Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av hund og barn?

Mari

Recommended Posts

Er det noen som har et rive-i-hjerte-rota bilde av hund og barn å donere? Jeg trenger et som er lyst og skarpt (type speilrefleks). Bildet må være fint for hvermansen rett og slett, ikke bare et som vi hundeeiere liker om dere skjønner Det helt optimale er om det er med en "farlig rase", men det er ikke noe must.

Men sånn bullehund, Akita, Briard (i noen land er den "farlig"), Shar Pei (noen land her og), Dobermann, Schäfer etv etc. Dette skjønner tegninga. Om det lar seg gjøre da, men som sagt ikke noe biggie.

Bildet skal brukes kun til en hjemmeside, hvor alt materiale er copyrightbeskyttet. Men jeg har ingen problem med at det er et vannmerke eller noe på det om fotografen skulle ønske det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som har et rive-i-hjerte-rota bilde av hund og barn å donere? Jeg trenger et som er lyst og skarpt (type speilrefleks). Bildet må være fint for hvermansen rett og slett, ikke bare et som vi hundeeiere liker om dere skjønner Det helt optimale er om det er med en "farlig rase", men det er ikke noe must.

Men sånn bullehund, Akita, Briard (i noen land er den "farlig"), Shar Pei (noen land her og), Dobermann, Schäfer etv etc. Dette skjønner tegninga. Om det lar seg gjøre da, men som sagt ikke noe biggie.

Bildet skal brukes kun til en hjemmeside, hvor alt materiale er copyrightbeskyttet. Men jeg har ingen problem med at det er et vannmerke eller noe på det om fotografen skulle ønske det.

Jeg vet ikke om dette er sånn "rive-i-hjerterota"-bilder, men her er et lite utvalg av barn og hund (barna er 2nes, killerdog er min :icon_redface:):

2007-11-10-Tonefamily193.jpg

2007-11-10-Tonefamily216.jpg

2007-11-10-Tonefamily203.jpg

2007-11-10-Tonefamily204.jpg

2007-11-10-Tonefamily206.jpg

2007-11-10-Tonefamily214.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det jeg er ute etter! Vakkert! Også med en slik farlig en da. Jobben bra det ikke var i USA, hvor Briarden er farlig og sikkert ville gått rett i strupen på barnet. :icon_redface:

Tusen takk! Tror du det er greit for 2ne og 2nes barn at jeg bruker et av de to siste bildene?

PS. 2ne har vakre barn. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, Siri, de to nederste river da virkelig i hjerterota vel (selv om alle var nydeliga altså) :icon_redface:

Tusen takk for det :P. Ja, de to siste er vel også mine favoritter - helt klart :P.

Akkurat det jeg er ute etter! Vakkert! Også med en slik farlig en da. Jobben bra det ikke var i USA, hvor Briarden er farlig og sikkert ville gått rett i strupen på barnet. :D

Tusen takk! Tror du det er greit for 2ne og 2nes barn at jeg bruker et av de to siste bildene?

PS. 2ne har vakre barn. :o

Hun ER farlig, Dronningen for tenkt... ser du ikke at hun nesten DREPER guttebarnet når hun setter seg på ham ??? :D

Jeg tror helt sikkert det er ok for 2ne at bildene blir brukt :P. Jeg har dem på mine gallerisider, så da skulle det nok sikkert gå bra ;).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun ER farlig, Dronningen for tenkt... ser du ikke at hun nesten DREPER guttebarnet når hun setter seg på ham ??? :icon_redface:

Altså, for den som har litt mer enn gjennomsnittlig kunnskap om hund og atferd, så er jo det åpenbart! En KillerQueen som burde skremme vannet av de fleste! ;)

Jeg tror helt sikkert det er ok for 2ne at bildene blir brukt :D. Jeg har dem på mine gallerisider, så da skulle det nok sikkert gå bra :D.

Flott! Får håpe hun titter innom tråden og bekrefter. Kan sende en pm om ikke.

Tusen takk igjen! :o

Nydelige bilder PO! Rødhette og Ulven-bildet var bare herlig! Men ja, jeg fikk akkurat det jeg var ute etter fra Siri...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
Nydelige bilder PO! Rødhette og Ulven-bildet var bare herlig! Men ja, jeg fikk akkurat det jeg var ute etter fra Siri...
Helt greit. Da fjerner jeg mine fra katalogen :icon_redface:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Altså, for den som har litt mer enn gjennomsnittlig kunnskap om hund og atferd, så er jo det åpenbart! En KillerQueen som burde skremme vannet av de fleste! ;)

Flott! Får håpe hun titter innom tråden og bekrefter. Kan sende en pm om ikke.

Tusen takk igjen! :icon_redface:

Dronning Babs, alias KillerQueen ! Yeah :D. Gi 2ne et hint, så går det nok bra :D. Kjekt at min fotomani kan brukes til noe mer fornuftig enn å bare ligge på mine gallerisider :P.

... PO - du skulle latt bildene ligge !! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2ne har vært og trent i dag hun, så hun så ikke tråden før nå :icon_redface: Selvsagt kan du får bruke bilder av mine vakre barn til en sånn side! Det er bare koselig det :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

å PO, jeg vil se rødhette og ulven!

Og siri (og 2ne for den del). Det nest nederste bildet der er altså så ufattelig nydelig!

Og ungene dine generelt 2ne, skjønne! DET skal du ha! :whistle: (både nydelige å se på og etter det jeg har erfart, veldig herlig gemytt også :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

PS. 2ne har vakre barn. :lol:

Og ungene dine generelt 2ne, skjønne! DET skal du ha! :P (både nydelige å se på og etter det jeg har erfart, veldig herlig gemytt også :P)

Glemte å takke for komplimentet :P Jeg har vist pikebarnet tråden, hun rødmer kledelig og takker hun og *ler*

Og Marit.. Jeg er selvsagt enig.. Slettes ikke værst produsert for ei som har så dårlig gemytt som meg :icon_confused:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en vanvittig herlig Franskdronning der, Siri.

Veldig OT, men kjenner 3 stk Briarder, alle er fra ulike oppdrett og de er ulike i farger og væremåte, men en ting har de til felles : de HATER andre hunder og er nokså aggresive, en er også veldig eplekjekk med egen eier.

Er dette litt typisk for rasen ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har en vanvittig herlig Franskdronning der, Siri.

Veldig OT, men kjenner 3 stk Briarder, alle er fra ulike oppdrett og de er ulike i farger og væremåte, men en ting har de til felles : de HATER andre hunder og er nokså aggresive, en er også veldig eplekjekk med egen eier.

Er dette litt typisk for rasen ?

Hehehhe... ja, hun lever opp til tilnavnet sitt, Dronningen *flir*.

Det ligger nok dessverre ganske sterkt i enkelte linjer dette med utagering mot andre hunder. Jeg har hatt dette problemet med alle mine 3 første briarder, mens Babs heldigvis ikke utagerer, men hun er svært selektiv med hvem hun ønsker å omgås ja. Nå kjenner jeg heldigvis veldig mange briarder som IKKE har dette problemet også, så det gjelder heldigvis ikke alle :icon_confused:. Det er dog absolutt noe man skal være obs på ved anskaffelse av rasen.

Hehehhee... eplekjekke hunder finnes nok her som i andre raser, men det er klart det fort blir tydelig med en såpass stor og gjerne voldsom hund (de kalles ikke for klovner for ingenting liksom). Har man ikke greid å få kontroll på dem fra de er små, kan man fort bli litt overrumplet når de vokser til og vil ta skjeen i egen hånd. Jeg har aldri opplevd dette, så det er nok kanskje mer et eierproblem enn direkte raseproblem det der :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er helt utrolig at du har fått til det der.. det MÅ ligge gode gener på andre siden altså...

:wub:

Jeg tipper jeg ikke kommenterer det jeg, man skal være forsiktig med hva man sier på internett *flir* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en livsfarlig pit bull om du vil? :)

http://farm4.static.flickr.com/3019/253329..._fd9012a275.jpg

Nummen! Det der må være tjukkeste slekta, Bananen? Nydelige motiver begge to. :wub:

Kan ta en titt på noen av bildene mine i kveld... Har en del med nifs amstaff og søtt lite barn... Spørsmålet er bare om de er skarpe nok... må ta en titt... Om du har tid til å vente litt?

Jeg har fått det jeg trenger. Men ellers takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...