Gå til innhold
Hundesonen.no

Boxer tispe hadde kroppstempratur på 44 grader

BDD Girl

Recommended Posts

Jeg blir bare mer og mer sjokka over hvor lite folk faktisk vet om det å ha hund i bil. Jeg viste dette til noen jeg snakker med gjennom en allianse. Der sa de at det umulig kunne bli så varmt, dessuten går det veeeldig lang tid før en bil midt i solsteika blir for varm for en hund, dessuten svettet de (jadda) og de peste, noe som gjorde at de kunne tåle mye. Dessuten påstod de at ettersom mennesker klarer å sitte i en sauna i glovarme så tåler hundene mye varme. Jeg blir provosert "Håper virkelig IKKE at du skaffer deg hund eller noen slags dyr".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på Biltema i sørlandsparken i forrige uke. Parkeringsplassen var full av biler, og det var stekende sol. Jeg vet at med full parkeringsplass så vil det si at kassekøen er ganske lang. Så selv om en har planer om å bare inn i butikken i tre minutter, så kan en bli forhindret i kassekøen.

I en av bilene satt en bullmastiff lignende hund med snuten opp i vinduet. Alle vinduene var åpne. Men max 7 cm. En kunne se på hunden at den led i varmen. Da jeg gikk bort fra bilen igjen, kom en dame ut av biltema, og jeg kunne ikke la være med å si stakkars hund idet hun gikk forbi meg. Ja, det er lov å gi folk dårlig samvittighet!

Ved biltema i sørlandsparken er det mulighet for å binde hundene i trær et stykke henforbi butikkinngangen. Der er det skyggefullt. Og det er mye bedre å binde hunden der og ha framme vannskål, enn å ha hunden i bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forrige uke på askøy http://www.askoyv.no/nyheter/varmen-drepte-hund/

At folk aldri lærer altså..

Selv var vi på voss forrige helg og hundene fikk da bade for å kjøle seg ned og lå i bånd på campingplassen ved bilen så de hadde skygge å legge seg i og vannskåler ble tømt og fylt oppigjen med kaldt og godt vann flere ganger for dagen. Vi har hatt et termometer liggendes i bilen og når vi kjørte hjem igjen så la jeg merke til at det var ødelagt, med andre ord det har vært over 40 grader i bilen på det meste enda den stod med dører og slikt åpent.

Glad vi lot hundene være utenfor bilen og ikke inni den(vi hadde 29grader i skyggen den helgen på det varmeste).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
    • Jeg er ganske forelska om dagen 😂❤️    Vi har jo 3 tisper også - Utrolig morsomme og herlige vesen! Men hannhund er virkelig noe for seg selv! ❤️   Nils hadde en strålende valpekarriere, til helga skal han til Nkk Sandefjord og prøve seg som junior - Vi er forberedt på at alt kan skje 😂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...