundekyndige folk der minst to ulike vurderer en hund før et slikt vedtak. Jeg er sikker på at noen som kjenner systemet bedre enn meg kan beskrive prosessen fra anmeldelse til potensiell avliving av hund. Likevel er politiet også mennesker med ulike meninger og motivasjoner og systemet kan svikte.  Jeg har vært på forumet her en del år nå, og kan ikke huske at noen her har fått hunden sin avlivet etter anmeldelse, selv om noen har vært borti uheldige tilfeller med bitt. Men flere av sakene som har vært i media har selvfølgelig vært diskutert her også.
    • Jeg ønsker å høre om hundeeiere her på forumet har opplevd å få sin hund avlivet etter uhell hvor saken ble anmeldt til politiet? Uansett, dette er viktig informasjon om du ikke har opplevd det - enda. Vi har fulgt en del slike saker over mange år og er sjokkerte over hvor små hendelser som skal til, et lite rift i et klesplagg eller et lite blåmerke, hunden blir omtrent alltid dømt til døden selv om den har opptrådt helt normalt i gitte situasjoner. Gjengangeren i sakene er at politi og rettsvesen helt uten kompetanse på hund bryter hundeloven, forvaltningsloven og dyrevelferdsloven for å gå til slike drastiske skritt. Nå har vi sett så mye urett er blitt begått at vi har valgt å skrive brev til justisministeren, der har vi tatt for oss den siste saken hvor hunden Milo skal avlives selv om han sto fastbundet i et bånd på ca. en meter og uten fluktmulighet bet han en unge. Det finnes sprikende forklaringer på hendelsen, men felles for de to vitnene som ble avhørt er at hundens handlinger ikke kan betegnes som uprovosert, og det var ikke flere bitt eller skadeomfang som oppfyller kravet til betydelig skade. Andre tiltak skal da etter loven prøves først, men politiet går rett til avliving som de nesten helt uten unntak gjør uansett foranledning og skadeomfang. Et fåtall, kan telles på en hånd, har hatt flaks og truffet en menneskelig saksbehandler eller noen som kan litt om normal hundeatferd, men sånn skal det ikke være at hundens liv avgjøres av hvilket politidistrikt som får saken. Brev til Justis- og beredskapsminister Astri Aas-Hansen ligger her: Vi krever at politi og rettsvesen følger loven Vil du forebygge at din hund blir neste offer for offentlig maktmisbruk anbefales det på det sterkeste å underskrive brevet. Alle kan være uheldige og neste gang er det kanskje deg og din hund det gjelder, men da er ingen der som vil kunne gjøre noe for dette er siste mulighet for å få stanset denne praksisen. Alt annet er prøvd.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...