Gå til innhold
Hundesonen.no

Melde seg inn i ny klubb

Nirm

Recommended Posts

Skrevet

Jeg trudde det var en slik funksjon på NKK sine sider at man kunne melde seg ut og inn av klubber via den siden. Er det jeg som har drømt, eller finner jeg det bare ikke? ;)

Skrevet

Jeg finner ikke noe sted. Noen som kan hjelpe? (føler meg dum og hjelpesløs nå. ;) )

Sånn ser det ut på min side på NKK. Jeg finner ingen klubber jeg er medlem av, selv om jeg har betalt kontigent for flere...

Skrevet

Jøss... Sånn ser det ikke ut hos meg. Sikker på at du har trykket på riktig valg, altså at du havner på medlemsservice?

Denne.

Edit: der skal man klikke "Endre medlemsskap" til venstre.

Skrevet
Jøss... Sånn ser det ikke ut hos meg. Sikker på at du har trykket på riktig valg, altså at du havner på medlemsservice?

Denne.

Edit: der skal man klikke "Endre medlemsskap" til venstre.

Takker. Jeg var på et helt feil sted jeg. Ikke rart jeg ikke fant ting da...

Men nå fikk jeg ordnet det. ;)

Skrevet

Men er det sånn at man må betale med kort når man melder seg inn..? synes jeg husker noe om det...

Skrevet
Takker. Jeg var på et helt feil sted jeg. Ikke rart jeg ikke fant ting da...

Men nå fikk jeg ordnet det. ;)

Supert! Knota med det samme selv for litt siden :P

Skrevet
Men er det sånn at man må betale med kort når man melder seg inn..? synes jeg husker noe om det...

Nei, man kan få regning i posten. Tror jeg har fått det alle gangene jeg har meldt meg inn i ny klubb.

Skrevet
Nei, man kan få regning i posten. Tror jeg har fått det alle gangene jeg har meldt meg inn i ny klubb.

Men det står jo bare at man kan betale med VISA på nkk.no? Kan man sende en mail kanskje??

Jeg har ikke fått meldt meg inn i den lokale hundeklubben enda pga noe så teit som at jeg ikke har VISAkort... *flau* Føler meg som en snylter når jeg er på treningene sammen med dem ;)

Skrevet
Men det står jo bare at man kan betale med VISA på nkk.no? Kan man sende en mail kanskje??

Jeg har ikke fått meldt meg inn i den lokale hundeklubben enda pga noe så teit som at jeg ikke har VISAkort... *flau* Føler meg som en snylter når jeg er på treningene sammen med dem :P

(Har du virkelig ikke visa-kort??! :shocked: )

Jeg har ikke forsøkt å melde meg inn i ny klubb etter den nye siden kom, kanskje det har noe med det å gjøre? :( Sist (like før jul en gang tror jeg) jeg skulle melde inn typen som familiemedlem i en klubb, måtte jeg gjøre det via klubbens leder (som da meldte han inn for meg). Skulle få regning i posten, noe vi ikke så noe til før purringen kom.. Skjønte ingenting jeg, for en regning på 25 kr (ja, faktisk så lite!), er jo ikke akkurat noe man ikke "har råd" til å betale en mnd, uansett hvor trangt det kan være da.. Jeg er rimelig sikker på at det må ha skjedd en feil fra nkk's side, siden jeg så listen over alle som hadde fått purring pga manglende betaling, og det var veldig mange. Sist jeg skulle melde han inn som familiemedlem klarte jeg å gjøre det selv via sidene til nkk, så jeg aner ikke hva som hadde skjedd i mellomtiden.

Lurer på om jeg har kunnet velge å betale med kort eller få regning de gangene jeg har meldt inn meg selv i ny klubb? Jeg har i alle fall aldri betalt klubbmedlemskap via kort, kort har jeg kun brukt til ag-konkurranser/utstillinger. Forresten har jeg også kommet til den siden hvor Nirm linker til (ikke slik som Anette linker til), og jeg har meldt meg inn ved å følge linker på den siden. Og regningene har enten kommet med en gang, eller så har de kommet noen måneder (!) etter at jeg har meldt meg inn (når summen har vært veldig liten, under 100 kr), eller så har det blitt samlet opp og sendt ut på slutten av året, sammen med alle klubbmedlemskapene som blir fakturert via nkk.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...