Gå til innhold
Hundesonen.no

Seng til en "graver"

Recommended Posts

Sølve er blitt stor gutt og den gamle senga hans er blitt for liten. Han ligger nå å breier seg i Kennel senga til Sophus, en sånn med teddy stoff på innsiden, men.. han bare må grave seg til Kina før han legger seg hver kveld :lol: Resultatet er at han graver løs "ull"foret i senga og "ullmamuter" og "ullkaniner" seiler rundt i leiligheten.. <_<

Gravingen er kommet den siste tiden, men jeg ser han graver gjerne litt i sofaen og på teppene i stua før han legger seg til, men ikke så ekstremt som når han legger seg for kvelden.

Kennel senga sendes på hytta så han skal få en ny her hjemme, men hva slags? Jeg har aldri hatt en graver før, bare en tråkker.. :)

Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en hard-plast seng med tepper oppi? Teppene flytter seg når han graver, og plasten tåler såpass vil jeg tro. Tror du kan se langt etter myke senger.. Det nærmeste du kommer er kanskje BiaBed, men jeg er usikker på hvor mye graving de tåler? Litt vanskelig å si når man ikke vet hvor hardt hunden graver også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med en hard-plast seng med tepper oppi? Teppene flytter seg når han graver, og plasten tåler såpass vil jeg tro. Tror du kan se langt etter myke senger.. Det nærmeste du kommer er kanskje BiaBed, men jeg er usikker på hvor mye graving de tåler? Litt vanskelig å si når man ikke vet hvor hardt hunden graver også..

Han graver ganske intenst når setter i gang. Jeg ser at han fort kan henge seg opp i løse tråder eller små hull som fort blir store hull og løse lange tråder... :rolleyes: En sånn hardplast sak synes jeg ser litt kjedelig ut.. :lol: , og en bia bed er jeg usikker på om hadde tålt behandlingen? Han veier jo ikke stort, og har ikke de største potene å grave så det kan jo gå bra..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå graver ikke Chessea febrilsk heller, da. Hun graver litt før hun legger seg ned, sånn som LivB sier Sølve gjør. Dessuten er jo Sølve mye mindre enn en springer.. :icon_redface: Vi har en kennelmadrass oppi BiaBed'en, vi. Chessea digger å ligge i senga si, og den har ikke blitt ødelagt på noen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en stooooor Bia Bed i stua til hundene, Nadde har det for seg å snave innimellom.

Og senga har holdt fram til nå..

Hun får ikke lov til det men hun rekker jo grave litt før jeg sier ifra til henne.

(Nadde er RR`n, så det vil si senga tåler en del)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker at dette må være den beste løsningen for en graver jeg da... Evnt med en dyne oppi. Fpr dyna flytter seg jo. Og er heller ikke så dyr i evnt erstatning :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja enig i det. har selv en plast kurv med dyne i, og hunden graver endel. Eneste er at sengteppet går av , men det er jo ingen problem. Er vel bedre at kurven er praktisk og holdbar enn at den skal se så fancy ut?

Min hund nekter å ligge i slike plastsenger, men det er henne, da. Hun elsker å ligge med omtrent halve kroppen oppå selve sengekanten, så at kanten er myk og behagelig er nok bare en fordel. Dessuten synes jeg IKKE BiaBed ser fancy ut.. :P

Men hver sin smak, både hund og eier! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bia senger til mine. De er kjempe greie. Jeg vet ikke hvor mye de tåler, men jeg tror de tåler en del * Du kan jo høre med leverandørene om hvor sikre bia sengene er før du evnt. kjøper. *

Jeg hadde veldig god erfaring med Bia bedene som Sophus hadde, men de solgte jeg, søren ta. :P

Hm.. Kan du ikke stoppe han da? Be han om å legge seg? Er jo litt for ille at hunden ødelegger senga si..

Sølve graver bare når han skal legge seg, og er relativt lett å stoppe når han gjør det i sofaen og på teppet, men det er akkurat som om han bare grave litt for legge seg til å sove om natten. Og så lenge jeg finner en ny seng som han ikke kan ødelegge synes jeg han kan få "grave" seg i søvn om natten. :)

Biabed tåler gravingen til min portisgravemaskin i alle fall *

Godt å høre! :P

Biabed tålte IKKE gravingen til Norma, vi endte opp med hull i alle hjørnene og "innmat" ut over hele stua.

Hmm.. Norma er nok en del større og tyngre enn Sølve, men det er noe å tenke på ja..

Nå graver ikke Chessea febrilsk heller, da. Hun graver litt før hun legger seg ned, sånn som LivB sier Sølve gjør. Dessuten er jo Sølve mye mindre enn en springer.. * Vi har en kennelmadrass oppi BiaBed'en, vi. Chessea digger å ligge i senga si, og den har ikke blitt ødelagt på noen måte.

Sølve veier 4,2 kg og har ikke de største potene, han er egentlig en toypuddel faktisk, han bare vet det ikke selv :P Med et teppe oppi Bia beden så ville han nok gravd mest på det, tror jeg..

Jeg har en graver og, og hun er veldig intens i gravingen sin, men bia-beden har tålt det helt fint her... (Nå får hun ikke lov til å gjøre det når jeg er i nærheten, men jeg tviler ikke et sekund hva hun gjør når jeg har forsvunnet...)

Jeg blir gladere og gladere når jeg ser at flere med "gravere" har Bia beder kjenner jeg. ;)

Jeg har en stooooor Bia Bed i stua til hundene, Nadde har det for seg å snave innimellom.

Og senga har holdt fram til nå..

Hun får ikke lov til det men hun rekker jo grave litt før jeg sier ifra til henne.

(Nadde er RR`n, så det vil si senga tåler en del)

Godt å høre! :P

Tenker at dette må være den beste løsningen for en graver jeg da... Evnt med en dyne oppi. Fpr dyna flytter seg jo. Og er heller ikke så dyr i evnt erstatning *

Jeg vet, en hardplast seng er nok det lureste og mest økonomiske, men jeg synes Bia beden er mye finere.. :P Og som den utstyrsfriken jeg er har jeg funnet en turkis biabed som matcher min turkise sofa perfekt... :P

Ja enig i det. har selv en plast kurv med dyne i, og hunden graver endel. Eneste er at sengteppet går av , men det er jo ingen problem. Er vel bedre at kurven er praktisk og holdbar enn at den skal se så fancy ut?

Som nevnt har jeg funnet et turkis Bia bed.. og så lenge den mest sannsynlig vil tåle Sølves graving så tror jeg nesten jeg bare går for Bia bed jeg altså. :P Så kan jeg heller krype til korset om det ikke går. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Norma er nok en del større og tyngre enn Sølve, men det er noe å tenke på ja..

Jeg kan jo nevne at Norma ramponerte den sengen som valp, hun har ikke fått bruke den på mange måneder :icon_redface: Får vel kanskje finne den igjen snart, satser på at hun har vokst fra sånt nå *flir* Men uansett var jo hun større da enn Sølve er nå, så den helt store styrken klarer han vel ikke å legge i gravingen. I tillegg er Norma rimelig intens når hun først setter i gang; "ødelegge alt som ødelegges kan"! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt o.t, men den turkise BiaBeden er dritstilig :icon_redface: Vi selger disse på jobben. De er mye freshere enn de vanlige svarte eller blå liksom. De har den klassen som er verdig en liten (stor) sølvpuddelgutt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...