Gå til innhold
Hundesonen.no

Nikon D40 og D40X

Renate A

Recommended Posts

Nei gad åsså, ska no ikke være lett for meg da. Coop Obs Trondheim var utsolgt. Imorgen skal jeg prøve meg på elkjøp å se om jeg får samme deal som Gabriella (håper de på molde er like servicevennlig) Står de noen plass at de har en slik prisgaranti eller må en bare prøve seg. Krysser fingre for at de har kamera på lager og gir meg prisen jeg vil ha.. Men håpet er ikke stort. Blir misunnelig når jeg ser de fine bildene ... jeg vil også.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bare sa dere har prisgaranti ikke sant? ja sa han jeg spurte.. så sa jeg på COOP OBS har de NIKON D40kit for 2300 ett eller annet så sa han ok.. så gikk han på COPS sine nett sider for og se sånn for og være sikker ..så sa han ja da skal du få camera for samme pris. hehe så jeg fikk Camera minne brikke på 2GB og en ganske så fin og stor bag for bare 3199kr det er billig det.. :lol::)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe en handel med "bad" news og "good" news i dag, var innom elprice først, der hadde de ikke noe prisgaranti og heller ikke varen på lager. Elkjøp fikk jeg snakka med en fyr som ønsket å hente en annen kar (som kunne speilrefleks kamera), men fikk spurt om prisgaranti. Jo da det hadde de mot lokale konkurenter. Tja lokal og lokal måtte jeg innrømme, trondheim er jo ikke akkurat lokal (og utsolgt var de der også, det nevnte jeg ikke, så dro en hvit løgn om at da kom jeg til å handle der). Hvor stor forskjell var det prat om? 600 kr det fikser vi vettu. Så forsvant han for å hente "eksperten", men før han kom fikk jeg hjelp av en som kunne fortelle at de hadde ikke varen på lager og kom ikke til å få den inn heller. SÅKLART! Men da jeg fortalte at elprice også var tomme men fikk varen inn neste uke sjekka han og dermed kunne bekrefte at også de får inn varen, men ikke sikker på akkurat når, det kunne ta 2 uker (det var bad news). Men jeg fikk Coop Obs prisen og de har lagt av Nikon D40 til meg, men som sagt litt vente tid. Skal pinadø ikke være lett å anskaffe seg speilrefleks heller i disse dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe en handel med "bad" news og "good" news i dag, var innom elprice først, der hadde de ikke noe prisgaranti og heller ikke varen på lager. Elkjøp fikk jeg snakka med en fyr som ønsket å hente en annen kar (som kunne speilrefleks kamera), men fikk spurt om prisgaranti. Jo da det hadde de mot lokale konkurenter. Tja lokal og lokal måtte jeg innrømme, trondheim er jo ikke akkurat lokal (og utsolgt var de der også, det nevnte jeg ikke, så dro en hvit løgn om at da kom jeg til å handle der). Hvor stor forskjell var det prat om? 600 kr det fikser vi vettu. Så forsvant han for å hente "eksperten", men før han kom fikk jeg hjelp av en som kunne fortelle at de hadde ikke varen på lager og kom ikke til å få den inn heller. SÅKLART! Men da jeg fortalte at elprice også var tomme men fikk varen inn neste uke sjekka han og dermed kunne bekrefte at også de får inn varen, men ikke sikker på akkurat når, det kunne ta 2 uker (det var bad news). Men jeg fikk Coop Obs prisen og de har lagt av Nikon D40 til meg, men som sagt litt vente tid. Skal pinadø ikke være lett å anskaffe seg speilrefleks heller i disse dager.

Haha, snakk om uflaks da. :lol: Da jeg kjøpte speilrefleks i november marsjerte jeg inn på Elkjøp, og ti minutter senere marsjerte jeg ut igjen med speilrefleks, veske og forsikring. Kjempegreit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurte litt på å droppe forsikringen gjennom elkjøp, og heller ta eventuelt uhell på innbo forsikringen. Er så masse pes med elkjøp når uhellet er ute har jeg erfaring med. Hvor lang er garantien på varer som kamera, noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Oppdatering på mitt speilreflekskjøp:

Skal ikke være lett, 2 uker siden la jeg inn bestilling på elkjøp, fikk prisen tilsvarende Coop OBS 2390kr. MEN 2 uker ventetid, i dag ringte jeg fikk snakka med hyggelig kundebehandler som kunne fortelle: varen blir ytterligere forsinket (i en laaang periode) jeg får møte opp i butikken og be om ett tilsvarende eller bedre produkt. Dette skulle ikke være problem! Men jeg vet bedre, alikevel møter jeg opp og blir kastet fra en kundebehandler til en annen. Før å ende opp med en som kan fortelle at dette er problem, han kan ikke gi meg ett kamera som er bedre da det er snakk om flere tusen til neste kamera. Jeg mener jo at jeg var forespeilet ett kamera i dag og vil ikke gi meg, men viser "litt" forståelse i at dette er vanskelig situasjon. Han gnåler på om at jeg må skjønne at han ikke vil gå med så stort tap, jeg gnåler på at jeg er kunde og er forespeilet en løsning og hvorvidt han taper på det kan jeg ikke ta hensyn til. MEN nei da der står vi: han slenger ut det ene håpløse forslaget etter det andre :

"JA du kunne ikke tenke deg kompaktkamera da" ?

" Hva om du får kamerahuset uten KIT objektivet til samme pris og kjøper objektiv utenom da" DOH da går jo jeg ut med ett betydelige dårliger deal enn det jeg har..

NEI det skal ikke være lett, kom til at vi ikke blir enig, de må se på om de klarer å skaffe ett tilsvarende produkt (her kan jeg gjerne få råd på hva jeg ikke bør godta av kamera osv) Skal vist ringe meg imorgen, MEN jeg tenker at jeg kankje bare møter opp i butikken og prøver på nytt. Har kundeservice via telefon lovet meg kamera, skal jeg pinadø ha en løsning imorgen.

"Vi skal prøve å komme så nær summen som mulig, DERSOM du kjøper forsikring" HEHE YEAH right- har innbo forsikring jeg.

Hilsen speilreflekskamera kjøper...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper det ordner seg..

selgere er iriterende husker første gang jeg skulle kjøpte meg en speilrefleks så spurte han meg hvorfor jeg kulle ha akkurat et sånnt camera XD

for og si det sånn det har vell ikke han noe med XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada da er jeg en eier av speilreflekskamera også. Det tok 2uker og masse frustrasjon, vinningen gikk sannsynligvis opp i spinningen når man tar med at jeg måtte kjøre (40 min en vei) 3 ganger for anskaffelsen. På elkjøp hadde de til i dag klart å funnet frem ett Nikon D40 KIT EU-modellen. Ble fortalt at det ikke er noen forskjeller på disse. Så gikk ut av butikken med kamera,veske, minnebrikke for 3199kr. Nå skal jeg ut og ta bilder i sommerværet.

Edit: Jeg har ihvertfall lært noe: Man skal alltid gå for service.

Gabriella: Ja det er helt utrolig hva dem kommer på å si på Elkjøp. Blir helt satt ut jeg av kundeservicen, selv om det ikke er nytt for meg. Under bacheloroppgaven min var jeg uten laptop i 3 av 4 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...