Gå til innhold
Hundesonen.no

Telefonselgere


Mirai

Recommended Posts

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

http://telefonterror.no/

Har ikke hatt en eneste telefonselger på 1år jeg nå....

Av og til ringer firma jeg har abonnement i å driver "kundeundersøkelser", greit nok...

Første tiden etter reservasjon (6mnd) ba jeg de i andre enden slette meg fra listene de hadde tilgang til...

Å nå er det stille... :)

Det er enkelt å reservere seg... Anbefales.

https://w2.brreg.no/reservasjon/

For å reservere seg mot postkassereklame/regnskog hugging må man til et postkontor å fylle ut lapp om reservasjon...

Noe som tydeligvis må gjøres hver gang man flytter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å reservere seg mot postkassereklame/regnskog hugging må man til et postkontor å fylle ut lapp om reservasjon...

Noe som tydeligvis må gjøres hver gang man flytter...

Det holder å lage en lapp selv. Datatilsynet skriver følgende på sine nettsider:

"Å stoppe uadressert reklame kan du selv gjøre enkelt ved å merke postkassen tydelig. Postkontoret gir deg et klistremerke hvis du ber om det, men du kan enklest bare lage en lapp selv."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det slik at man ikke kan reservere jobbtelefon - enkeltmannsforetak - mot telefonselgere som selger produkter for bedrifter?

En som ringte meg i dag og skulle selge meg et supert mobilabonement, men jeg har onecall, som de eier, fra før, så da fikk jeg bare beskjed om å beholde det. :lol: Han var veldig hyggelig da, sånne liker vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoho morro å lese hvordan andre som jobber i serviceyrket har det altså! :lol: Noen ganger så lurer jeg på hva som egentlig feiler folk, hva har vi stakkars butikkansatte gjort for å fortjene å bli spydd alle eder og galler over? For ikke å snakke om det nedlatende holdningen, ja for vi jobber jo tross alt bare i butikk (vi kan da ikke ha noe utdannelse vi kan vi?).

De festligste kundene er de du ser har varmet opp i flere timer i forkant av en klage på en vare (herlig å selge mobiltelefoner). Det eneste vi kan svare med er forbrukerkjøpsloven, men neida her skal det slenges med leppa og og hyles i flere minutter uten at det har et dugg å si på utfallet av saken, for sånn er det bare.

Hadde en kunde som stod i sikkert en time og brølte om hvor mye han hatet TELEVERKET, og hvorfor i all verden det var så dårlig merket parkering, til slutt måtte jeg kaste han ut, for et sted går grensen nemlig.

Jeg slutter aldri og forundre meg over hvor GRINETE folk er, aldri har jeg latt min dårlige dag gå utover en uskyldig butikkansatt, men det er mer reglen enn unntaket altså.

Haha også har vi de fantastiske kunde som kommer bare for å si at vi er MYE dyrere enn X antall andre steder, tenk om denne energien kunne bli utnyttet på et annet vis, verden hadde blitt et mye bedre sted vil jeg tro.

Så om jeg bare kan nå noen er min instendige bønn, ikke la deres vrede gå ut over oss!

Hilsen en som aldri kommer til å ta seg en tilsvarende butikkjobb (ni år er nok) igjen når den berømte fingeren kommer ut og nytt arbeid søkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn det er litt moro at det i denne tråden er så synd på folk som får kjeft på jobben, mens det i innlegg etter innlegg i andre tråder blir konstantert at ALLE som jobber i NAV er noen inkompetente latsabber uten samvittighet, empati og forståelse, og folk som "rister dem litt" for stående applaus av meddebattanter... :lol:

Hadde i grunn vært artig å hørt noen av historiene deres om alt hva de får kjeft for, uten å ha "skylda"...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er serviceyrke for meg også, reiser rundt, hjem til folk...

prøv å få en kunde til å smile etter å ha måttet selge han en påbudt oppgradering på anlegget til 5000kr...

Når anlegget var 100% i orden året før... :lol:

Noen er utrolig hyggelige å man blir påtvunget brus og vafler, (som de har laget fordi man kommer) mens andre kjefter fra man kommer til man drar...

En gang måtte jeg si "takk for meg, du får bestille ny time når du har roet deg ned..."

Telefonselgere får anonym kjeft pr tlf., mens andre får kjeft face2face...

Hvilket serviceyrke har da den "verste" jobben.?

& BTW, stortrives i jobben min... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok verre å få det rett i ansiktet (har jo jobbet i butikk). Du må nemlig holde maska, for det er som regel andre folk rundt.

Forskjellen er vel at folk er "tøffere" på telefon, men der har man heldigvis muligheten til å holde headsettet litt vekk fra øret til de er ferdige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da vet jeg hva jeg skal gjøre til høsten når typen begynner i ny jobb og får ny tlf (og sikkert nytt nr). Jweg overfører hans tidligere nummer som mitt firmas nummer, og lar simkortet bare ligge.. :P *abonnenten De prøver å ringe, kan dessverre ikke nås for øyeblikket..*

Jobber selv i dagligvarebutikk, og noen ganger er det de utroligste folk som kommer innom. Husker spesielt god påskeaften, jeg begynte kl ni, butikken åpnet også kl ni. Jeg var litt tidlig ute og fikk beskjed om å begynne å rydde i frukta, siden mye hadde blitt dårlig i løpet av dagene vi hadde hatt stengt. Så da gjorde jeg det, fem over ni kommer det en fyr bort til meg, rimelig sint etter å ha stått og leitet i brødene. "Har dere ikke kneipbrød?" spurte han. Brødene stod enda i kasser og lå ikke i hyllene (de var nettopp kommet), men jeg kikket gjennom kassene så godt jeg kunne. Jeg fant ikke noe kneippbrød. Kunden stod og kikket på hele tiden mens jeg leitet, så han så at jeg var grundig. Jeg beklaget og sa at vi nok dessverre ikke hadde noe kneippbrød som jeg kunne se. "Neivel. Da får jeg vel ta dette, da!" knurret han, mens han røsket til seg et tilfeldig brød fra øverste kasse. "Og så får du se til å begynne å jobbe!" Jeg kikket litt på klokka; fem over ni ja.. Jeg hadde begynt for fem minutter siden og allerede fått i oppgave å rydde bort dårlig frukt, noe jeg hadde begynt med. Frukten er det første synet som møter kundene, og de hadde vel neppe blitt glade for å finne en råtten tomat heller.. (Faktisk viste det seg også at vi ikke hadde noe kneippbrød den dagen, pga begrenset varebestilling pga helligdag.)

Så har du de kundene som klager på prisen på aluminiumsfolien. For på pakken står det 29 cm, og på kvitteringen står det 30cm. (Ergo har de betalt for en cm for mye..) Eller de som skriker etter hjelp (til å finne en vare) og når de endelig får det er de bare sure og tverre (beklager for at det er kø, men det er neppe min feil..). Når jeg da hjelper de å finne rett vare, skal de plutselig ikke ha den lenger, fordi den er jo 1,50kr dyrere enn på butikken opp i gaten..

Og en sånn generell oppfordring til alle: når åpningstidene hos en butikk er fra 9-20, så betyr det ikke at så lenge man er kommet innom dørene før 20 kan man være der så lenge man vil. Dørene stenges 20, og de kundene som er i butikken da, bør se til å komme seg ut raskest mulig. Der jeg jobber får jeg faktisk ikke betalt lenger enn til stengetid, så hvis en kunde er i butikken og bruker et kvarter på å finne to liter melk og en kjøttdeig, så jobber jeg faktisk gratis. Og det gidder jeg ikke. Vi har altså ikke ÅPENT til 20, vi STENGER 20. Viktig forskjell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De festligste kundene er de du ser har varmet opp i flere timer i forkant av en klage på en vare (herlig å selge mobiltelefoner). Det eneste vi kan svare med er forbrukerkjøpsloven, men neida her skal det slenges med leppa og og hyles i flere minutter uten at det har et dugg å si på utfallet av saken, for sånn er det bare.

Hadde en kunde som stod i sikkert en time og brølte om hvor mye han hatet TELEVERKET, og hvorfor i all verden det var så dårlig merket parkering, til slutt måtte jeg kaste han ut, for et sted går grensen nemlig.

Jeg slutter aldri og forundre meg over hvor GRINETE folk er, aldri har jeg latt min dårlige dag gå utover en uskyldig butikkansatt, men det er mer reglen enn unntaket altså.

Haha også har vi de fantastiske kunde som kommer bare for å si at vi er MYE dyrere enn X antall andre steder, tenk om denne energien kunne bli utnyttet på et annet vis, verden hadde blitt et mye bedre sted vil jeg tro.

*Flir*... jeg skjønner at jeg må være kunden fra Paradis i forhold :P. Jeg er jo faktisk høflig og saklig om jeg kommer for å klage på noe, nesten så jeg ber om unnskyldning for å klage på et defekt eller dårlig produkt (ikke at jeg klager spesielt ofte egentlig heller, men en PC-skjerm som plutselig ikke virka og en mobil som ikke ville oppdateres)... :P. Men samme hvor høflig jeg er, så LIKER jeg altså ikke telefonselgere og selgere som oppsøker meg for å prakke på meg et produkt !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes i grunn det er litt moro at det i denne tråden er så synd på folk som får kjeft på jobben, mens det i innlegg etter innlegg i andre tråder blir konstantert at ALLE som jobber i NAV er noen inkompetente latsabber uten samvittighet, empati og forståelse, og folk som "rister dem litt" for stående applaus av meddebattanter... :P

Hadde i grunn vært artig å hørt noen av historiene deres om alt hva de får kjeft for, uten å ha "skylda"...

Tja.. Om jeg engang jobber i et serviceyrke hvor jeg får kjeft når folk ikke får inntekta si fordi at jobben som skulle ha gjort er akrivert feil, så skal jeg tåle å få kjeft for det jeg og.. Men å stå og få kjeft fordi at folk ikke gidder å levere tippinga tidsnok eller fordi vi ikke har varme pølser etter stengetid, syns jeg liksom ikke havner helt i samme gruppe.

- Det er mulig jeg er litt rar der, men det er faktisk hakket værre å plutselig ikke ha en inntekt en måned, enn det er å ikke få bytte kvikk lunsjen som er på tilbud med en melkesjokolade? Men hva vet vel jeg, jeg liker både kvikk lunsj og melkesjokolade jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har en litt morsom fortelling! eller ikke fortelling hehe litt for kort til det

En dag da det ringte en telefonselger så tok min lillesøster Telefon

Telefon selgeren:er din Mor hjemme?

Søstra mi: j..(skulle akkurat til og svare da hun hører i bakrunn)

Mamma: NEI HUN ER IKKE HJEMME!

:) hahahaha ler like mye hver gang jeg forteller om den

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Telefon selgere slipper jeg stortsett unna, men jeg jobber i et service yrke( shell + at vi har posten der) , så der skjer det litt av hvert. :) Heldigvis har jeg sluppet unna det meste, bortsett fra spydige kommentarer om hvor mye alt koster og slike småting.

Venninen min fikk derimot gjennomgå av en russisk dame med tolk som mente hun hadde stjelt en av telysene hennes. For hun hadde nemlig bare fått tilsendt ET telys, og hun skulle ha TO!. Dama sto og kjeftet og tolken oversatte i samme sinte tone. Det var også en dame innom som bannet og skrek fordi hun hadde mistet hentelappen min. Kjæresten hennes ristet oppgitt på hode og sa venninen min ikke måtte bry seg om henne og sa hun var gal :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

I dag fikk jeg ett veldig godt råd når man ikke har mulighet til å reservere seg mot telefonselgere i bedrifter (uansett størrelse)

Selger: Goddag, jeg har ett fantastisk produkt for ditt firma..bla bla bla

Firmaeier: Jeg er ikke inntressert og har ikke tid akkurat nå.

Selger: Men la meg bare få gi deg alle fordelene først bla bla bla

Firmaeier: Du, kan jeg få navnet og adressen din for nå begynner du å ta så mye av min tid at jeg må nok fakturere deg for denne tiden.

Selger: Hadet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange morsomme historier :) Møter selv mange utfordrende mennesker og stituasjoner i min egen jobb. Spesielt morsomt er det med kunder som blir sure på meg fordi vi er utsolgt for en vare :P "har dere så dårlig logistikk" "da går vi og kjøper det på Maxbo istedet", "de lave prisene deres er bare lureri altså, dere har jo aldri noe inne".

En annen morsom ting er at folk tror jeg er altvitende. Varehuset er over 20 000 kvadratmeter stort, og de forventer at jeg skal vite alt om aller varene der? I min egen avdeling vet jeg heller ikke alt, og når folk skal koble sin futasjekobling på 3/4 dels tommer med en vaskemaskin fra 1970 og ikke aner hva de trenger selv, så må jeg melde pass og sende dem videre til noen som vet. Da kommer det endel "vittige" kommentarer om blonde jenter i byggvarebransjen...

Men det aller morsomste spørsmålet jeg hittil har fått må være "hvor er frukt - og grønnsaksavdelingen deres?" (ja, for det har vi på et byggvarehus)

Men alt i alt blir ikke sur, jeg har faktisk et større problem med å holde meg alvorlig og ikke begynne å le av kunder som blir sinte eller gjør merkelige ting. (Hei, jeg skal ha et nytt toalettlokk, jeg tok med meg det gamle uvasket jeg, så da kan du få det og gå og sammenligne det med de dere har og finne ut hvilke som passer...What about nooo? :lol: )

Og for dere som lurer på hva man ellers skal gjøre, da måler man det eller tegner et omriss.. :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så mye overraskende eksemplarisk adferd i dag, jeg har lyst til å ignorere alt som ikke var eksemplarisk, fordi fremgangen er så tydelig. Ingen byks i iver for å hilse på forbipasserende, ikke noen stressende impulser om å jage etter syklister. Med unntak av en close call, med snuten faretruende nær å berøre midt på skinkesprekken til en som stod med ryggen til, så forsøkte han heller ikke sniffe busspassasjerer. Rolig og behersket og tålmodig for det meste. Ny fase i utviklingen og sladretreningen har fått effekt.  Hva jeg trenger bli flinkere til å forutse er Edewards ønske om sosial inkludering ved kassen i butikker, for å unngå at han planter labbene på disken. Det har skjedd så mange ganger nå, det er pinlig overfor meg selv å ikke forutse og forebygge det der. Inne i dyrebutikken er det ingen krise, men å LA ham få sjansen til å plante labbene på disken i kaffebaren er FLAUT. Virkelig flaut. Trenger huske at det å interaktere med andre mennesker sammen med Edeward er reell multitasking. Hovedvekten av oppmerksomhet må være på ham, og det er ikke rom for å ikke ha ham som universets midtpunkt i flere sekunder, ellers bryter han sitt-bli for å gjenvinne status som center of attention. Han er dramaqueen og skjørtejeger. Flørter med alt på to bein som sender ham vibber av gjensidig interesse. Vibber. Blikk. Følelser. Det er en kommunikasjonsform Edeward forstår, og der det vibber potensiell kos og kjærlighet, der er ikke han sen om å prøve innkassere.  Nuvel. Han ville endelig posere for fotografen i dag: Enten så har han forstått at sitt-bli gjelder selv om mamsen tar opp den flate, svart magi dingsen, eller.. ..så ble en vindel gittertrapp bare too much to ask. Det var ikke det at han ikke hadde lyst på den bollen.    Det var dumt av meg å sette oss i den situasjonen der med sekken full av råfor. Ventet tålmodig og nonchalant noen trinn lenger ned, uten å gi ham mer oppmerksomhet, og tenkte jeg ikke ville gå derfra før vi mestret den trappen, men så gikk det kuldegys nedover ryggen min og påminnet meg om at vi hadde en real klimakrise på gang, og vi måtte avbryte for å reise hjem til fryseren. Bedre planlegging neste gang.
    • Hvorfor vil du bytte hvis hunden fungerer på Vom? Hvis hunden fortsatt har løs avføring etter en uke ville jeg nok droppet det fôret ja.
    • Hei hundesonen! Jeg har en valp på 3-4 mnd som jeg holder på å bytte for på. Jeg bytter gradvis, startet med 4 dager hvor jeg ga 3/4 gammelt for (V&H), 1/4 nytt for, deretter 4 dager med 50/50, og så 3/4 nytt for en dag eller to, før jeg gikk tilbake til 50/50 fordi; Valpen har litt løs avføring. Typisk at det først kommer litt i normal konsistens, og så etterhvert blir det bløtere og bløtere. På ingen måte flytende/diare, men slik at det blir rester igjen i gresset der jeg plukker opp. Noen ganger går valpen to ganger på rad, først en med bra konsistens og så løsere i en tynnere strimle rett etterpå. Ofte er det og små halvfordøyde pinnebiter, små biter av stoff, grus og annet hun har fått i seg i dette løse. (Dette er små biter, prøver så godt jeg kan å forhindre dette men valpen spiser mye rart). Syns det begynner å lukte metallisk fra analen nå, mulig kjertlene ikke får tømt seg når det er litt bløt avføring? Høres dette normalt ut i en overgang til nytt for for en valp, eller bør jeg gi opp det nye foret og finne noe annet?
    • Haff, jeg sliter med de luksusproblemene vi har med casual turgåing. Altså, de er luksusproblemer ifht hvordan den gjennomsnittlige hunden i gata oppfører seg på casual tur - men ikke i gata vår. Våre nærmeste naboer er Midt-Norsk kompetansesenter for hund, så vi har en litt annen standard å måle oss etter, hence min følelse av å slite med hva folk flest synes er luksusproblemer, gitt den gjennomsnittlige hunden i andre sine gater. Med unntak av ved veldig spennende lukter så trekker ikke Ede i det hele tatt. Aldri vært hans greie. Han stopper og snur seg og venter på meg om båndet blir stramt. Foretrekker selv å ha det slakt. Han hører på meg når jeg ber han om noe og er ivrig på vakt etter oppgaver. Går omtrent halvparten av tiden pent ved min side som frivillig adferd. Har noen byks etter løv i vinden og drar LITT etter interessante lukter innimellom, og mister fokus og blir vimsete og tenderer mot raptus mot slutten om vi går for langt, men som energisk 6 mnd gammel (i dag, gratulerer med dagen, Edeward 🐾) er jeg ikke veldig bekymret for at sånt vil vedvare som problem i voksen alder. Han er stort sett flink gutt, MEN han er langt fra så veloppdragen som jeg helst vil ha ham. Han ploger og han går foran meg, han vimser til siden og han krysser foran meg. Det er irritasjonsmomenter. Vil gjerne ha en sånn robothund som bare går pent ved min side og følger med på hver minste bevegelse jeg foretar meg, altså.  Har på råd fra de langt mer kompetente naboene begynt å fase ut godbiter for å få bedre kontakt og kontroll. Belønner nå med lek og godsnakk og tempovekslinger istedenfor godis. Bygge relasjon. Han skal fokusere på meg, ikke på hva jeg har i hendene og lommene. Det er en omstillingsprosess. Gamle damer kan lære nye triks, men det tar tid. Fant ut det å belønne en fin turfot med hurtig gange og jogging fungerer som bare det. Ingen problemer å veksle tempo heller. Ede synes det var spennende med vekslinger mellom jogge, løpe og gå fort eller sakte. Spennende i seg selv, så lenge det er nytt, antakelig. Han er typen som liker variasjon og alt nytt er mer gøy enn det vi har gjort før. Med unntak av å sitte, ligge eller stå for å få kastet en apportleke, så surner han og protesterer om jeg ber om for mange repetisjoner av det samme. Temmelig nøyaktig fire rep av noe synes han er nok og nekter gjerne på den femte fordi han heller vil gjøre noe annet. Ikke Border Collie, m.a.o. Trenger mer variasjon i trening på øvelser.  Vi faser ikke fullstendig ut godisen enda. Mamsen er som en gammel hund med innarbeidede vaner og trenger tid på å finne tillit til at det skal gå an å få til. Har sluttet belønne fin turfot med godis, nå får han godprat, flere øvelser underveis og belønnes med lek for de istedenfor. Øvelsene blir da en sekundær forsterker. ..eller tertiær, for jeg tør ikke la være belønne gode 'slipp' med godis iblant. Han liker IKKE å slippe kampelekene sine  Akkurat på det punktet der har jeg svært lav tillit til fullstendig godisfrie metoder ennå. Vi får se.  Inntil videre lønnes også passeringer med godis. Dette fordi han har sterk byttedrift, spesielt på syklister som kommer bakfra og farer fra oss - de som kommer andre veien er han mer nonchalant om, da de innbyr ikke til jakt fordi de skal feil vei – helt motsatt av border collie, altså – og han har så sterke impulser til å hilse på forbipasserende mennesker, sladretrening med godis av høy verdi må vi bare fortsette med, fordi det fungerer.  I likhet med BC-blandingen jeg hadde, så trigger han her også frykt for å miste ham i en påkjørsel. Han har forstått at det sitter mennesker inni bilene, som han gjerne vil hilse på, og han har ikke NOEN konseptforståelse av mekanisk fysikk. Masse og fart i forbindelse med trafikk er ikke noe det går an å lære ham kløktig på den harde måten, så sladretrening på passerende biler er helt nødvendig med han her.  Strømgjerder derimot, det kan han lære på den vanskelige måten, så minner meg selv på å få det gjort. Trenger få narret ham borti gjerdet på en tom luftegård snarest, fordi en hest ville hilse på ham her om dagen. En vi har vært på nikk med ved passeringer en stund, han kom ivrig løpende til gjerdet for å si hei til oss, og Ede ble henrykt og ville borti for å hilse snute mot mule, som hesten innbød til. Ble en kjip opplevelse, fordi Ede har ingen anelse om hva strømgjerde er, og forstod ikke hvorfor jeg var så teit og holdt ham tilbake fra den nye kompisen sin. Han trenger finne ut hvorfor. Spørsmålet er hvordan narre han borti gjerdet på sitt eget initiativ når det ikke står en hest der. Vil jo ikke at han skal bæde på hester, for det kryr av dem her. Det er viktig å gi ham forståelsen av at det er gjerdet som er farlig og gjør vondt, ikke hestene. Fører opp på listen over to dos. 
    • Nå skal ikke jeg skryte på meg å kunne kjempemasse om hverken Malle eller hollender, men mitt inntrykk og det andre sier er at det er så store variasjoner innenfor begge rasene at du kan få begge type hunder (f.eks. mer skapt vs mer sosial, osv)  i begge rasene.   Men basert på de individene jeg kjenner av begge raser (som stort sett da er avlet for IGP ol) så vil jeg ikke si at hollender er noe mer krevende eller noe skarpere enn malle. Heller ikke mer energiske. Av de jeg har sett har hollendere litt lavere terskel for stress og lyd, men jeg er nok farget av hun jeg har selv 😂 og jeg har jo sett 10x fler maller enn hollendere.   Og hun jeg har er ikke spesielt selvstendig. Eller altså, hun kan fint være selvstendig og der det kreves, men hun henger jo etter meg som en skygge i typ alle situasjoner vi er i 😂 hun vil helst gjøre ting sammen med meg dagen lang 😂    Men den typen du beskriver høres ut som en typisk KNPV hund, hunder avlet mot bruk i politiet i Nederland osv. og de er nok sånn. Men min oppdretter av hollender blander KNPV linjer med sportslinjer, hvor hundene ikke er fult så skarpe, mer sosiale og ikke så selvstendige. De fleste i Norge er mer sportsavla.  Ble  langt svar ja 😄 I og med at det er så mange fler malle oppdrettere enn hollender tror jeg det er lettere å finne en bra malle. Jeg er heldig og kjenner flere som kan masse om både schæfer og malle til IGP bruk, så jeg må spørre og grave litt rundt 🧐😊  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...