Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilde av hund og barn?

Mari

Recommended Posts

Skrevet

Er det noen som har et rive-i-hjerte-rota bilde av hund og barn å donere? Jeg trenger et som er lyst og skarpt (type speilrefleks). Bildet må være fint for hvermansen rett og slett, ikke bare et som vi hundeeiere liker om dere skjønner Det helt optimale er om det er med en "farlig rase", men det er ikke noe must.

Men sånn bullehund, Akita, Briard (i noen land er den "farlig"), Shar Pei (noen land her og), Dobermann, Schäfer etv etc. Dette skjønner tegninga. Om det lar seg gjøre da, men som sagt ikke noe biggie.

Bildet skal brukes kun til en hjemmeside, hvor alt materiale er copyrightbeskyttet. Men jeg har ingen problem med at det er et vannmerke eller noe på det om fotografen skulle ønske det.

Skrevet
Er det noen som har et rive-i-hjerte-rota bilde av hund og barn å donere? Jeg trenger et som er lyst og skarpt (type speilrefleks). Bildet må være fint for hvermansen rett og slett, ikke bare et som vi hundeeiere liker om dere skjønner Det helt optimale er om det er med en "farlig rase", men det er ikke noe must.

Men sånn bullehund, Akita, Briard (i noen land er den "farlig"), Shar Pei (noen land her og), Dobermann, Schäfer etv etc. Dette skjønner tegninga. Om det lar seg gjøre da, men som sagt ikke noe biggie.

Bildet skal brukes kun til en hjemmeside, hvor alt materiale er copyrightbeskyttet. Men jeg har ingen problem med at det er et vannmerke eller noe på det om fotografen skulle ønske det.

Jeg vet ikke om dette er sånn "rive-i-hjerterota"-bilder, men her er et lite utvalg av barn og hund (barna er 2nes, killerdog er min :icon_redface:):

2007-11-10-Tonefamily193.jpg

2007-11-10-Tonefamily216.jpg

2007-11-10-Tonefamily203.jpg

2007-11-10-Tonefamily204.jpg

2007-11-10-Tonefamily206.jpg

2007-11-10-Tonefamily214.jpg

Skrevet

Åh, Siri, de to nederste river da virkelig i hjerterota vel (selv om alle var nydeliga altså) :icon_redface:

Jeg har noen jeg også, men sheltie tror jeg neppe regnes som farlig i noe land :D

Skrevet

Akkurat det jeg er ute etter! Vakkert! Også med en slik farlig en da. Jobben bra det ikke var i USA, hvor Briarden er farlig og sikkert ville gått rett i strupen på barnet. :icon_redface:

Tusen takk! Tror du det er greit for 2ne og 2nes barn at jeg bruker et av de to siste bildene?

PS. 2ne har vakre barn. :D

Skrevet
Åh, Siri, de to nederste river da virkelig i hjerterota vel (selv om alle var nydeliga altså) :icon_redface:

Tusen takk for det :P. Ja, de to siste er vel også mine favoritter - helt klart :P.

Akkurat det jeg er ute etter! Vakkert! Også med en slik farlig en da. Jobben bra det ikke var i USA, hvor Briarden er farlig og sikkert ville gått rett i strupen på barnet. :D

Tusen takk! Tror du det er greit for 2ne og 2nes barn at jeg bruker et av de to siste bildene?

PS. 2ne har vakre barn. :o

Hun ER farlig, Dronningen for tenkt... ser du ikke at hun nesten DREPER guttebarnet når hun setter seg på ham ??? :D

Jeg tror helt sikkert det er ok for 2ne at bildene blir brukt :P. Jeg har dem på mine gallerisider, så da skulle det nok sikkert gå bra ;).

Guest Per Olav
Skrevet

Ikke all verden liksom og sikkert ikke i-hjerterota-gripende heller <_< :

Skrevet
Hun ER farlig, Dronningen for tenkt... ser du ikke at hun nesten DREPER guttebarnet når hun setter seg på ham ??? :icon_redface:

Altså, for den som har litt mer enn gjennomsnittlig kunnskap om hund og atferd, så er jo det åpenbart! En KillerQueen som burde skremme vannet av de fleste! ;)

Jeg tror helt sikkert det er ok for 2ne at bildene blir brukt :D. Jeg har dem på mine gallerisider, så da skulle det nok sikkert gå bra :D.

Flott! Får håpe hun titter innom tråden og bekrefter. Kan sende en pm om ikke.

Tusen takk igjen! :o

Nydelige bilder PO! Rødhette og Ulven-bildet var bare herlig! Men ja, jeg fikk akkurat det jeg var ute etter fra Siri...

Guest Per Olav
Skrevet
Nydelige bilder PO! Rødhette og Ulven-bildet var bare herlig! Men ja, jeg fikk akkurat det jeg var ute etter fra Siri...
Helt greit. Da fjerner jeg mine fra katalogen :icon_redface:
Skrevet
Altså, for den som har litt mer enn gjennomsnittlig kunnskap om hund og atferd, så er jo det åpenbart! En KillerQueen som burde skremme vannet av de fleste! ;)

Flott! Får håpe hun titter innom tråden og bekrefter. Kan sende en pm om ikke.

Tusen takk igjen! :icon_redface:

Dronning Babs, alias KillerQueen ! Yeah :D. Gi 2ne et hint, så går det nok bra :D. Kjekt at min fotomani kan brukes til noe mer fornuftig enn å bare ligge på mine gallerisider :P.

... PO - du skulle latt bildene ligge !! :o

Skrevet

2ne har vært og trent i dag hun, så hun så ikke tråden før nå :icon_redface: Selvsagt kan du får bruke bilder av mine vakre barn til en sånn side! Det er bare koselig det :D

Skrevet

å PO, jeg vil se rødhette og ulven!

Og siri (og 2ne for den del). Det nest nederste bildet der er altså så ufattelig nydelig!

Og ungene dine generelt 2ne, skjønne! DET skal du ha! :whistle: (både nydelige å se på og etter det jeg har erfart, veldig herlig gemytt også :D)

Skrevet
PS. 2ne har vakre barn. :lol:

Og ungene dine generelt 2ne, skjønne! DET skal du ha! :P (både nydelige å se på og etter det jeg har erfart, veldig herlig gemytt også :P)

Glemte å takke for komplimentet :P Jeg har vist pikebarnet tråden, hun rødmer kledelig og takker hun og *ler*

Og Marit.. Jeg er selvsagt enig.. Slettes ikke værst produsert for ei som har så dårlig gemytt som meg :icon_confused:

Skrevet

Du har en vanvittig herlig Franskdronning der, Siri.

Veldig OT, men kjenner 3 stk Briarder, alle er fra ulike oppdrett og de er ulike i farger og væremåte, men en ting har de til felles : de HATER andre hunder og er nokså aggresive, en er også veldig eplekjekk med egen eier.

Er dette litt typisk for rasen ?

Skrevet
Du har en vanvittig herlig Franskdronning der, Siri.

Veldig OT, men kjenner 3 stk Briarder, alle er fra ulike oppdrett og de er ulike i farger og væremåte, men en ting har de til felles : de HATER andre hunder og er nokså aggresive, en er også veldig eplekjekk med egen eier.

Er dette litt typisk for rasen ?

Hehehhe... ja, hun lever opp til tilnavnet sitt, Dronningen *flir*.

Det ligger nok dessverre ganske sterkt i enkelte linjer dette med utagering mot andre hunder. Jeg har hatt dette problemet med alle mine 3 første briarder, mens Babs heldigvis ikke utagerer, men hun er svært selektiv med hvem hun ønsker å omgås ja. Nå kjenner jeg heldigvis veldig mange briarder som IKKE har dette problemet også, så det gjelder heldigvis ikke alle :icon_confused:. Det er dog absolutt noe man skal være obs på ved anskaffelse av rasen.

Hehehhee... eplekjekke hunder finnes nok her som i andre raser, men det er klart det fort blir tydelig med en såpass stor og gjerne voldsom hund (de kalles ikke for klovner for ingenting liksom). Har man ikke greid å få kontroll på dem fra de er små, kan man fort bli litt overrumplet når de vokser til og vil ta skjeen i egen hånd. Jeg har aldri opplevd dette, så det er nok kanskje mer et eierproblem enn direkte raseproblem det der :lol:

Skrevet
Og Marit.. Jeg er selvsagt enig.. Slettes ikke værst produsert for ei som har så dårlig gemytt som meg :wub:

Ja det er helt utrolig at du har fått til det der.. det MÅ ligge gode gener på andre siden altså...

:)

Skrevet
Ja det er helt utrolig at du har fått til det der.. det MÅ ligge gode gener på andre siden altså...

:wub:

Jeg tipper jeg ikke kommenterer det jeg, man skal være forsiktig med hva man sier på internett *flir* :)

Skrevet

Kan ta en titt på noen av bildene mine i kveld... Har en del med nifs amstaff og søtt lite barn... Spørsmålet er bare om de er skarpe nok... må ta en titt... Om du har tid til å vente litt?

Skrevet
Jeg har en livsfarlig pit bull om du vil? :)

http://farm4.static.flickr.com/3019/253329..._fd9012a275.jpg

Nummen! Det der må være tjukkeste slekta, Bananen? Nydelige motiver begge to. :wub:

Kan ta en titt på noen av bildene mine i kveld... Har en del med nifs amstaff og søtt lite barn... Spørsmålet er bare om de er skarpe nok... må ta en titt... Om du har tid til å vente litt?

Jeg har fått det jeg trenger. Men ellers takk. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...