Gå til innhold
Hundesonen.no

Telefonselgere

Mirai

Recommended Posts

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

http://telefonterror.no/

Har ikke hatt en eneste telefonselger på 1år jeg nå....

Av og til ringer firma jeg har abonnement i å driver "kundeundersøkelser", greit nok...

Første tiden etter reservasjon (6mnd) ba jeg de i andre enden slette meg fra listene de hadde tilgang til...

Å nå er det stille... :)

Det er enkelt å reservere seg... Anbefales.

https://w2.brreg.no/reservasjon/

For å reservere seg mot postkassereklame/regnskog hugging må man til et postkontor å fylle ut lapp om reservasjon...

Noe som tydeligvis må gjøres hver gang man flytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å reservere seg mot postkassereklame/regnskog hugging må man til et postkontor å fylle ut lapp om reservasjon...

Noe som tydeligvis må gjøres hver gang man flytter...

Det holder å lage en lapp selv. Datatilsynet skriver følgende på sine nettsider:

"Å stoppe uadressert reklame kan du selv gjøre enkelt ved å merke postkassen tydelig. Postkontoret gir deg et klistremerke hvis du ber om det, men du kan enklest bare lage en lapp selv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at man ikke kan reservere jobbtelefon - enkeltmannsforetak - mot telefonselgere som selger produkter for bedrifter?

En som ringte meg i dag og skulle selge meg et supert mobilabonement, men jeg har onecall, som de eier, fra før, så da fikk jeg bare beskjed om å beholde det. :lol: Han var veldig hyggelig da, sånne liker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho morro å lese hvordan andre som jobber i serviceyrket har det altså! :lol: Noen ganger så lurer jeg på hva som egentlig feiler folk, hva har vi stakkars butikkansatte gjort for å fortjene å bli spydd alle eder og galler over? For ikke å snakke om det nedlatende holdningen, ja for vi jobber jo tross alt bare i butikk (vi kan da ikke ha noe utdannelse vi kan vi?).

De festligste kundene er de du ser har varmet opp i flere timer i forkant av en klage på en vare (herlig å selge mobiltelefoner). Det eneste vi kan svare med er forbrukerkjøpsloven, men neida her skal det slenges med leppa og og hyles i flere minutter uten at det har et dugg å si på utfallet av saken, for sånn er det bare.

Hadde en kunde som stod i sikkert en time og brølte om hvor mye han hatet TELEVERKET, og hvorfor i all verden det var så dårlig merket parkering, til slutt måtte jeg kaste han ut, for et sted går grensen nemlig.

Jeg slutter aldri og forundre meg over hvor GRINETE folk er, aldri har jeg latt min dårlige dag gå utover en uskyldig butikkansatt, men det er mer reglen enn unntaket altså.

Haha også har vi de fantastiske kunde som kommer bare for å si at vi er MYE dyrere enn X antall andre steder, tenk om denne energien kunne bli utnyttet på et annet vis, verden hadde blitt et mye bedre sted vil jeg tro.

Så om jeg bare kan nå noen er min instendige bønn, ikke la deres vrede gå ut over oss!

Hilsen en som aldri kommer til å ta seg en tilsvarende butikkjobb (ni år er nok) igjen når den berømte fingeren kommer ut og nytt arbeid søkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn det er litt moro at det i denne tråden er så synd på folk som får kjeft på jobben, mens det i innlegg etter innlegg i andre tråder blir konstantert at ALLE som jobber i NAV er noen inkompetente latsabber uten samvittighet, empati og forståelse, og folk som "rister dem litt" for stående applaus av meddebattanter... :lol:

Hadde i grunn vært artig å hørt noen av historiene deres om alt hva de får kjeft for, uten å ha "skylda"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er serviceyrke for meg også, reiser rundt, hjem til folk...

prøv å få en kunde til å smile etter å ha måttet selge han en påbudt oppgradering på anlegget til 5000kr...

Når anlegget var 100% i orden året før... :lol:

Noen er utrolig hyggelige å man blir påtvunget brus og vafler, (som de har laget fordi man kommer) mens andre kjefter fra man kommer til man drar...

En gang måtte jeg si "takk for meg, du får bestille ny time når du har roet deg ned..."

Telefonselgere får anonym kjeft pr tlf., mens andre får kjeft face2face...

Hvilket serviceyrke har da den "verste" jobben.?

& BTW, stortrives i jobben min... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok verre å få det rett i ansiktet (har jo jobbet i butikk). Du må nemlig holde maska, for det er som regel andre folk rundt.

Forskjellen er vel at folk er "tøffere" på telefon, men der har man heldigvis muligheten til å holde headsettet litt vekk fra øret til de er ferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hva jeg skal gjøre til høsten når typen begynner i ny jobb og får ny tlf (og sikkert nytt nr). Jweg overfører hans tidligere nummer som mitt firmas nummer, og lar simkortet bare ligge.. :P *abonnenten De prøver å ringe, kan dessverre ikke nås for øyeblikket..*

Jobber selv i dagligvarebutikk, og noen ganger er det de utroligste folk som kommer innom. Husker spesielt god påskeaften, jeg begynte kl ni, butikken åpnet også kl ni. Jeg var litt tidlig ute og fikk beskjed om å begynne å rydde i frukta, siden mye hadde blitt dårlig i løpet av dagene vi hadde hatt stengt. Så da gjorde jeg det, fem over ni kommer det en fyr bort til meg, rimelig sint etter å ha stått og leitet i brødene. "Har dere ikke kneipbrød?" spurte han. Brødene stod enda i kasser og lå ikke i hyllene (de var nettopp kommet), men jeg kikket gjennom kassene så godt jeg kunne. Jeg fant ikke noe kneippbrød. Kunden stod og kikket på hele tiden mens jeg leitet, så han så at jeg var grundig. Jeg beklaget og sa at vi nok dessverre ikke hadde noe kneippbrød som jeg kunne se. "Neivel. Da får jeg vel ta dette, da!" knurret han, mens han røsket til seg et tilfeldig brød fra øverste kasse. "Og så får du se til å begynne å jobbe!" Jeg kikket litt på klokka; fem over ni ja.. Jeg hadde begynt for fem minutter siden og allerede fått i oppgave å rydde bort dårlig frukt, noe jeg hadde begynt med. Frukten er det første synet som møter kundene, og de hadde vel neppe blitt glade for å finne en råtten tomat heller.. (Faktisk viste det seg også at vi ikke hadde noe kneippbrød den dagen, pga begrenset varebestilling pga helligdag.)

Så har du de kundene som klager på prisen på aluminiumsfolien. For på pakken står det 29 cm, og på kvitteringen står det 30cm. (Ergo har de betalt for en cm for mye..) Eller de som skriker etter hjelp (til å finne en vare) og når de endelig får det er de bare sure og tverre (beklager for at det er kø, men det er neppe min feil..). Når jeg da hjelper de å finne rett vare, skal de plutselig ikke ha den lenger, fordi den er jo 1,50kr dyrere enn på butikken opp i gaten..

Og en sånn generell oppfordring til alle: når åpningstidene hos en butikk er fra 9-20, så betyr det ikke at så lenge man er kommet innom dørene før 20 kan man være der så lenge man vil. Dørene stenges 20, og de kundene som er i butikken da, bør se til å komme seg ut raskest mulig. Der jeg jobber får jeg faktisk ikke betalt lenger enn til stengetid, så hvis en kunde er i butikken og bruker et kvarter på å finne to liter melk og en kjøttdeig, så jobber jeg faktisk gratis. Og det gidder jeg ikke. Vi har altså ikke ÅPENT til 20, vi STENGER 20. Viktig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De festligste kundene er de du ser har varmet opp i flere timer i forkant av en klage på en vare (herlig å selge mobiltelefoner). Det eneste vi kan svare med er forbrukerkjøpsloven, men neida her skal det slenges med leppa og og hyles i flere minutter uten at det har et dugg å si på utfallet av saken, for sånn er det bare.

Hadde en kunde som stod i sikkert en time og brølte om hvor mye han hatet TELEVERKET, og hvorfor i all verden det var så dårlig merket parkering, til slutt måtte jeg kaste han ut, for et sted går grensen nemlig.

Jeg slutter aldri og forundre meg over hvor GRINETE folk er, aldri har jeg latt min dårlige dag gå utover en uskyldig butikkansatt, men det er mer reglen enn unntaket altså.

Haha også har vi de fantastiske kunde som kommer bare for å si at vi er MYE dyrere enn X antall andre steder, tenk om denne energien kunne bli utnyttet på et annet vis, verden hadde blitt et mye bedre sted vil jeg tro.

*Flir*... jeg skjønner at jeg må være kunden fra Paradis i forhold :P. Jeg er jo faktisk høflig og saklig om jeg kommer for å klage på noe, nesten så jeg ber om unnskyldning for å klage på et defekt eller dårlig produkt (ikke at jeg klager spesielt ofte egentlig heller, men en PC-skjerm som plutselig ikke virka og en mobil som ikke ville oppdateres)... :P. Men samme hvor høflig jeg er, så LIKER jeg altså ikke telefonselgere og selgere som oppsøker meg for å prakke på meg et produkt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn det er litt moro at det i denne tråden er så synd på folk som får kjeft på jobben, mens det i innlegg etter innlegg i andre tråder blir konstantert at ALLE som jobber i NAV er noen inkompetente latsabber uten samvittighet, empati og forståelse, og folk som "rister dem litt" for stående applaus av meddebattanter... :P

Hadde i grunn vært artig å hørt noen av historiene deres om alt hva de får kjeft for, uten å ha "skylda"...

Tja.. Om jeg engang jobber i et serviceyrke hvor jeg får kjeft når folk ikke får inntekta si fordi at jobben som skulle ha gjort er akrivert feil, så skal jeg tåle å få kjeft for det jeg og.. Men å stå og få kjeft fordi at folk ikke gidder å levere tippinga tidsnok eller fordi vi ikke har varme pølser etter stengetid, syns jeg liksom ikke havner helt i samme gruppe.

- Det er mulig jeg er litt rar der, men det er faktisk hakket værre å plutselig ikke ha en inntekt en måned, enn det er å ikke få bytte kvikk lunsjen som er på tilbud med en melkesjokolade? Men hva vet vel jeg, jeg liker både kvikk lunsj og melkesjokolade jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en litt morsom fortelling! eller ikke fortelling hehe litt for kort til det

En dag da det ringte en telefonselger så tok min lillesøster Telefon

Telefon selgeren:er din Mor hjemme?

Søstra mi: j..(skulle akkurat til og svare da hun hører i bakrunn)

Mamma: NEI HUN ER IKKE HJEMME!

:) hahahaha ler like mye hver gang jeg forteller om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefon selgere slipper jeg stortsett unna, men jeg jobber i et service yrke( shell + at vi har posten der) , så der skjer det litt av hvert. :) Heldigvis har jeg sluppet unna det meste, bortsett fra spydige kommentarer om hvor mye alt koster og slike småting.

Venninen min fikk derimot gjennomgå av en russisk dame med tolk som mente hun hadde stjelt en av telysene hennes. For hun hadde nemlig bare fått tilsendt ET telys, og hun skulle ha TO!. Dama sto og kjeftet og tolken oversatte i samme sinte tone. Det var også en dame innom som bannet og skrek fordi hun hadde mistet hentelappen min. Kjæresten hennes ristet oppgitt på hode og sa venninen min ikke måtte bry seg om henne og sa hun var gal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I dag fikk jeg ett veldig godt råd når man ikke har mulighet til å reservere seg mot telefonselgere i bedrifter (uansett størrelse)

Selger: Goddag, jeg har ett fantastisk produkt for ditt firma..bla bla bla

Firmaeier: Jeg er ikke inntressert og har ikke tid akkurat nå.

Selger: Men la meg bare få gi deg alle fordelene først bla bla bla

Firmaeier: Du, kan jeg få navnet og adressen din for nå begynner du å ta så mye av min tid at jeg må nok fakturere deg for denne tiden.

Selger: Hadet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme historier :) Møter selv mange utfordrende mennesker og stituasjoner i min egen jobb. Spesielt morsomt er det med kunder som blir sure på meg fordi vi er utsolgt for en vare :P "har dere så dårlig logistikk" "da går vi og kjøper det på Maxbo istedet", "de lave prisene deres er bare lureri altså, dere har jo aldri noe inne".

En annen morsom ting er at folk tror jeg er altvitende. Varehuset er over 20 000 kvadratmeter stort, og de forventer at jeg skal vite alt om aller varene der? I min egen avdeling vet jeg heller ikke alt, og når folk skal koble sin futasjekobling på 3/4 dels tommer med en vaskemaskin fra 1970 og ikke aner hva de trenger selv, så må jeg melde pass og sende dem videre til noen som vet. Da kommer det endel "vittige" kommentarer om blonde jenter i byggvarebransjen...

Men det aller morsomste spørsmålet jeg hittil har fått må være "hvor er frukt - og grønnsaksavdelingen deres?" (ja, for det har vi på et byggvarehus)

Men alt i alt blir ikke sur, jeg har faktisk et større problem med å holde meg alvorlig og ikke begynne å le av kunder som blir sinte eller gjør merkelige ting. (Hei, jeg skal ha et nytt toalettlokk, jeg tok med meg det gamle uvasket jeg, så da kan du få det og gå og sammenligne det med de dere har og finne ut hvilke som passer...What about nooo? :lol: )

Og for dere som lurer på hva man ellers skal gjøre, da måler man det eller tegner et omriss.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Motviljen mot utgangsstilling fremstår som død, men puberteten truer i horisonten, så utsteder ingen dødsattest ennå. Livserfaring tilsier at Motviljen antakelig vil sprette opp av kista og flire: Trollollol! Å få utgangsstilling uten mat fremme, relativt stabilt, kun noe nøling akkompagnert av et oppgitt sukk før han kommer inn, når han vil jeg skal kaste en leke, det er hurtigere progresjon enn jeg forventet for noen uker siden.  Vi har en god periode ..så god at noe fokus nå er over på mindre viktige ting som sportsøvelser. Første sitt under innkalling serverte Eddis i forrigårs, på første forsøk. Det var et nydelig øyeblikk. Flere repetisjoner med stå under marsj, avstandskommando og sitt under innkalling var fine, i mine øyne. Verken han eller jeg er interesserte i hva en dommer synes om utførelsen vår, fordi mestringsfølelsen fra å tro vi er flinke er hva som driver oss. Mestringsfølelse og glede er superfood for motivasjonen. Fokus på hva som er feil medfører frustrasjoner, uteblivende mestring, dårlig stemning, dårlig samspill og ødelegger relasjonen - og hva er da poenget med å ha og trene hund?  Sitt begynte bli upålitelig. Hvorfor? Fordi jeg hadde glemt å være begeistret. Bare forventet å få sitt på cue og glemte bli genuint overrasket og takknemlig og begeistret av hvor flink gutt han er.  Av utfordringer vi nå har - skjønt det føles som et hån å bruke det ordet om vansker med øvelser til sport, da andre bruker det samme ordet om reelle problemer:  Spin - også kjent som snurr rundt.  Aner ikke lenger hva lyden betyr. Trenger håndsignal. Kommer konsekvent løpende inn for å gjøre det rett foran meg, hver gang jeg ber fra avstand. Bli-på-stedet håndsignal, som har vært en nøkkel til flere andre øvelser har foreløpig ikke hjulpet.   'Twirl' er et fullstendig ukjent begrep dersom ikke 'spin' kommer først. Verken ordet eller håndsignal gir ham noe forståelig hint. Her må det spinnes før det kan twirles. Sånn er loven.  Hva som må til for å få en lovendring - det blir spennende å finne ut av. Punkt 1 og 3 går seg sikkert til med mer trening, men på punkt 2 er jeg helt blank foreløpig. Ingen ideer om hvordan løse det der.  Heldigvis opplever Edeward en glede i øvelsene som ikke bare handler om belønningene. Han LIKER å spinne og twirle og rygge og gå mellom beina mine og sendes frem til target og sånt. Det er noe å gjøre. Arbeit macht frei. ..og det ser ut som utgangsstilling og gå fot også er i ferd med å kategoriseres som lystbetonte oppgaver en kan døyve eksistensiell angst og kjedsomhet med.  Bilde er vel obligatorisk. Relevans til konteksten mindre så. I denne tidsalderen er det ingen som leser en vegg av tekst uansett
    • Jeg ser ingen skam med å slite med å trene gå pent i bånd. Noe av det vanskeligste å få en hund stabil på. Ikke mål deg mot de som har fått det til eller la noen andre få demotivere deg med sammenligning. De har ikke din hund.  Du forteller ikke hvilken rase/blanding du har, men noen er virkelig vanskeligere/lettere enn andre. Av egen erfaring med veldig førerorientert hund, så hadde den standard stopp og snu metoden ingen effekt. Hunden tok det som en morsom lek. Det der var like interessant som å komme fremover.  Den jeg har nå kan ikke bare gå. Det er for kjedelig. Det som fungerer her er oppgaver, og de må gis fortløpende så han ikke rekker å kjede seg.  Belønning med lek er bedre enn mat på min. Energinivået er høyt, det blir mye stresshormoner når sterke forventninger til noe ikke umiddelbart blir innfridd og lek utløser endorfiner, som kontrer kortisol. Får ikke samme effekten av å belønne med mat, det risikerer jeg at stresset bare øker, dersom maten er av høy verdi. Min girer seg opp i forkant når han vet vi skal ut på tur, noe som resulterer i outbursts når vi kommer ut. Å leke litt før vi går avgårde, slippe ut litt damp på en kontrollert måte, det har en beroligende effekt.  At enkelte fnyser av verktøy som frontfestet sele og grime skal en ikke bry seg om. Det er mange profesjonelle som kritiserer disse verktøyene på sosiale medier, men de lever jo også av kunder som trenger hjelp med gå pent i bånd trening, så det gir mening, sant? Selv bruker jeg frontfestet sele heller enn halsbånd fordi min bykser impulsivt og ukontrollert. I tillegg til potensialet for skade på strupen er det sterkt ubehagelig for ham. En bykseraptus i halsbånd kan utvikle seg til et sinneutbrudd mot meg som holder båndet, noe som aldri skjer i selen.  Jeg har begynt trene min på å gå med grime fordi han nærmer seg pubertet og er stor og sterk. Bedre føre var enn etter snar om han plutselig endrer personlighet overfor passerende hunder - men min er ulik i ulike miljøer. Grime kan brukes i bymiljø, hvor han ikke bykser, men så har vi andre typer omgivelser hvor jeg ikke tør bruke grime før byksing er en utslukket adferd, av samme grunn som jeg bruker sele istedenfor halsbånd.  Også: det er alltid lys i enden av tunnelen. Alderen din er i er verste perioden, synes jeg ihvertfall. Teflonbelegg på hjernen og lite mottakelig for ny læring, glemmer ting den kan, selektiv hørsel, lett distrahert, nysgjerrig søkende på omgivelsene, ... Mye blir bare bedre "av seg selv" senere, når mer moden. 
    • For det første høres det ut for meg som du trenger litt hjelp med båndtreningen. Er det noe kurs å finne i nærheten? Ihvertfall anbefaler jeg deg å søke opp tråder om båndtrening her på forumet. Hvis du har holdt på å snudd retning i evigheter ser det ikke ut til å fungere, og du må gjøre noe annerledes. En ting kan jobbe med inne er kontakt, og det å få hunden til å følge med på deg. Si kontaktord når du står foran hunden - gi godbit så fort hunden ser på deg,gjenta dette fem ganger. Ta et par-tre slike økter i løpet av dagen, beveg deg etterhvert litt lengre unna. Så kan du si "fot" og bruke enten godbiten eller håndtarget om du har det, til å få hunden til å følge ved siden av deg et par meter. Når dette sitter godt inne, kan du bruke det for å få inn hunden og holde seg ved deg litt ute. Generelt vil jeg heller anbefale å bruke en sele og langline og la hunden bevege seg slik den vil, og heller trene korte økter med kort bånd i løpet av turen. Da kan du gå uforstyrret til nærmeste grøntområdet eller parkeringsplass, og trene slik som beskrevet over. Det er ikke et mål at hunden skal gå fot hele turen, men at du kan få ham inn til deg og under kontroll ved behov, og forhåpentligvis sjekke inn med deg underveis på turen.  Antitrekkbånd er vanligvis ikke det samme som struphalsbånd, og jeg vil si at det er bare en positiv ting om folk bruker det ved behov. Men det vil ikke lære hunden å gå pent i bånd, det må du gjøre ved siden av. Hvis trekkingen er et stort problem går det an å bruke grime når du ikke vil trene på båndtreningen eller bruke langline.  Det finnes også seler med feste foran (noen "vanlige" seler har feste på ryggen og foran i tillegg, så det er enkelt å flytte mellom"), slik at hunden blir snudd mot deg når den trekker. Igjen må dette brukes sammen med trening, men det gjør det litt lettere. Ellers ville jeg ikke brydd meg så mye om hva andre tenker og mener så lenge du gjør det som er best for hunden. Lykke til!
    • Er redd noen skal tro jeg er slem med han. Har en på ett år og som fortsatt drar i begynnelsen av dagens første tur. Dermed må jeg snu rundt mye og få han til og fokusere på meg. Overhørte naboen si jeg hadde antidra bånd på hunden til andre og det syntes jeg var skikkelig ubehagelig. Jeg bytter til kort bånd vist han drar i stede får og gå rundt med langline så jeg får mer kontakt bare. Ikke noe anti dra bånd ( vet ikke hva det er men går ut i fra hun mener strammehalsbånd noe han ikke bruker men han bruker halsbånd vist han skal gå der det er vann får han elsker og bade så slepper jeg at lykta på selen skal bli ødelagt. Kan ikke akuratt trene på dette inne og jeg må trene han på det. 
    • Usikker på om massiv fremgang i hverdagslydighet skyldes endring av metode, økt mental modenhet med mer impulskontroll, "varmen" (ikke veldig), eller en kombinasjon, men vi koser oss. Ikke en lyd på verken bussen, Posten eller Felleskjøpet i dag. Ble helt rørt av hvor flink han var til å sitte pent og pyntelig og vente uten labber på disken eller konsert. Å manøvrere pent mellom hyller med leker og tygg og snacks var deilig nok. Måtte nesten klype meg i armen da han bare var lydig ved disken også, begge steder. Det kom noen raptusbyks da vi nærmet oss hjemme igjen, men kjapt under kontroll med cue på en øvelse og en leke, og da det i neste øyeblikk kom et helt heat av saftige skinker i kondomdress på hjul -  bakfra - bare en meter fra oss, så satt han bare pent og pyntelig og så på de fly forbi uten impulser til å jage etter for å bite noen i rumpa. Amazing!  Godgutten 🥰
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...