Gå til innhold
Hundesonen.no

Skippe første kurskveld?

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

Kort sagt : Vi trenger virkelig å gå et kurs nå, og jeg fant det perfekte kurset. Jeg vurderer å melde meg på, men står fast ved noe..

Når første kurskveld er, så er jeg i Kroatia, og kan dermed ikke møte opp. En mulighet er jo å la en av foreldrene mine troppe opp med hunden, men på en annen side, så er de ikke kjent med treningsmetoden engang. Dessuten så meer jeg at det er viktig at hunden møter opp med sin riktige eier på 1. kurskveld iallefall.

Hva gjør jeg ?

Kurset går over 8 uker.

Skrevet

Du melder på til kurset, og drar til Korea mens foreldrene dine får følge bikkja. Kanskje de lærer noe nytt? For hundens del tror jeg egentlig ikke det er så veldig nøye..

Skrevet

Jeg ville ha spurt om dette med de som skal ha kurset. Om det går greit med å ikke komme første gangen, eller om du kan sende en av dine foreldre med dit. Dette kan være lurt for da har dem muligheten å forklare deg hva som skjedde første gangen, og så kan det jo hende at hunden din lærer noe den dagen slik at dere ikke blir hengende etter. Jeg gjorde dette med min hund der det ikke var mulig for meg å gå, slik at jeg viste hva jeg skulle trene på mellom kursdagene å slik at hunden ikke hang etter.

Skrevet
På alle kursene jeg har gått på var 1. kursdag bare teori.

Det er jo kjekt å få med seg, men om det er det perfekte kurset kan du sikkert sende noen andre.

Hvis det bare er teori på det kurset kan hun jo sende foreldrene og be dem ta notater vel?

Guest Christine
Skrevet
Du melder på til kurset, og drar til Korea mens foreldrene dine får følge bikkja. Kanskje de lærer noe nytt? For hundens del tror jeg egentlig ikke det er så veldig nøye..

Hihi, Korea :P

Det var jo iallfall en veldig smart ide da, fordi litt kunnskap har jo de også bare godt av.

Jeg ville ha spurt om dette med de som skal ha kurset. Om det går greit med å ikke komme første gangen, eller om du kan sende en av dine foreldre med dit. Dette kan være lurt for da har dem muligheten å forklare deg hva som skjedde første gangen, og så kan det jo hende at hunden din lærer noe den dagen slik at dere ikke blir hengende etter. Jeg gjorde dette med min hund der det ikke var mulig for meg å gå, slik at jeg viste hva jeg skulle trene på mellom kursdagene å slik at hunden ikke hang etter.

Sendte de en mail, jeg.

På alle kursene jeg har gått på var 1. kursdag bare teori.

Det er jo kjekt å få med seg, men om det er det perfekte kurset kan du sikkert sende noen andre.

Hvis det bare er teori på det kurset kan hun jo sende foreldrene og be dem ta notater vel?

Jeg tror kanskje første kurskveld er teori, ja. Sendte de som sagt en mail hvor jeg spurte om diverse ting, så. :lol:

Hvilket kurs ? :icon_confused:

Et med Canis.

Skrevet
Hihi, Korea ;)

Det var jo iallfall en veldig smart ide da, fordi litt kunnskap har jo de også bare godt av.

Sendte de en mail, jeg.

Jeg tror kanskje første kurskveld er teori, ja. Sendte de som sagt en mail hvor jeg spurte om diverse ting, så. ;)

Et med Canis.

Haha, Korea, ja! :hmm: Jeg var i fjasehumør.. ;):hmm:

Kurs med Canis, da er første kurskveld 99,9% garantert teori. Du har vel god peiling der, har du ikke? Foreldrene dine trenger å lære mer, jepp? Og jeg trooor kanskje ikke hunder medbringes første kvelden, så da har det ikke noe å si for Vegas, eller huh?

Eller fikk du et bedre svar på mail kanskje?

Guest Christine
Skrevet
Haha, Korea, ja! :hmm: Jeg var i fjasehumør.. ;):hmm:

Kurs med Canis, da er første kurskveld 99,9% garantert teori. Du har vel god peiling der, har du ikke? Foreldrene dine trenger å lære mer, jepp? Og jeg trooor kanskje ikke hunder medbringes første kvelden, så da har det ikke noe å si for Vegas, eller huh?

Eller fikk du et bedre svar på mail kanskje?

Haha, hadde tatt seg ut å dratt på klassetur dit ;)

Har ikke så veldig god peiling der nei, men fikk svar av kursleder så det ordner seg.

Først kurskveld er teori, og 2. kurskveld er time alene med instruktøren(og hunden selvfølgelig), så han sa at hvis jeg misser førse kurskveld, så kan jeg ta igjen litt av det den dagen.

Så, nå var det bare å melde seg på før det blir fullt.

Takk for svar, folkens!

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Tispen er ekstremt rolig av seg generelt og lydig heldigvis ja. Men er jo vandt til opp i sofaen på dagtid også sengen min for soving om natten. Og ja tenker selv lurt valpen er borte i det minste i kritiske fasen de første 3-5 dagene som er veldig avgjørende for at tispen skal få kommet seg litt først også at man får sett at stingene ikke får komplikasjoner. Første gang jeg også må igjennom slikt med tispen eller operasjon på hund i hele tatt sånn her så litt hjertet i halsen samtidig som tillit til både veterinæren også vennen som skal passe valpen er der heldigvis da så. Jeg har barnegrind jeg kan plassere da også tørkestativ eksempel for så sperre av slik at ho ikke prøver hoppe opp i ting, og tenker jo bur kan være en idé som er smart om natten jeg bare har ved siden av der jeg sover for så kunne ha litt ekstra kontroll over at ho ikke går rundt for mye. Stort bur så heldigvis også så ho kan snu seg inni det hvis behov også plass til god seng i buret pluss vann/mat. Problemet er at jeg er usikker på om ho anser bur som trygg "sone" når ho aldri vært i behov av bruke bur noen gang utenom når ho kom fra gaten i russland til norge så det er jo en liten faktor også tanke jeg sitter med rundt bur. Tenker også litt på at det er vinter nå pluss glatt ute for luftingen men samtidig må jo det etter hva jeg vet begrenses mye med tur gåing etter operasjon også begrenses kun til ut tisse så gjøre sitt benødne. Men ja skal kontakte veterinæren så høre mer også med dem. En ting er sikkert og det er at jeg vil ha beste løsningen for begge hunder sin velferd og valpen har jo vært med oss siden var 8 uker også så føles på dette.
    • Det høres veldig lurt ut om valpen kan være et annet sted en stund den første tiden ihvertfall. Dette er spørsmål du kan stille dyrlegen. Om hun er relvativt rolig av seg trenger hun kanskje ikke noen inngjerding eller bur for begrensning. Kan du evt. bruke kompostgriner for å begrense plassen litt?
    • Hei. Tispa har nå en jursvult også må fjerne livmor for så minske risikoen for at det blir mer senere tid samt svulsten så klart. Ho hatt innbilt svangerskap og er 10år også 2 måneder så og si akkurat når operasjonen skjer nå pluss veldig sprek for alderen sin. Jeg lurer kun på råd også tips for så gjøre alt best mulig for tispen etter operasjon da jeg også har en valp på 4 mnd og vil gjøre ting best mulig for begge parter. Vurderer la vennen min passe valpen hos seg med 2 andre hunder så får valpen sosiale med andre hunder også får tispen fred fra valpen i kritiske perioden så litt spørsmålet blir dermed hvor lenge bør jeg holde valpen hos vennen min for at tispen skal få ro? Og hvordan bør jeg gjøre gode plasser for tispen som ikke er vært mye i bur før slik at ho får slappet av tiden etter operasjon? 
    • Det kommer an på vekten til hunden, ikke alderen. Men det gir mening, Acana er mer rent kjøtt og mer energieffektivt så hunden får mer næring ut av mindre mengde.
    • Hvor mange gram skal valp på 4 mnd ha på acana? Får ikke 120g til å stemme når han skal ha 160g på andre merker? Vi holder på å bytte fra monster til acana. 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...