Gå til innhold
Hundesonen.no

Telefonselgere


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

http://telefonterror.no/

Har ikke hatt en eneste telefonselger på 1år jeg nå....

Av og til ringer firma jeg har abonnement i å driver "kundeundersøkelser", greit nok...

Første tiden etter reservasjon (6mnd) ba jeg de i andre enden slette meg fra listene de hadde tilgang til...

Å nå er det stille... :)

Det er enkelt å reservere seg... Anbefales.

https://w2.brreg.no/reservasjon/

For å reservere seg mot postkassereklame/regnskog hugging må man til et postkontor å fylle ut lapp om reservasjon...

Noe som tydeligvis må gjøres hver gang man flytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å reservere seg mot postkassereklame/regnskog hugging må man til et postkontor å fylle ut lapp om reservasjon...

Noe som tydeligvis må gjøres hver gang man flytter...

Det holder å lage en lapp selv. Datatilsynet skriver følgende på sine nettsider:

"Å stoppe uadressert reklame kan du selv gjøre enkelt ved å merke postkassen tydelig. Postkontoret gir deg et klistremerke hvis du ber om det, men du kan enklest bare lage en lapp selv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at man ikke kan reservere jobbtelefon - enkeltmannsforetak - mot telefonselgere som selger produkter for bedrifter?

En som ringte meg i dag og skulle selge meg et supert mobilabonement, men jeg har onecall, som de eier, fra før, så da fikk jeg bare beskjed om å beholde det. :lol: Han var veldig hyggelig da, sånne liker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho morro å lese hvordan andre som jobber i serviceyrket har det altså! :lol: Noen ganger så lurer jeg på hva som egentlig feiler folk, hva har vi stakkars butikkansatte gjort for å fortjene å bli spydd alle eder og galler over? For ikke å snakke om det nedlatende holdningen, ja for vi jobber jo tross alt bare i butikk (vi kan da ikke ha noe utdannelse vi kan vi?).

De festligste kundene er de du ser har varmet opp i flere timer i forkant av en klage på en vare (herlig å selge mobiltelefoner). Det eneste vi kan svare med er forbrukerkjøpsloven, men neida her skal det slenges med leppa og og hyles i flere minutter uten at det har et dugg å si på utfallet av saken, for sånn er det bare.

Hadde en kunde som stod i sikkert en time og brølte om hvor mye han hatet TELEVERKET, og hvorfor i all verden det var så dårlig merket parkering, til slutt måtte jeg kaste han ut, for et sted går grensen nemlig.

Jeg slutter aldri og forundre meg over hvor GRINETE folk er, aldri har jeg latt min dårlige dag gå utover en uskyldig butikkansatt, men det er mer reglen enn unntaket altså.

Haha også har vi de fantastiske kunde som kommer bare for å si at vi er MYE dyrere enn X antall andre steder, tenk om denne energien kunne bli utnyttet på et annet vis, verden hadde blitt et mye bedre sted vil jeg tro.

Så om jeg bare kan nå noen er min instendige bønn, ikke la deres vrede gå ut over oss!

Hilsen en som aldri kommer til å ta seg en tilsvarende butikkjobb (ni år er nok) igjen når den berømte fingeren kommer ut og nytt arbeid søkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn det er litt moro at det i denne tråden er så synd på folk som får kjeft på jobben, mens det i innlegg etter innlegg i andre tråder blir konstantert at ALLE som jobber i NAV er noen inkompetente latsabber uten samvittighet, empati og forståelse, og folk som "rister dem litt" for stående applaus av meddebattanter... :lol:

Hadde i grunn vært artig å hørt noen av historiene deres om alt hva de får kjeft for, uten å ha "skylda"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er serviceyrke for meg også, reiser rundt, hjem til folk...

prøv å få en kunde til å smile etter å ha måttet selge han en påbudt oppgradering på anlegget til 5000kr...

Når anlegget var 100% i orden året før... :lol:

Noen er utrolig hyggelige å man blir påtvunget brus og vafler, (som de har laget fordi man kommer) mens andre kjefter fra man kommer til man drar...

En gang måtte jeg si "takk for meg, du får bestille ny time når du har roet deg ned..."

Telefonselgere får anonym kjeft pr tlf., mens andre får kjeft face2face...

Hvilket serviceyrke har da den "verste" jobben.?

& BTW, stortrives i jobben min... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok verre å få det rett i ansiktet (har jo jobbet i butikk). Du må nemlig holde maska, for det er som regel andre folk rundt.

Forskjellen er vel at folk er "tøffere" på telefon, men der har man heldigvis muligheten til å holde headsettet litt vekk fra øret til de er ferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hva jeg skal gjøre til høsten når typen begynner i ny jobb og får ny tlf (og sikkert nytt nr). Jweg overfører hans tidligere nummer som mitt firmas nummer, og lar simkortet bare ligge.. :P *abonnenten De prøver å ringe, kan dessverre ikke nås for øyeblikket..*

Jobber selv i dagligvarebutikk, og noen ganger er det de utroligste folk som kommer innom. Husker spesielt god påskeaften, jeg begynte kl ni, butikken åpnet også kl ni. Jeg var litt tidlig ute og fikk beskjed om å begynne å rydde i frukta, siden mye hadde blitt dårlig i løpet av dagene vi hadde hatt stengt. Så da gjorde jeg det, fem over ni kommer det en fyr bort til meg, rimelig sint etter å ha stått og leitet i brødene. "Har dere ikke kneipbrød?" spurte han. Brødene stod enda i kasser og lå ikke i hyllene (de var nettopp kommet), men jeg kikket gjennom kassene så godt jeg kunne. Jeg fant ikke noe kneippbrød. Kunden stod og kikket på hele tiden mens jeg leitet, så han så at jeg var grundig. Jeg beklaget og sa at vi nok dessverre ikke hadde noe kneippbrød som jeg kunne se. "Neivel. Da får jeg vel ta dette, da!" knurret han, mens han røsket til seg et tilfeldig brød fra øverste kasse. "Og så får du se til å begynne å jobbe!" Jeg kikket litt på klokka; fem over ni ja.. Jeg hadde begynt for fem minutter siden og allerede fått i oppgave å rydde bort dårlig frukt, noe jeg hadde begynt med. Frukten er det første synet som møter kundene, og de hadde vel neppe blitt glade for å finne en råtten tomat heller.. (Faktisk viste det seg også at vi ikke hadde noe kneippbrød den dagen, pga begrenset varebestilling pga helligdag.)

Så har du de kundene som klager på prisen på aluminiumsfolien. For på pakken står det 29 cm, og på kvitteringen står det 30cm. (Ergo har de betalt for en cm for mye..) Eller de som skriker etter hjelp (til å finne en vare) og når de endelig får det er de bare sure og tverre (beklager for at det er kø, men det er neppe min feil..). Når jeg da hjelper de å finne rett vare, skal de plutselig ikke ha den lenger, fordi den er jo 1,50kr dyrere enn på butikken opp i gaten..

Og en sånn generell oppfordring til alle: når åpningstidene hos en butikk er fra 9-20, så betyr det ikke at så lenge man er kommet innom dørene før 20 kan man være der så lenge man vil. Dørene stenges 20, og de kundene som er i butikken da, bør se til å komme seg ut raskest mulig. Der jeg jobber får jeg faktisk ikke betalt lenger enn til stengetid, så hvis en kunde er i butikken og bruker et kvarter på å finne to liter melk og en kjøttdeig, så jobber jeg faktisk gratis. Og det gidder jeg ikke. Vi har altså ikke ÅPENT til 20, vi STENGER 20. Viktig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De festligste kundene er de du ser har varmet opp i flere timer i forkant av en klage på en vare (herlig å selge mobiltelefoner). Det eneste vi kan svare med er forbrukerkjøpsloven, men neida her skal det slenges med leppa og og hyles i flere minutter uten at det har et dugg å si på utfallet av saken, for sånn er det bare.

Hadde en kunde som stod i sikkert en time og brølte om hvor mye han hatet TELEVERKET, og hvorfor i all verden det var så dårlig merket parkering, til slutt måtte jeg kaste han ut, for et sted går grensen nemlig.

Jeg slutter aldri og forundre meg over hvor GRINETE folk er, aldri har jeg latt min dårlige dag gå utover en uskyldig butikkansatt, men det er mer reglen enn unntaket altså.

Haha også har vi de fantastiske kunde som kommer bare for å si at vi er MYE dyrere enn X antall andre steder, tenk om denne energien kunne bli utnyttet på et annet vis, verden hadde blitt et mye bedre sted vil jeg tro.

*Flir*... jeg skjønner at jeg må være kunden fra Paradis i forhold :P. Jeg er jo faktisk høflig og saklig om jeg kommer for å klage på noe, nesten så jeg ber om unnskyldning for å klage på et defekt eller dårlig produkt (ikke at jeg klager spesielt ofte egentlig heller, men en PC-skjerm som plutselig ikke virka og en mobil som ikke ville oppdateres)... :P. Men samme hvor høflig jeg er, så LIKER jeg altså ikke telefonselgere og selgere som oppsøker meg for å prakke på meg et produkt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn det er litt moro at det i denne tråden er så synd på folk som får kjeft på jobben, mens det i innlegg etter innlegg i andre tråder blir konstantert at ALLE som jobber i NAV er noen inkompetente latsabber uten samvittighet, empati og forståelse, og folk som "rister dem litt" for stående applaus av meddebattanter... :P

Hadde i grunn vært artig å hørt noen av historiene deres om alt hva de får kjeft for, uten å ha "skylda"...

Tja.. Om jeg engang jobber i et serviceyrke hvor jeg får kjeft når folk ikke får inntekta si fordi at jobben som skulle ha gjort er akrivert feil, så skal jeg tåle å få kjeft for det jeg og.. Men å stå og få kjeft fordi at folk ikke gidder å levere tippinga tidsnok eller fordi vi ikke har varme pølser etter stengetid, syns jeg liksom ikke havner helt i samme gruppe.

- Det er mulig jeg er litt rar der, men det er faktisk hakket værre å plutselig ikke ha en inntekt en måned, enn det er å ikke få bytte kvikk lunsjen som er på tilbud med en melkesjokolade? Men hva vet vel jeg, jeg liker både kvikk lunsj og melkesjokolade jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en litt morsom fortelling! eller ikke fortelling hehe litt for kort til det

En dag da det ringte en telefonselger så tok min lillesøster Telefon

Telefon selgeren:er din Mor hjemme?

Søstra mi: j..(skulle akkurat til og svare da hun hører i bakrunn)

Mamma: NEI HUN ER IKKE HJEMME!

:) hahahaha ler like mye hver gang jeg forteller om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefon selgere slipper jeg stortsett unna, men jeg jobber i et service yrke( shell + at vi har posten der) , så der skjer det litt av hvert. :) Heldigvis har jeg sluppet unna det meste, bortsett fra spydige kommentarer om hvor mye alt koster og slike småting.

Venninen min fikk derimot gjennomgå av en russisk dame med tolk som mente hun hadde stjelt en av telysene hennes. For hun hadde nemlig bare fått tilsendt ET telys, og hun skulle ha TO!. Dama sto og kjeftet og tolken oversatte i samme sinte tone. Det var også en dame innom som bannet og skrek fordi hun hadde mistet hentelappen min. Kjæresten hennes ristet oppgitt på hode og sa venninen min ikke måtte bry seg om henne og sa hun var gal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I dag fikk jeg ett veldig godt råd når man ikke har mulighet til å reservere seg mot telefonselgere i bedrifter (uansett størrelse)

Selger: Goddag, jeg har ett fantastisk produkt for ditt firma..bla bla bla

Firmaeier: Jeg er ikke inntressert og har ikke tid akkurat nå.

Selger: Men la meg bare få gi deg alle fordelene først bla bla bla

Firmaeier: Du, kan jeg få navnet og adressen din for nå begynner du å ta så mye av min tid at jeg må nok fakturere deg for denne tiden.

Selger: Hadet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme historier :) Møter selv mange utfordrende mennesker og stituasjoner i min egen jobb. Spesielt morsomt er det med kunder som blir sure på meg fordi vi er utsolgt for en vare :P "har dere så dårlig logistikk" "da går vi og kjøper det på Maxbo istedet", "de lave prisene deres er bare lureri altså, dere har jo aldri noe inne".

En annen morsom ting er at folk tror jeg er altvitende. Varehuset er over 20 000 kvadratmeter stort, og de forventer at jeg skal vite alt om aller varene der? I min egen avdeling vet jeg heller ikke alt, og når folk skal koble sin futasjekobling på 3/4 dels tommer med en vaskemaskin fra 1970 og ikke aner hva de trenger selv, så må jeg melde pass og sende dem videre til noen som vet. Da kommer det endel "vittige" kommentarer om blonde jenter i byggvarebransjen...

Men det aller morsomste spørsmålet jeg hittil har fått må være "hvor er frukt - og grønnsaksavdelingen deres?" (ja, for det har vi på et byggvarehus)

Men alt i alt blir ikke sur, jeg har faktisk et større problem med å holde meg alvorlig og ikke begynne å le av kunder som blir sinte eller gjør merkelige ting. (Hei, jeg skal ha et nytt toalettlokk, jeg tok med meg det gamle uvasket jeg, så da kan du få det og gå og sammenligne det med de dere har og finne ut hvilke som passer...What about nooo? :lol: )

Og for dere som lurer på hva man ellers skal gjøre, da måler man det eller tegner et omriss.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...