Gå til innhold
Hundesonen.no

Boxer tispe hadde kroppstempratur på 44 grader


BDD Girl

Recommended Posts

Jeg blir bare mer og mer sjokka over hvor lite folk faktisk vet om det å ha hund i bil. Jeg viste dette til noen jeg snakker med gjennom en allianse. Der sa de at det umulig kunne bli så varmt, dessuten går det veeeldig lang tid før en bil midt i solsteika blir for varm for en hund, dessuten svettet de (jadda) og de peste, noe som gjorde at de kunne tåle mye. Dessuten påstod de at ettersom mennesker klarer å sitte i en sauna i glovarme så tåler hundene mye varme. Jeg blir provosert "Håper virkelig IKKE at du skaffer deg hund eller noen slags dyr".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Biltema i sørlandsparken i forrige uke. Parkeringsplassen var full av biler, og det var stekende sol. Jeg vet at med full parkeringsplass så vil det si at kassekøen er ganske lang. Så selv om en har planer om å bare inn i butikken i tre minutter, så kan en bli forhindret i kassekøen.

I en av bilene satt en bullmastiff lignende hund med snuten opp i vinduet. Alle vinduene var åpne. Men max 7 cm. En kunne se på hunden at den led i varmen. Da jeg gikk bort fra bilen igjen, kom en dame ut av biltema, og jeg kunne ikke la være med å si stakkars hund idet hun gikk forbi meg. Ja, det er lov å gi folk dårlig samvittighet!

Ved biltema i sørlandsparken er det mulighet for å binde hundene i trær et stykke henforbi butikkinngangen. Der er det skyggefullt. Og det er mye bedre å binde hunden der og ha framme vannskål, enn å ha hunden i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige uke på askøy http://www.askoyv.no/nyheter/varmen-drepte-hund/

At folk aldri lærer altså..

Selv var vi på voss forrige helg og hundene fikk da bade for å kjøle seg ned og lå i bånd på campingplassen ved bilen så de hadde skygge å legge seg i og vannskåler ble tømt og fylt oppigjen med kaldt og godt vann flere ganger for dagen. Vi har hatt et termometer liggendes i bilen og når vi kjørte hjem igjen så la jeg merke til at det var ødelagt, med andre ord det har vært over 40 grader i bilen på det meste enda den stod med dører og slikt åpent.

Glad vi lot hundene være utenfor bilen og ikke inni den(vi hadde 29grader i skyggen den helgen på det varmeste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hahah frykter absolutt puberteten med første hannhund! Wææ!😬
    • 5 mnd og en stund er det fint. Og så kommer puberteten. Da er det ikke fred å få på et par år.
    • @maysofieer vel for tiden vår lokale gjeter-ekspert. Jeg synes det høres ut som dere har greit aktivitetsnivå, og så lenge hunden får brukt seg utenom sesongen så bør det ikke være noe stort problem.
    • Syns foreløpig den 0-4 måneder var den kjedeligste fasen 😂 Vi er ved 5 måneder nå, og jeg syns alt er mye bedre nå. Fra 2-4 måneder skal de bare tisse, sove, spise og leke. Nå kan han noen få ting, han kan gå skikkelige turer, han sover i lengre strekk, tisser ikke inne, biter egentlig mye mindre nå enn før selv om han er midt i tannfelling. Men, jeg skal være forsiktig med å si det for tidlig. Han kan enda få en periode hvor han blir en skikkelig slitsom valp/unghund 😂. Men akkurat nå flyter vi på en fin rosa sky ved 5 måneder 🥰 
    • Hei! Jeg og samboer vurderer Border Collie som neste hund. Eier pdd en finsk lapphund på 13 mnd. Ny hund blir ikke för om et halvt år. Da söster har sau og ikke mulighet til å ha hund selv, tenkte det vi det kunne värt en lösning å skaffe border collie hun kan bruke under gjetning da vi uansett hadde skaffet en hund nr 2. Vi satser på å bruke hunden til lydighetstrening, ettersök og muligens bruks i tillegg til gjeting. Det vi da lurer på er hvordan det vil gå når hunden kun brukes til gjeting om hösten. Vi må jo selvfölgelig trene gjennom vinteren men dette kan jo variere i hyppighet. Dere som har bc, hvor mye aktivisering får den ila en uke/per dag? Evt andre ting vi bör vurdere og tenke over!   Takk for alle innspill!! 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...