Gå til innhold
Hundesonen.no

Shampoo

Maritaa

Recommended Posts

Skrevet

Har en papillon på 1 år og 6 mnd. Han er i sin ''beste'' alder, og alt må markeres på. Trær, lyktestolper osv. Han bades gjevnlig pga allergien min og utstillinger, men får aldri bort det gule i pelsen etter markeringen. Han har massevis av pels under magen , og uansett hvor mye jeg prøver å få det bort, hjelper det fint lite.

Er derfor på let etter en shampoo, spray - ja, ett eller annet som hjelper.

Jeg har allerede prøvd en del shampooer som ikke har fungert i det hele tatt, så er derfor litt skeptisk :lol:

Noen som har erfaring med E-Z Groom Crystal White? Det står at den inneholder naturlige ingridienser = kokos og palmer som fører til ''snø-hvit'' pels og får den naturlige fargen tilbake. Den kosten 550 kr, derfor vil jeg forsikre meg om at den fungerer, før jeg kjøper en såpass dyr shampoo :D

Skrevet

En løsning kan være å klippe bort deler av det gule håret og holde det kort der en periode. Ellers har jeg bare gnukket veldig godt med vanlig menneskeshampo og da har pelsen blitt fin og hvit igjen på det utsatte området.

Skrevet
Noen som har erfaring med E-Z Groom Crystal White? Det står at den inneholder naturlige ingridienser = kokos og palmer som fører til ''snø-hvit'' pels og får den naturlige fargen tilbake. Den kosten 550 kr, derfor vil jeg forsikre meg om at den fungerer, før jeg kjøper en såpass dyr shampoo :thumbs:

Timo har en kjempe bra shampo som får pelsen hans til å bli helt hvit og fin. Som Aron så ble han veldig gul under magen. Dette ble løst med å klippe han ned under magen og vaske det lille av misfarging han får med den spesielle shampoen :banana: Husker ikke navnet på shampoen akkurat nå ,men kan undersøke det hvis du er intressert...

Skrevet

Husker jeg brukte hvit tjæresåpe på bichonen min da jeg hadde han når han ble gul. .Det kjøpte jeg på apoteket og det var et såpestykke jeg rett og slett gnidde inn i pelsen på hunden. .Ble så hvit så :thumbs:

Skrevet
Timo har en kjempe bra shampo som får pelsen hans til å bli helt hvit og fin. Som Aron så ble han veldig gul under magen. Dette ble løst med å klippe han ned under magen og vaske det lille av misfarging han får med den spesielle shampoen :banana: Husker ikke navnet på shampoen akkurat nå ,men kan undersøke det hvis du er intressert...

Ja, viss du gidder hadde det vært fint om du kunne undersøkt hva shampooen heter :banana: Det blir nok ikke aktuelt å klippe han. Det er vel egentlig ikke lov å klippe papilloner hvis de skal på utstilling - spesielt ikke under magen, ettersom de skal ha så mye pels der :D En på utstillingen tipset meg med å bruke potetmel og det fungerte utmerket! Hadde det ikke vært så sølete å ta på og ha med seg, så hadde jeg fortsatt med det. Men litt enklere med en shampoo liksom :banana:

Husker jeg brukte hvit tjæresåpe på bichonen min da jeg hadde han når han ble gul. .Det kjøpte jeg på apoteket og det var et såpestykke jeg rett og slett gnidde inn i pelsen på hunden. .Ble så hvit så :D

Kan jeg spørre etter hvit tjæresåpe som fjerner ''missfarging'' pga markering eller kommer de som jobber der til å se veldig dumt på meg da? :thumbs:

Er det til hunder eller mennesker forresten? :D

Skrevet
Kan jeg spørre etter hvit tjæresåpe som fjerner ''missfarging'' pga markering eller kommer de som jobber der til å se veldig dumt på meg da? :thumbs:

Er det til hunder eller mennesker forresten? :banana:

Bare spør etter hvit tjæresåpe du :banana: Er vel egentlig til mennesker men.. men jeg den er (tror jeg) veldig mild..

Skrevet

Chris Christensen, White on white :thumbs: Beste shampoen jeg har prøvd for hvit pels. Ellers er den som heter Ice on ice beregnet på å holde utsatte steder rene hvis jeg ikke husker feil (liten flaske med noe stay-in-greier).

Skrevet

Dogstuff Shampo Cleaning http://www.dogstuff.no/ er kjempebra til skitne hunder. De fleste jeg kjenner som har hvit puddel sverger til denne shampoen, da den tar alt av misfarging og hunden blir skikkelig ren etterpå. Jeg har den på hytta og den er super til å fjerne kvae ol. :thumbs:

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hvis han spiser og drikker som normalt og alt ellers er normalt ville jeg sett det an en dag til, og så evt. tatt en telefon til dyrlegen i morra hvis det ikke endrer seg. Kanskje det bare er for kaldt? Det kan også være urinveisinfeksjon. Men generelt hvis du er usikker på helsespørsmål så er det ofte bedre å ta en telefon til dyrlegen heller enn å spørre på et forum.
    • Hei, første gang inne på hundeforum men trenger virkelig råd. Jeg har nylig fått en tibetansk spaniel valp på 9 mnd. han har vært så frisk og rask, spiser og drikker masse, har både bæsje og tissa og leker som bare det helt siden vi fikk han. Men onsdag morgen så tissa han ikke… nå har det gått et døgn og han har enda ikke tissa😰 hva kan være galt?? 
    • Det endte med at hunden måtte til dyrlegen for den haltet. Jeg ringte dyrlegen, og ba de være obs.  Det viser seg at den har knekt håndledde i frembenet, og prognosen er usikker. Hvordan det er skjedd er også usikkert. 
    • 🐾 Hva du kan gjøre nå 1. Start helt på nytt i bittesmå steg Gå ut av rommet i 1–5 sekunder, kom tilbake før valpen rekker å pipe. Øk tiden sakte. Målet er at valpen aldri kommer over terskelen sin. 2. Tren “alene, men ikke alene” La valpen være bak en grind, i et annet rom, eller på en seng litt unna mens hun fortsatt er hjemme. Dette bygger trygghet uten at valpen føler seg forlatt. 3. Lag et fast “nå skjer det ingenting”-rituale Rolig stemning, tyggeleke, litt kos → så legger hun fra seg valpen og gjør noe annet i huset. Rutiner skaper trygghet. 🧠 IQ-leker som passer for 15 uker •     Snusematte (super for å roe ned og gi mestring) •     Kong med litt valpevennlig fyll (f.eks. våtfôr eller litt leverpostei tynnet ut) •     Enkle aktivitetsleker der valpen må dytte eller løfte en klaff •     Tyggeleker som varer litt (tygging gir ro) Poenget er ikke at leken skal “holde valpen opptatt alene”, men at den skal gi positive assosiasjoner til ro og selvstendighet. 4: du kan også `gni`deg selv inn med noe valpen din kan ligge på  for da vil han føle og lukte at du er i nærheten av deg enda du er borte. 🐶 Når valpen din piper med angan du går ut Det betyr at du har gått for fort frem. Da må man tilbake til nivået der valpen fortsatt er trygg selv om det bare er 2 sekunder. Det er ikke et nederlag, det er helt vanlig. du kan også lage en plass der som er *hjemmet* til valpen din. sånn at du øver når du går ut skal han slappe av der. men husk dette kan gå en stund, det går ann også at valpen din aldri kan være alene heller. alle hunder er forskjellige og ikke like enkel. 💛 Litt oppmuntring Valper er som små barn: noen sover gjennom natten tidlig, andre bruker litt tid. Det betyr ikke at du gjør noe feil det betyr bare at valpen din trenger litt mer støtte akkurat nå. Hvis du vil prate mer, få flere tips eller bare ha litt støtte underveis, kan du gjerne ta kontakt med meg på Instagram. nordicquietland 🐶
    • Alenetrening tar den tiden det tar, det er umulig å si noe på forhånd om hvor lang tid det tar før akkurat din valp er klar for å være alene hjemme en hel arbeidsdag. Det er individuelt. Og en oppdretter som påstår at en 12 uker gammel valp kan være alene hjemme i mange timer høres virkelig ikke seriøs ut. Det er jo en baby. En ting som i hvert fall er sikkert, er at jo mer erfaring valpen får med å føle at det er ubehagelig å være alene, jo større er sjansen for at du ender oppmed en hund med separasjonsangst.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...