Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva slags rase er dette?


Artemis

Recommended Posts

Min mor var i går på tur med hunden vår. Han gikk i bånd i et boligstrøk, og på veien traff de en mann med en løs hund. Hunden min gikk på plass, og den andre hunden kom løpende bort og overfalt ham. Knurret, glefset og bet ham(ikke alvorlig heldigvis). Hunden min er uten unntak snill mot alle andre hunder, og underkastet seg av alle krefter mens han hylte hysterisk. Han var tydelig livredd og preget en stund etterpå. Han er en stødig og god hund, så det er forhåpentligvis glemt for hans del nå, men altså, slike hunder skal ikke gå løse! :wub:

Jeg lurte veldig på hva slags hund dette var, men fikk dessverre en ganske dårlig rasebeskrivelse av min mor. Hun synes at den så ut til å være ca. på størrelse med en labrador retriever, var lys brun, og så i det hele tatt retrieveraktig ut, men hadde altfor mye løs hud/mye hudfolder rundt munnen/på hodet. Noen som har det minste forslag til hva slags hund dette kan være?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Ikke leonberger. Den hadde min mor uansett kjent igjen. Skal foreslå cbr. Er usikker på hvordan pelsen var på den nemlig. Gikk litt fort i svingene på det sammentreffet for å si det slik...

Er bare nysgjerrig på hva slags hund det var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mye løs hud/mye hudfolder ?

Kanskje en Shar Pei ?

Den tanken slo meg den og, men mener den er mindre enn en labrador :hmm: Skal ikke si det forsikkert heller. Spansk vannhund? Mangler bare mye skinn og rynker. En feil type spansk vannhund?:hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...