Gå til innhold
Hundesonen.no

Shampoo


Maritaa

Recommended Posts

Har en papillon på 1 år og 6 mnd. Han er i sin ''beste'' alder, og alt må markeres på. Trær, lyktestolper osv. Han bades gjevnlig pga allergien min og utstillinger, men får aldri bort det gule i pelsen etter markeringen. Han har massevis av pels under magen , og uansett hvor mye jeg prøver å få det bort, hjelper det fint lite.

Er derfor på let etter en shampoo, spray - ja, ett eller annet som hjelper.

Jeg har allerede prøvd en del shampooer som ikke har fungert i det hele tatt, så er derfor litt skeptisk :lol:

Noen som har erfaring med E-Z Groom Crystal White? Det står at den inneholder naturlige ingridienser = kokos og palmer som fører til ''snø-hvit'' pels og får den naturlige fargen tilbake. Den kosten 550 kr, derfor vil jeg forsikre meg om at den fungerer, før jeg kjøper en såpass dyr shampoo :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En løsning kan være å klippe bort deler av det gule håret og holde det kort der en periode. Ellers har jeg bare gnukket veldig godt med vanlig menneskeshampo og da har pelsen blitt fin og hvit igjen på det utsatte området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med E-Z Groom Crystal White? Det står at den inneholder naturlige ingridienser = kokos og palmer som fører til ''snø-hvit'' pels og får den naturlige fargen tilbake. Den kosten 550 kr, derfor vil jeg forsikre meg om at den fungerer, før jeg kjøper en såpass dyr shampoo :thumbs:

Timo har en kjempe bra shampo som får pelsen hans til å bli helt hvit og fin. Som Aron så ble han veldig gul under magen. Dette ble løst med å klippe han ned under magen og vaske det lille av misfarging han får med den spesielle shampoen :banana: Husker ikke navnet på shampoen akkurat nå ,men kan undersøke det hvis du er intressert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Timo har en kjempe bra shampo som får pelsen hans til å bli helt hvit og fin. Som Aron så ble han veldig gul under magen. Dette ble løst med å klippe han ned under magen og vaske det lille av misfarging han får med den spesielle shampoen :banana: Husker ikke navnet på shampoen akkurat nå ,men kan undersøke det hvis du er intressert...

Ja, viss du gidder hadde det vært fint om du kunne undersøkt hva shampooen heter :banana: Det blir nok ikke aktuelt å klippe han. Det er vel egentlig ikke lov å klippe papilloner hvis de skal på utstilling - spesielt ikke under magen, ettersom de skal ha så mye pels der :D En på utstillingen tipset meg med å bruke potetmel og det fungerte utmerket! Hadde det ikke vært så sølete å ta på og ha med seg, så hadde jeg fortsatt med det. Men litt enklere med en shampoo liksom :banana:

Husker jeg brukte hvit tjæresåpe på bichonen min da jeg hadde han når han ble gul. .Det kjøpte jeg på apoteket og det var et såpestykke jeg rett og slett gnidde inn i pelsen på hunden. .Ble så hvit så :D

Kan jeg spørre etter hvit tjæresåpe som fjerner ''missfarging'' pga markering eller kommer de som jobber der til å se veldig dumt på meg da? :thumbs:

Er det til hunder eller mennesker forresten? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg spørre etter hvit tjæresåpe som fjerner ''missfarging'' pga markering eller kommer de som jobber der til å se veldig dumt på meg da? :thumbs:

Er det til hunder eller mennesker forresten? :banana:

Bare spør etter hvit tjæresåpe du :banana: Er vel egentlig til mennesker men.. men jeg den er (tror jeg) veldig mild..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Synd at ingen er aktive på forumet nå som har hatt to valper sammen. Hadde vært så fint å lese om de som faktisk har gjort dette før. Hvorfor tar det da lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet? Er det kun fordi jeg må bruke mere tid? Eller er det pga. at valpene da ødelegger for hverandre? Trener med de hver og en. Er det veldig dumt at jeg da bor alene? Vet du om de du kjenner bodde alene eller sammen med noen? Fordi ser den at det kanskje er lettere å ha en type å bo sammen med. Jeg har heller ingen barn og har derfor mere ledig tid til hundetrening men ulempen da igjen er at ikke barna kan være delaktig. Tenker da selvfølgelig på større barn eller ungdommer men kan uansett ikke basere seg på dem heller siden de nok har ett eget liv også.     
    • Ja det med at jeg bor alene er en utfordring i starten siden valpene ikke kan være alene. Og det er en utfordring når jeg da må gå lengre turer med de to voksne hundene med to valper også. Med en valp så putta jeg den bare i sekken. Men dette er den største problemet en måned eller to. Jeg vet også at en ny utfordring er når de da kommer i puberteten og begge skal finne sin rang. Jeg er da redd de to valpene skal bonde seg sammen mot de voksne hundene og at de da blir sterkere sammen. Eller er ikke dette ett problem ? Men finner ikke noe annet negativt enn det dere allerede har nevnt her. Virker som om dere er samstemte som ikke anbefaler to valper fra samme kull. Jeg har da veldig lyst til å prøve dette.
    • Ingen som er aktive på forumet nå, såvidt jeg vet. De få jeg kjenner som har gjort det sier "aldri igjen". Joda, det er krevende med flere hunder uansett, men to fra samme kull har allerede et bånd, og ikke minst nærmere i (u)modenhet. Det vil ta lengre tid å lære dem alt av hverdagslydighet. Selv om du har mye tid, så hvis du har to hunder fra før så har du kanskje allerede litt logistikk for å få til aleneturer og trening med dem? I starten kan ikke valpene være mye alene heller, så med mindre du bor sammen med andre så er jo det også en utfordring. Det hjelper nok på sitt vis å ha voksne, veloppdragne hunder, også med to valper, men hvis jeg var oppdretter ville jeg som sagt hørt de konkrete tankene bak det.
    • Gratulerer! Kult med de norske rasene!
    • Gratulerer. Så nydelig hun er.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...