Gå til innhold
Hundesonen.no

Valp underveis!


JailyTina

Recommended Posts

Gratulerer med valp. Du er ikke alene om å vente, venninna mi henter valp på mandag! :blink: Gleder meg til å møte den :lol:

Her er noen navneforslag (på latin)

JACINTHA: Latin form of French Jacinthe, meaning "hyacinth flower."

JANA: Latin form of English Jane, meaning "God is gracious."

JANINA: Latin form of French Jeannine, meaning "God is gracious."

JILLIAN: Early form of Roman Juliana, possibly meaning "youth."

JOCASTA: Latin form of Greek Iokaste, myth name of the mother and wife of Oedipus. Etymology is uncertain, but may mean "violet tinted (clouds)."

JUCUNDA: Latin name derived from the word jucunda, meaning "happy."

JULES: Pet form of Roman Julia, possibly meaning "youth."

JULIA: Feminine form of Roman Julius, possibly meaning "youth."

JULIANA: Feminine form of Roman Julianus, possibly meaning "youth."

JUNIA: Feminine form of Roman Junius, meaning "vital force."

JUNO: "Vital force." Roman myth name of the wife of Jupiter and mother of Mars. She is equivalent to Greek Hera, wife of Zeus, queen of the gods.

JUSTINA: Feminine form of Latin Justinus and Lithuanian Justinas, both meaning "fair, just."

JUTURNA: Variant of Latin Iuturna, meaning "to help."

JUVENTAS: Roman myth name of a goddess of youth, meaning "youth."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner og navneforslag! :) Etter mye om og men og diskusjoner endte vi opp med navnet Jailbird (rett og slett fordi jeg tror hun er en liten "bad girl" :) ) med Jaily til daglig!

Jeg håper at denne uken går fort for jeg kribler etter å hente hjem vesla! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! Unner deg virkelig dette her :)

Nydelig var lille frøkna :closedeyes:

(Prøvde forøvrig å sende deg en pm her om dagen, men gikk ikke å sende pm til deg :lol: )

Gleder meg til masse masse bilder hverfall. Artig navn klarte dere å finne også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. Bildespam loves! :P

Åh, til lykke med ny valp :P Det unner jeg dere! Og så flinkeste oppdretteren dere har valgt da :P

Takk takk! Ja, jeg er veldig fornøyd med å få valp fra dem! Dyktig og grundig oppdretter! :)

Gratulerer så mye! Unner deg virkelig dette her :P

Nydelig var lille frøkna :closedeyes:

(Prøvde forøvrig å sende deg en pm her om dagen, men gikk ikke å sende pm til deg :lol: )

Gleder meg til masse masse bilder hverfall. Artig navn klarte dere å finne også!

Takk! :P

Hmmm... Det var merkelig! Jeg kan prøve å sende deg en så kan du prøve å svare, kanskje det går.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for alle gratulasjoner og navneforslag! :) Etter mye om og men og diskusjoner endte vi opp med navnet Jailbird (rett og slett fordi jeg tror hun er en liten "bad girl" ;) ) med Jaily til daglig!

Jeg håper at denne uken går fort for jeg kribler etter å hente hjem vesla! :)

Wee, og det var mitt forslag! Hva får jeg i premie? ;)

Jeg henter også valp om en ukes tid - men hun skal bare være hos meg en dag eller to til Raksha kommer og henter henne. Heldiggriser med valpiser :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, jeg hadde visst ikke helt fått med meg dette. For tidlig? Det kommer vel an på. Jeg synes bare det er flott å få liv i huset igjen, særlig når det er en sprellende liten valp, når ting har vært litt triste med en syk hund som man vet hvor er på vei og der man har gjort det som kan gjøres. Det blir litt optimisme - og ganske mye galskap - og det er da fint :lol:

Var det ikke denne oppdretteren som gav deg litt nyttige tips i sin tid med Mikey også? Veldig bra kennel, med solid forankring i "god gammel bruks" også, etter det jeg har hørt. Du er jo også heldig med å sikre deg oppfølging, de er bra på det? For dette blir nok en liten turbofrøken.

Nå er jo snart helgen her, så da får du noen livlige måneder foran deg. Det kan være sirkus - men etterpå går den tiden nesten for fort, når man ser tilbake på hvalpebildene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Litt flaut å svare nå et halvt år etter at disse postene kom hit, men jeg glemte bort hele valpetråden hennes etter at hun kom i hus, jeg! ;)

Wee, og det var mitt forslag! Hva får jeg i premie? :)

Jepp! Forslaget ditt vant! :P Du kan få en stor takkeklem i premie! ;)

Gratulerer, jeg hadde visst ikke helt fått med meg dette. For tidlig? Det kommer vel an på. Jeg synes bare det er flott å få liv i huset igjen, særlig når det er en sprellende liten valp, når ting har vært litt triste med en syk hund som man vet hvor er på vei og der man har gjort det som kan gjøres. Det blir litt optimisme - og ganske mye galskap - og det er da fint :P

Var det ikke denne oppdretteren som gav deg litt nyttige tips i sin tid med Mikey også? Veldig bra kennel, med solid forankring i "god gammel bruks" også, etter det jeg har hørt. Du er jo også heldig med å sikre deg oppfølging, de er bra på det? For dette blir nok en liten turbofrøken.

Nå er jo snart helgen her, så da får du noen livlige måneder foran deg. Det kan være sirkus - men etterpå går den tiden nesten for fort, når man ser tilbake på hvalpebildene!

Jeg kan ikke si at jeg angrer på at det gikk så fort til den nye hunden kom i hus etter at den forrige fikk slippe. Som du sier er det flott å få liv i huset igjen! Hehe... Ja, galskap er det garantert nok av fra denne frøkna! :P

Jo, det stemmer at Jaily's oppdretter ga meg noen gode råd og tips om Mikey. Han var da og er alltid (som jeg har opplevd) pinlig ærlig og direkte i sine meninger, og sånn ærlighet er noe jeg alltid setter pris på hos folk. Selvom en da ikke nødvendigvis alltid får høre det en vil høre, mer det en trenger å høre.

Jeg syns vi har fått super oppfølging, hjelp og veiledning! Og Jaily er desidert en turbofrøken, så den oppfølgingen har vært veldig god å ha! I tillegg har jo oppdretter selv søsteren til Jaily så det er jo moro å se hvor forskjellig de to tuppene har blitt etter hvert.

Og nå som jeg sitter og ser på valpebildene av henne kan jeg ikke skjønne at "beistet" ved siden av meg var så uskyldig søt og liten for bare 6-7 måneder siden! :|

Jaily032.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...