Gå til innhold
Hundesonen.no

Uspesifisert feriereise

MartineH

Recommended Posts

Har du reist på ferie som har vært uspesifisert hva sted og hotell angår? Hva er dine erfaringer? Man leser jo om folk som både kommer på 5 stjernes hoteller og om folk som kommer på så lugubre plasser at hele ferien blir ødelagt. Men dette er jo historier som har gått noen runder, så greit med noe som stemmer...

Kan det være andre bosteder enn de i katalogen?

Ei venninne og jeg har planlagt det til sommeren, da vi egentlig ikke bryr oss om hvor vi havner og det er noe av spenningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og sambo dro off season uspesifisert til Kroatia.

Vi havnet på en plass som ikke kunne vært mer perfekt! En bitteliten og skikkelig sjarmerende by. Det var lite turister, og de som var turister var 60+ så vi fikk være helt i fred. Billig og altfor god mat var det også. Hotellet var supert. Fine rene rom, stor balkong og bra bad. Vi fikk en liten leilighet med kjøkken og stue.

Reisen var bestilt gjennom Apollo, og bostedet stod ikke i katalogen.

Som sagt var det off season, noe som jeg vil tro øker sjansene for at man får en dugelig plass. For oss var ferien akkurat det vi trengte på en prikk, nemlig en sniktitt inn i pensjonisttilværelsen.

Hadde vi vært ute etter partytur, så hadde vi nok blitt særdeles skuffet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt kjedelig å komme midt i ødemarken uten dusj og med masse kakkerlakker ;)

Uansett hvor ille det blit kan det alltids vært verre. En dusj av kakerlakker eller no? Får vel skiftet om det er helr ubeboelige tilstander vel?

Jeg har inntrykk av at mange er fornøyde med Kroatia iallefall. De er flinke på turisme der nede. ;) Og mat. Sa jeg mat? Mmm, mat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du reist på ferie som har vært uspesifisert hva sted og hotell angår? Hva er dine erfaringer? Man leser jo om folk som både kommer på 5 stjernes hoteller og om folk som kommer på så lugubre plasser at hele ferien blir ødelagt. Men dette er jo historier som har gått noen runder, så greit med noe som stemmer...

Kan det være andre bosteder enn de i katalogen?

Ei venninne og jeg har planlagt det til sommeren, da vi egentlig ikke bryr oss om hvor vi havner og det er noe av spenningen.

Jeg har reist uspesifisert ti talls ganger. Alltid kommet på fine plasser,med skikkelig fine hoteller og hotellet liggende nært stranda og butikkene. Fine hotellrom & ikke langt fra badebassenget. Disse turene har jeg ikke betalt over 1000 kr pr pers engang. Alle stedene har vært i Spania,da det er dit jeg oftest ferierer på ferie. Men føler at jeg har fått mye ut av pengene,har hørt endel historier om folk som har vært max uheldige med rom ut til bakgården av hotellet osv. Men heldigvis har jeg ikke endt opp slik. Resier gjerne uspesifisert igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hostels.com kan du finne mange ulike bosteder! Man kan jo også bare dra også finne boplass når man kommer frem. Kommer litt an på når og hvor, men bruker være greit å finne bosted. Når vi reiste i Øst Europa for noen år siden hadde vi ikke bestilt ett eneste hotell eller rom, men fant alt underveis. Enten via hostels.com eller når vi kom på togstasjonen til byen vi skulle være i. Det stod masse folk der som hadde leiligheter og rom til leie. Jeg var veeeeldig skeptisk til det hele, gudene vet hva man kunne møte på, liksom. Men vi bodde bra og billig :ahappy: Ikke luksus akkurat, men godt.

Og Christine: GLED deg til å dra til Kroatia! Det er så bra der :hyper::whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært på to uspesifiserte reiser.

Første gang var i Kypros, hvor vi havnet på et helt ok hotell med basseng, kjempe fint bad, og bare 10 min fra stranden.

Ingen måltider inkludert selv om det sto det i "biletten".

Vi hadde det kjempefint :P

Andre gang var til Mallorca.

Da havnet vi på et 4 stjernes hotell med basseng, kjempe flott bad med dusj / badekar, kjempe fint og rent toalett og en stooooor dobbel seng (meg og mormor).

10 min fra stranden, og midt i "byen" samtidig avsides.

Mormor har reist med uspesifiserte reiser hele livet, og har alltid vært helldig!

Det har seg jo slik at norske selskaper ikke har "dårlige" hoteller.. så sjansen for å havne på et crappy hotell er ikke så stor :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har reist uspesifisert noen ganger.. Alltid vært utrolig heldig!

Første gangen endte vi opp på et 5 stjerners hotel i Lanzarote og fikk en suite av alle ting. Stranda var 50 meter fra hotellet og flere basseng på hotellet også.

Reist også uspesifisert til Tyrkia, nok engang veldig heldig. Kom på et 4 stjerners hotell der og stranda var 150 meter fra hotellet.

Har reist uspesifisert 5 ganger, alltid bra hotell, nær strand og alt. De uspesifiserte reisene er ofte de som blir avbestilt pga de har blitt for dyre, sykdom ++ Og reiser som de ikke har fått solgt. Man hører jo skrekk eksempler på folk som har blitt plassert i ødemarka og styr, men snakket med damen i reisebyrået ang det, og hun sa at det kunne skje hvis du bestilte reise i utlandet, men aldri i Norge.

Men prisene har jo vokst endel.. For 5 år siden betalte jeg og min eks samboer 1500 hver. Og i fjor betalte vi 4500 for en reise.. Har jo blitt mer populært tydligvis...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...